Невід'ємною частиною діяльності керівника навчального закладу є видання різних розпорядчих документів, зокрема і наказів. Наша публікація допоможе уникнути помилок під час складання та оформлення наказів як з основної діяльності, так і з кадрових питань

Наказ як один із видів розпорядчих документів

 

З метою розв'язання основних або оперативних завдань, що стоять перед навчальним закладом, керівник закладу, який діє на засадах єдиноначальності, у межах своєї компетенції видає накази.

Дія наказу поширюється на невизначений період, якщо інше не зазначено в наказі. Накази, які не втратили своєї чинності, щорічно не дублюють. За потребою до них можна вносити зміни (наприклад, якщо змінено кількісний чи якісний склад комісії).

 

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Наказ набуває чинності з моменту його підписання, якщо інший строк не вказано в його тексті

Вимоги до оформлення наказів

 

До обов'язкових реквізитів наказів належать:

   зображення Державного герба України (порядок використання реквізиту визначаться відповідним законом);

   зображення емблеми;

   назва установи вищого рівня (для підвідомчих установ);
повна назва навчального закладу — автора документа;

   назва виду документа (НАКАЗ);^

   дата видання наказу;

   реєстраційний індекс (номер) наказу;

   місце складання;

   заголовок;

   текст;

   підпис;

   візи.

Якщо керівник навчального закладу фіксує накази у Книзі наказів, то такі реквізити, як зображення Державного герба України, емблема, назва установи вищого рівня (для підвідомчих установ), назва навчального закладу, не зазначаються.

 

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Потрібно дотримуватися вимог щодо оформлення реквізитів документів.

 

Дата видання наказу

Дату видання наказу оформлюють цифровим або словесно-цифровим способом; номер складається зі знака № і порядкового номера наказу, наприклад: 17.10.2008 № 37, або 15 листопада 2008 р. № 45.

 

Реєстраційний індекс (номер) наказу

Основною складовою реєстраційного індексу [номеру) наказу є його порядковий номер. Накази нумеруються упродовж календарного року.

 

Заголовок наказу

Заголовок наказу має викладати його основний зміст («Про підготовку навчального закладу до нового навчального року», «Про стан викладання навчальних дисциплін»].

Заголовок, як правило, починається з прийменника «про» і продовжується віддієслівним іменником («Про затвердження...», «Про введення...», «Про створення...», «Про внесення змін...») або іменником, що вказує на предмет («Про підсумки...», «Про заходи...»). Ставити крапку в кінці заголовка не потрібно. Якщо заголовок перевищує 150 друкованих знаків (5 рядків), його дозволяється продовжити до межі правого берега.

 

Текст наказу

Текст наказу складається з двох взаємозалежних частин — констатуючої (преамбули) і розпорядчої.

У констатуючій частині наказу зазначають цілі і завдання приписуваних дій та причини видання наказу. У ній може бути наведено факти, зазначено події, подано оцінки. Як правило, констатуюча частина починається словами: «З метою...», «На підставі...», «Відповідно до...», «Згідно з...», «На виконання...» тощо.

Якщо підставою для видання наказу є нормативний документ органу вищого рівня, то в констатуючій частині наказу подають посилання на цей документ у такій послідовності:

• вид документа;

його автор;

   дата; номер;

   повна назва (заголовок).

 

Приклад оформлення посилання на нормативно-правовий акт

 

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 червня 2000 р. № 240 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-III ступенів».

Якщо зміст наказу не потребує роз'яснень, констатуючої частини може не бути. У такому разі текст наказу складатиметься лише з розпорядчої частини.

Розпорядчу частину наказу викладають у наказовій формі від першої особи однини. Розпорядча частина наказу починається словом НАКАЗУЮ, яке друкують великими літерами, з нового рядка, без відступу від межі лівого берега. Далі ставлять двокрапку і з нового рядка з абзацу подають текст розпорядчої частини наказу.

Формулюють цю частину документа, дотримуючись певних вимог, зокрема:

зміст має бути конкретним, зрозумілим, таким, що не суперечить раніше виданим розпорядчим документам;

не допускаються вислови, що можуть мати подвійне тлумачення.

Під час формулювання розпорядчої частини наказу також необхідно уникати неконкретних доручень, наприклад: «прискорити», «підвищити», «вплинути», «поліпшити», «активізувати», «звернути увагу» тощо. Такі доручення не можуть бути об'єктом контролю, оскільки їх виконання складно перевірити.

Розпорядчу частину наказу поділяють на пункти (1, 2, 3...) і підпункти (1.1, 1.2, 1.3...), які нумерують арабськими цифрами і оформлюють з абзацу. У кожному пункті мають бути зазначені виконавці, назви або прізвища яких подають у давальному відмінку (це можуть бути назва установи, структурного підрозділу або посада й прізвище посадової особи), викладені конкретні завдання (доручення) і строки їх виконання. Завдання формулюють за допомогою дієслів неозначеної форми — «підготувати», «організувати», «забезпечити», «розробити» тощо.

Приклад оформлення розпорядчої частини наказу

 

НАКАЗУЮ:

1. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Іванченку Ю. Г. до 25.12.2010 організувати проведення новорічних заходів відповідно до затвердженого плану.

 

Строк виконання завдання можна друкувати окремим рядком і оформляти як дату завершення виконання.

У наказі необхідно визначати реальний строк виконання завдання (доручення), що відповідає обсягу передбачуваних робіт (варто враховувати час доведення інформації до конкретних виконавців). Може бути зазначено також спільний для всіх пунктів строк виконання. Однак, зазвичай, строк виконання встановлюють для кожного завдання окремо.

Після основних пунктів наказу подають перелік документів, що втратили чинність або до яких вноситимуть зміни після видання цього наказу.

Приклад оформлення запису про документ, що втратив чинність

 

Вважати таким, що втратив чинність, наказ від 10.06.2009 № 12 «Про затвердження Положення про преміювання працівників».

 

В останньому пункті наказу зазначають посаду, ініціали і прізвище особи, яка відповідає за виконання наказу. Зазвичай, загальний контроль за виконанням наказу покладають на одного із заступників керівника закладу.

 

Приклад оформлення останнього пункту наказу

 

Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Іванченка Ю. Г.

 

Керівник може особисто контролювати виконання наказу. У такому разі останній пункт наказу формулюють так:

 

Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

Накази з основної діяльності можуть мати додатки, посилання на які наводять у відповідних пунктах тексту наказу.

Приклад оформлення посилання на додатки

 

Затвердити режим роботи загальноосвітнього навчального закладу, що додається.

 

Затвердити склад атестаційної комісії (Додаток 2).

 

Підпис

 

Додатки до наказу мають бути пронумеровані. На кожному додатку у правому верхньому куті першого аркуша роблять відповідну відмітку з посиланням на наказ, його дату і реєстраційний індекс.

 

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Спільні накази (наприклад, загальноосвітнього навчального закладу і територіального медичного закладу] оформлюють на стандартних аркушах паперу формату А4 із зазначенням найменувань закладів, які видають наказ. Назви закладів розміщують на одному рівні. Назву виду документа (НАКАЗ) розміщують центровано. Дата спільного наказу — єдина і відповідає даті більш пізнього підписання. Реєстраційний індекс спільного наказу складається з реєстраційних номерів документів кожного закладу, що проставляють через скісну риску в порядку зазначення авторів документа, наприклад: № 45/23

 

Накази керівник навчального закладу підписує особисто. Якщо керівник відсутній, це покладається на особу, яка виконує його обов'язки.

 

Приклад оформлення підпису документа особою, яка виконує обов'язки керівника

 

Виконуючий обов'язки директора Петренко В. В. Петренко

або

В. о. директора Петренко В. В. Петренко

 

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Додавання до назви посади керівника слів «Виконуючий обов'язки» або «В. о.» застосовують у разі заміщення керівника за наказом

 

У разі видання спільного наказу, який мають підписати кілька осіб, їх підписи розміщують на одному рівні і засвідчують гербовими (основними) печатками відповідних закладів (установ).

 

Приклад оформлення підписів спільного наказу

 

Директор                                       Директор

Ліфінцева О. А. Ліфінцева           Шестакова С. Г. Шестакова

23.03.2011                                      23.03.2011

 

Після підписання наказу жодних виправлень до нього вже не вносять.

Деякі накази, які видає керівник навчального закладу, можуть візуватися. Візують наказ виконавець і зацікавлені посадові чи службові особи.

 

Візи

 

Віза офіційного документа це реквізит, що засвідчує згоду або незгоду посадової особи щодо змісту документа

Віза складається з таких елементів:

— назва посади особи, яка візує документ;

— особистий підпис; ініціали і прізвище.

 

Приклад оформлення візи

 

Заступник директора

дитячого-юнацького центру

Васильченко О.І. Васильченко

09.05.2010

 

Візи проставляють на лицьовому боці останнього аркуша документа. Якщо ж місця для віз там не вистачає — на зворотному боці цього аркуша. Назви посад, ініціали і прізвища осіб, які мають візувати проект наказу, можуть бути надруковані заздалегідь або посадові особи зазначають ці дані власноруч безпосередньо під час візування на першому примірнику документа. Якщо особа, яка повинна візувати наказ, має певні зауваження та пропозиції до його змісту, то вона на окремому аркуші складає мотивований висновок, про що на документі роблять відповідну відмітку.

 

Приклад оформлення відмітки про наявність зауважень та пропозицій

 

Зауваження та пропозиції додаються.

Завідувач районної бібліотеки № 1

Матвієнко В. Г. Матвієнко

12.07.2010

Проекти наказів, виконання яких потребує фінансового забезпечення, обов'язково погоджуються з фінансовими органами або службами.

Якщо до документа були внесені значні виправлення, то він підлягає повторному візуванню.

 

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Відбитки печаток на наказах, надрукованих на бланках, не проставляють

 

Особливу увагу приділяють доведенню розпорядчого документа до виконавців.

З підписаними наказами працівників ознайомлюють під особис­тий підпис (якщо йдеться про персональну відповідальність окремих осіб, дотримання правил охорони праці, внутрішнього трудового розпорядку тощо).

Приклад оформлення пункту наказу про ознайомлення окремих працівників навчального закладу з цим наказом

 

3. Ознайомити з цим наказом під особистий підпис працівників Василенка П. Г., Коваленка М. О., Іванченка Г. С.

 

У цьому випадку в наказі передбачають відмітку «З наказом ознайомлені» і з нового рядка зазначають посаду (в разі необхідності), підпис особи, розшифрування підпису, дату. Цю відмітку бажано проставляти на зворотному боці останнього аркуша наказу.

Якщо є необхідність ознайомити з наказом усіх працівників закладу або їх більшість, то в наказі формулюють пункт такого змісту:

Приклад оформлення пункту наказу про ознайомлення усіх працівників навчального закладу з цим наказом

 

5. Ознайомити з цим наказом працівників спеціалізованої школи № 209 з поглибленим вивченням англійської мови під особистий підпис згідно зі списком, що додається.

 

При цьому складають окремий аркуш ознайомлення, що зберігається разом з наказом як додаток (див. Додаток 1).

 

Додаток 1

Примірна форма аркуша ознайомлення з наказом

Аркуш ознайомлення з наказом
від __ №__ «Про...»

 

№ з/п

Прізвище, ініціали

Назва посади

Підпис

Дата

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідно до Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 23 червня 2000 р. № 240, за змістом накази поділяють на дві групи:

з основної діяльності;

— з кадрових питань.

 

Накази з основної діяльності

Накази з основної діяльності відбивають управлінські рішення з найважливіших питань роботи навчального закладу (див. Додаток 2), зокрема з таких:

— навчально-виховна робота;

— адміністративно-господарська діяльність;

— звітність;

— фінансова діяльність;

— структура й організація роботи навчального закладу;

— функції та повноваження працівників;

— робота комісій тощо.

Накази з основної діяльності можуть бути як ініціативними, так і виданими на виконання нормативно-правових актів, наказів та розпоряджень органів вищого рівня (див. Додатки 3-4).

 

Додаток 3

Зразок оформлення наказу про створення комісії

з навчання та перевірки знань працівників

з правил надання першої долікарської допомоги

 

Загальноосвітній навчальний заклад № ___

 

НАКАЗ

 

10.04.2011

м. Київ

№ 123

 

Про створення комісії з навчання та перевірки знань працівників з правил надання першої долікарської допомоги

 

Відповідно до Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18 квітня 2006 р. № 304 з метою підвищення рівня знань працівників навчального закладу з правил надання першої долікарської допомоги та їх перевірки

НАКАЗУЮ:

1. Провести навчання та перевірку знань працівників загальноосвітнього навчального закладу з правил надання першої долікарської допомоги з 25.04.2011 по 29.04.2011.

2. Створити для здійснення цієї роботи комісію з навчання та перевірки знань працівників з правил надання першої долікарської допомоги у складі:

голова комісії Ковальчук В.В. заступник директора з навчально-виховної роботи;

члени комісії:

Іванчук О.І._— сестра медична дошкільно-шкільного відділення лікувально-профілактичного закладу № __ (за згодою);

Литвинчук Л.Л. сестра медична загальноосвітнього навчального закладу;

Пилипчук П.П. заступник директора з господарської роботи;

Руденко В.Л. вчитель хімії.

3. Членам комісії:

3.1. Скласти графік проведення занять з працівниками з правил надання першої долікарської допомоги до 15.04.2011.

3.2. Скласти план проведення таких занять до 15.04.2011.

3.3. Ознайомити працівників загальноосвітнього навчального закладу з графіком проведення занять з правил надання першої долікарської допомоги до 18.04.2011.

3.4. Розробити білети для перевірки знань працівників з правил надання першої долікарської допомоги до 20.04.2011.

3.5. Провести загальне навчання (лекція) для усіх працівників 25.04.2011.

3.6. Провести заняття (практичний семінар) у підгрупах:

для педагогічних працівників — 26.04.2011;

для обслуговуючого персоналу — 27.04.2011.

3.7. Провести перевірку знань працівників з правил надання першої долікарської допомоги 28.04.2011.

3.8. Результати оцінювання знань працівників з правил надання першої долікарської допомоги узагальнити до 03.05.2011.

3.9. Діловоду Малько З.П. ознайомити зі змістом цього наказу осіб, які організовують та проводять навчання і перевірку знань працівників з правил надання першої долікарської допомоги.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Директор                                                 Середа          О.І. Середа

 

З наказом ознайомлені:

Підпис                                            Ініціали, прізвище

Дата

Підпис                                            Ініціали, прізвище

Дата

Підпис                                            Ініціали, прізвище

Дата

 

 

Додаток 4

Зразок оформлення наказу пр.

 підготовку та проведення весняних канікул

Загальноосвітній навчальний заклад № ___

 

НАКАЗ

 

00.00.20__

м. ____

№ __

 

Про підготовку та проведення весняних канікул

 

На виконання наказу управління освіти Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації «Про організацію весняних канікул у навчальних закладах району» від 7 лютого 2011 р. № 49 та з метою забезпечення безпечних умов перебування дітей у навчальному закладі та поза його межами під час весняних канікул

НАКАЗУЮ:

1. Провести весняні канікули у період з __ по __ березня 20__ р.

2. Заступнику директора з виховної роботи _______:

скласти план проведення виховних заходів на час весняних канікул до __ лютого;

скласти графік роботи секцій, спортивної зали, басейну, бібліотеки до __ лютого;

план проведення виховних заходів, графік роботи шкільних секцій, спортивної зали, басейну, бібліотеки та інформацію про міські та районні заходи на час весняних канікул розмістити на дошці оголошень та довести їх до відома працівників навчального закладу, учнів та батьків до __ лютого;

організувати проведення виховних заходів відповідно до затвердженого плану;

посилити роботу з учнями, класними керівниками, батьками щодо організованого та безпечного проведення весняних канікул.

3. Заступнику директора з навчальної роботи _____, заступнику директора з адміністративно-господарської роботи _____ (згідно з графіком чергувань на 20__/20__ навчальний рік) забезпечити дотримання громадського порядку під час підготовки і проведення виховних заходів.

4. Класним керівникам з метою профілактики травматизму та збереження життя і здоров'я учнів:

провести інструктаж учнів з питань дотримання правил безпеки життєдіяльності у навчальному закладі, поза його межами та у побуті;

наглядати за дітьми під час виховних заходів;

під час проведення екскурсійних поїздок забезпечити дотримання Рекомендацій щодо порядку організації екскурсійних поїздок організованих груп учнівської та студентської молоді (лист Міністерства освіти і науки України від 27 квітня 2010 р. № 1/9-289).

5. Заступнику директора з адміністративно-господарської роботи ____:

перевірити технічний стан первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників), евакуаційних виходів, наявність схем евакуації, справність автоматичної пожежної сигналізації, електромережі;

заборонити проведення вогневих, господарських, будівельно-монтажних і ремонтних робіт на території навчального закладу та у його приміщеннях під час проведення виховних заходів;

зачинити і опломбувати усі приміщення навчального закладу, що не використовуються під час проведення виховних заходів.

6. Для підтримки громадського порядку, унеможливлення доступу сторонніх осіб до приміщень навчального закладу під час проведення виховних заходів залучити працівників до чергування:

вчителя початкових класів _____ — на першому поверсі;

вихователя групи продовженого дня ____ — на другому поверсі;

лаборанта кабінету фізики _____ — на третьому поверсі.

7. Класним керівникам забезпечити виконання заходів з пожежної безпеки під час проведення виховних заходів.

8. Працівникам охорони:

посилити пропускний режим, не дозволяти перебування на території навчального закладу сторонніх осіб і автотранспорту під час проведення виховних заходів;

у разі виникнення кримінальних ситуацій негайно натиснути на кнопку тривожної сигналізації і доповісти про випадок директору навчального закладу або черговому працівнику.

9. Діловоду _____ ознайомити зі змістом цього наказу осіб, відповідальних за підготовку та проведення весняних канікул.

10. Контроль за проведенням виховних заходів під час весняних канікул покласти на заступника директора з виховної роботи _____.

11. Контроль за дотриманням заходів безпеки під час проведення виховних заходів покласти на заступника директора з адміністративно-господарської роботи ______.

12. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Директор Підпис Ініціали, прізвище

 

З наказом ознайомлені:

Підпис Ініціали, прізвище

Дата

Підпис Ініціали, прізвище

Дата

Підпис Ініціали, прізвище

Дата

 

 

 

 

 

Накази з кадрових питань

Накази з кадрових питань оформлюють відповідно до типових міжвідомчих форм первинної облікової документації з обліку кадрів, які затверджено наказом Державного комітету статистики України від 5 грудня 2008 р. № 489 (далі — типові форм). Це, зокрема, такі накази:

— про прийняття на роботу (типова форма № П-1);

— про надання відпустки (типова форма № П-3];

— про припинення трудового договору (контракту) (типова форма № П-4).

Типові форми формалізовані не лише за формою, а й за змістом. Це дає змогу скоротити кількість документів, які складаються, а також запобігти дублюванню даних, вирішувати питання їх механізованого чи автоматизованого опрацювання й організувати централізоване друкування трафаретних форм бланків.

За потреби можна доповнювати накази, складені за типовими формами, іншими показниками, вносити зміни до форматів типових форм, а також складати накази за формою, відмінною від типової, за умови збереження у наказі усіх показників, передбачених типовою формою.

Підставами для видання наказів з кадрових питань можуть бути:

— доповідні записки керівників структурних підрозділів;

— заяви працівників;

— трудові договори;

— виробнича необхідність тощо.

 

Зміст наказів з кадрових питань

 

Зміст індивідуального наказу з кадрових питань стисло викладається в заголовку, який починається з прийменника «про» і складається за допомогою віддієслівного іменника, наприклад: «Про призначення...», «Про прийняття...», «Про переведення...», «Про звільнення...», «Про зміну облікових даних...», «Про відрядження...», «Про надання відпустки...» тощо.

Особливістю оформлення наказів з кадрових питань є відсутність констатуючої частини (преамбули) та розпорядчого слова «НАКАЗУЮ».

Відповідно до типових форм розпорядчу частину наказу з кадрових питань починають із зазначення прізвища, імені та по батькові працівника на якого поширюється дія наказу.

Розпорядчу частину наказу з кадрових питань також можна почати дієсловом, яке точно позначає дію: прийняти, призначити, перевести, звільнити, відрядити, надати, оголосити тощо.

Пункти тексту наказу мають бути чітко сформульовані відповідно до Кодексу законів про працю України (КЗпП) та гарантувати трудові права працівників.

Наприкінці кожного пункту зведеного наказу вказується відповідно до підстава. Так, при прийнятті на роботу підставою є заява працівника або трудовий договір у письмовій формі, в інших випадках — відповідні документи (заяви, доповідні записки, рішення кваліфікаційних і атестаційних комісій тощо). Кожен пункт наказу може мати одну чи кілька підстав.

 

Візування наказів з кадрових питань

 

Проект наказу з кадрових питань візує, як правило, керівник структурного підрозділу навчального закладу (наприклад, заступник директора з навчально-виховної роботи). У наказах про переведення або призначення на посади, звільнення з посад, які пов'язані з матеріальною відповідальністю, обов'язковою є віза керівників структурних підрозділів (наприклад: заступника директора з адміністративно-господарської роботи, головного бухгалтера).

 

Набуття чинності наказів з кадрових питань

 

Наказ з кадрових питань набуває чинності з моменту його підписання керівником закладу. Однак окремі пункти наказу можуть мати й інші строки набуття чинності. Так, призначення працівника на посаду може бути проведено з 1 березня, тоді як наказ був підписаний 27 лютого цього ж року.

Накази з кадрових питань мають відмітку «З наказом ознайомлений (ознайомлена, ознайомлені)». З наказом ознайомлюють усіх зазначених у ньому осіб, які розписуються на першому примірнику наказу чи спеціальному бланку із зазначенням дати ознайомлення.

Накази з кадрових питань регламентують питання прийняття, переведення, переміщення, звільнення працівників, надання їм відпусток, присвоєння кваліфікаційних категорій, накладення стягнень, надання заохочення працівникам тощо.

 

Накази про прийняття на роботу

 

Після підписання трудового договору або заяви працівника про прийняття на роботу оформлюється відповідний наказ (див. Додаток 5).

У наказі про прийняття на роботу мають бути зазначені:

·        посада, на яку приймається або призначається працівник (спеціальність, кваліфікація, категорія, розряд тощо), дата прийняття на роботу;

·        вид роботи (основна або за сумісництвом);

·        умови прийняття на роботу (з випробним строком, зі стажуванням, за строковим трудовим договором тощо);

·        умови роботи (у режимі неповного робочого часу, з важкими або шкідливими умовами праці тощо);

·        тарифна ставка чи оклад (за потреби).

У наказі про переведення (переміщення) на іншу посаду (роботу) у тому самому закладі зазначають:

·        попередню та нову посаду (спеціальність, кваліфікація) і структурний підрозділ (місце роботи), до якого переводиться працівник;

·        дату і строк переведення (постійно чи тимчасово);

·        причину переведення (на іншу посаду (роботу): у зв'язку з виробничою потребою; для заміни відсутнього працівника; за станом здоров'я тощо);

·        умови оплати праці, пільги й компенсації;

·        підстави для видання наказу;

·        тривалість переведення — лише у разі, якщо таке переведення є тимчасовим.

Переведення працівника у разі зміни умов праці здійснюється лише за його згодою.

 

Додаток 5

Зразок оформлення наказу про прийняття на роботу

 

Загальноосвітній навчальний заклад № ___

 

НАКАЗ

 

31.08.2011

м. Київ

№ 10

 

 

Про прийняття на роботу Ярошенко І. В.

 

Ярошенко Ірину Вікторівну прийняти на роботу вчителем української мови з 01.09.2011 з педагогічним навантаженням 18 годин на тиждень і встановленням 11 тарифного розряду.

 

Підстави:    1. Наказ управління освіти від 28.08.2011 № 58.

2. Заява Ярошенко І. В. від 29.08.2011.

Директор   Іванов         С. Я.Іванов

 

З наказом ознайомлена:

Ярошенко   І. В. Ярошенко

31.08.2011

 

 

 

Накази про переведення (переміщення)

 

Водночас у разі переміщення працівника на іншу посаду (роботу), на відміну від переведення, основні умови трудового договору не змінюються, тому воно здійснюється без погодження з працівником.

Накази про переведення працівників на іншу посаду (роботу) готують й оформлюють за ініціативою та на підставі подання керів­ника структурного підрозділу або заяви працівника.

 

Накази про припинення трудового договору

 

На підставі заяви та інших документів оформлюється проект наказу про припинення трудового договору, у якому зазначають:

·        дату звільнення — без прийменника «з», оскільки днем звільнення вважається останній день роботи;

·        причину звільнення, яку формулюють коротко й чітко.

При цьому використовують слова «у зв'язку з» та обов'язково зазначають пункт статті КЗпП, за якою звільняється працівник (див. Додаток 6).

 

 

Додаток 6

Зразок оформлення наказу про звільнення

 

Загальноосвітній навчальний заклад № ___

 

НАКАЗ

 

06.06.2011

м. Київ

12

 

 

Про звільнення Стеценко М. В.

 

Стеценко Марію Василівну 06.06.2011 звільнити за власним бажанням (ст. 38 Кодексу законів про працю України).

Підстави:    1. Наказ управління освіти від 22.05.2011 № 83.

2. Заява Стеценко М. В. від 23.05.2011.

 

 

Директор   Велігура      С. Я. Велігура

 

З наказом ознайомлена:

Стеценко   М. В. Стеценко

06.06.2011

 

Накази про заохочення

 

Сумлінна робота працівників, як правило, заохочується. Крім цього, заохоченнями відзначають багаторічну роботу працівників у навчальному закладі або ювілейні дати.

До традиційних видів заохочень, зокрема, належать:

·        оголошення подяки;

·        відзначення грошовою премією, коштовним подарунком;

·        інші заохочення, передбачені правилами внутрішнього трудового розпорядку, статутом, положенням про дисципліну.

Усі види заохочень оформлюються наказом керівника. У наказі про заохочення мотиви заохочень формулюються залежно від конкретної ситуації, наприклад: «За тривалу й сумлінну роботу та у зв'язку з 50-річчям від дня народження...».

Підставою для видання наказу про заохочення можуть бути доповідна записка чи подання. Подання про заохочення, як правило, оформлюють у разі нагородження працівника, а доповідні записки — при оголошенні подяки і преміюванні.

Пропозиції про заохочення подаються керівником відповідного структурного підрозділу, головою батьківського комітету, піклу- вальної ради, ради закладу тощо. Питання погоджується в установленому порядку з профспілковим органом.

 

Накази про стягнення за порушення трудової дисципліни

 

За порушення трудової дисципліни керівник закладу може застосувати до працівника лише один з двох видів стягнень: догану або звільнення. Водночас для окремих категорій працівників законодавством, статутом (положенням] закладу можуть бути передбачені й інші дисциплінарні стягнення.

На підставі пояснювальної записки працівника про причини порушення керівник структурного підрозділу складає доповідну записку про порушення трудової дисципліни, підписує її та разом з пояснювальною запискою подає керівнику закладу.

Дисциплінарне стягнення оформлюють наказом. Про стягнення працівникові повідомляється під особистий підпис.

 

Накази про надання відпусток

 

Накази про надання відпусток видають на підставі затвердженого графіка відпусток, заяви працівника.

У наказі про надання відпусток слід зазначати:

·        вид відпустки (основна, додаткова, навчальна, у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю, без збереження заробітної плати тощо);

·        загальне число календарних днів відпустки (зазначається за допомогою прийменника «на»);

·        дату початку відпустки і період, за який вона надається (зазначається за допомогою прийменників «з» і «по») (див. Додатки 7-8].

 

Додаток 8

Зразок оформлення наказу про

надання щорічної основної відпустки

 

Загальноосвітній навчальний заклад № ___

 

НАКАЗ

 

31.05.2011

м. Київ

21

 

 

Про надання щорічної основної відпустки Яблунівській Н. С.

 

Яблунівській Нелі Степанівні, вчителю географії, надати щорічну основну відпустку за період з 20.06.2010 по 20.06.2011 на 56 календарних дні з 20.06.2011 по 14.08.2011 з виплатою матеріальної допомоги на оздоровлення відповідно до законодавства.

 

Підстави:    1. Графік відпусток на 2011 рік.

2. Заява Яблунівської Н. С. від 31.05.2011.

 

 

Директор                  Велігура                         С. Я. Велігура

 

З наказом ознайомлена:

Яблунівська         Н. С. Яблунівська

31.05.2011

 

 

Відповідно до п. 3 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993 р. № 102 (зі змінами) керівник навчального закладу може встановлювати працівникам доплати за суміщення професій (посад), розширення зони обслуговування чи збільшення обсягів виконуваних робіт, а також за виконання поряд з основною роботою обов'язків тимчасово відсутніх працівників тощо. Такі доплати встановлюються на підставі наказів, які видає керівник (див. Додаток 9).

 

Додаток 9

Зразок оформлення наказу про

встановлення доплати за суміщення

 

 

 

Загальноосвітній навчальний заклад № ___

 

НАКАЗ

 

13.02.2011

м. Київ

21

 

 

Про встановлення доплати за суміщення Симиренко І. А.

 

 

У зв'язку з виробничою необхідністю

НАКАЗУЮ:

Симиренко Ірині Анатоліївні, вчителю фізики, встановити щомісячну доплату за суміщення посади лаборанта з 14.02.2011 у розмірі 50% від ставки лаборанта із заробітною платою відповідно до законодавства.

 

 

Директор                  Велігура                         С. Я. Велігура

 

З наказом ознайомлена:

Симиренко І. А. Симиренко

14.02.2011

 

Важливою складовою роботи з наказами є своєчасне внесення до них змін та припинення їх чинності у разі прийняття нових наказів.

Необхідність прийняття нового наказу спричинюють:

·        зміни, скасування, продовження строку дії організаційних та інших документів (інструкцій, положень, регламентів, графіків роботи, правил, номенклатури справ тощо) з початку наступного року або після закінчення чинності документа;

·        надання працівникам прав і повноважень (включення до комісій, покладення відповідальності за виконання різних функцій), а також скасування таких наказів — під час прийняття/переведення на посаду та звільнення відповідного працівника.


Ж-л «ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ», № 6, 2011