Додаток 2

Завдання,

в основі яких лежить використання прийому емпатії

1. Гра «Якби я був ...».

Учням пропонується закінчити речення, яке починається зі слів «Якби я був ...». Наприклад, «Якби я була ялинкою, то ...».

2. Гра «Фантастичні гіпотези».

Ця гра виражена у формі запитання: «Що було б, якби ...?». Для постановки запитання беруться будь-які підмети і присудки. їх поєднання дає гіпотезу, на основі якої можна працювати. Наприклад: «Що було б, якби до нас у клас для навчання директор привів Чебурашку?».

3. Гра «Якби я потрапив у ...».

Учневі пропонується уявити, що він є одним із героїв твору. Наприклад:

а) Уяви, що ти хлопчик Веснянка з повісті-казки В. Нестайка «В Країні сонячних зайчиків». Якби ти потрапив до палацу Чарівних Казок, з ким із казкових героїв ти хотів би подружитися? (3 кл.).

б) Уяви, що ти хлопчик Миколка із оповідання Ю. Ярмиша «Паличка-рятівниця». Якби тобі потрапила до рук чарівна паличка, про що б ти її попросив?

4. Гра «Перевтілення».

Дитині пропонується перевтілитися в інший образ і описати у 3-4-х реченнях: а) пиріжок від імені бабусі; онучки Оленки; собаки Жучки; б) яблуню від імені гусені, яка сидить на листочку; яблука, яке лежить під деревом; хлопчика, який хоче залізти на дерево. Усі учасники обговорюють недоліки, які були в описах, визначають який із них був найкращим.

5. Гра «Я — білочка».

Вчитель пропонує дітям уявити себе певною тваринкою чи рослинкою, тобто ввійти в образ і за допомогою тексту-опори скласти твір:

Я …………. (яка?) білочка.

Мені подобається (що?) ……………..

Я не люблю ……………….

Світ навколо мене дуже ………………..

Мене оточують (які?) ………………… (хто?) …………….

Вони (що роблять?) ……………………

Я дивлюся на (що?) …………….. і мені стає (як?) …………..

 Питання відіграють роль стимулів для творчого розповідання про себе —  білочку, дають поштовх для власного фантазування.

6. Гра «Добре-погано».

Знайти щось хороше в негативних подіях. Наприклад:

Хлопчик за диктант отримав погану оцінку.

Раптом у небі загримів грім...».