Додаток 1

Завдання,

що сприяють емоційному сприйняттю дітьми

поетичних та прозових творів

— Прочитайте вірш В. Конопельця «Якого кольору сніг?» (2 кл.). Чи можна сказати про зиму, що вона безбарвно біла? Згадайте, якого кольору буває сніг на сонці, у затінку, вранці, ввечері, під час морозу, у відлигу.

— Порівняйте, як описана краса осені у віршах С. Сухомлинського «Скільки барв кругом розлито...» та К. Перелісної «Золота осінь». Які нові думки, образи виникли у вас під час читання цих творів? (3 клас ).

— Що тебе вразило в оповіданні В. Сухомлинського «Як Павлик списав у Ніни задачу»? (4 кл.).

— Які почуття викликав у вас вірш Т. Г. Шевченка «І досі сниться під горою...»? Користуйтесь таблицею почуттів.

Таблиця

вираження почуттів після читання тексту

сум

зневіра

задоволення

гнів

спокуса

захоплення

біль

вдячність

здивування

осуд

рішучість

пригнічення

жаль

протест

незадоволення

страх

тривога

розчарування

огида

гордість

співпереживання

сором

обурення

жорстокість

спокій

співчуття

життєрадісність

повага

ненависть

віра (в ...)

радість

зневага

любов (до ...)

смуток

лагідність

ніжність (до ...)

каяття

байдужість

принципове ставлення (до…)