Додаток 2 Завдання, в основі яких лежить використання прийому емпатії 1. Гра «Якби я був ...». Учням пропонується закінчити речення, яке починається зі слів «Якби я був ...». Наприклад, «Якби я була ялинкою, то ...». 2. Гра «Фантастичні гіпотези». Ця гра виражена у формі запитання: «Що було б, якби ...?». Для постановки запитання беруться будь-які підмети і присудки. їх поєднання дає гіпотезу, на основі якої можна працювати. Наприклад: «Що було б, якби до нас у клас для навчання директор привів Чебурашку?». 3. Гра «Якби я потрапив у ...». Учневі пропонується уявити, що він є одним із героїв твору. Наприклад: а) Уяви, що ти хлопчик Веснянка з повісті-казки В. Нестайка «В Країні сонячних зайчиків». Якби ти потрапив до палацу Чарівних Казок, з ким із казкових героїв ти хотів би подружитися? (3 кл.). б) Уяви, що ти хлопчик Миколка із оповідання Ю. Ярмиша «Паличка-рятівниця». Якби тобі потрапила до рук чарівна паличка, про що б ти її попросив? 4. Гра «Перевтілення». Дитині пропонується перевтілитися в інший образ і описати у 3-4-х реченнях: а) пиріжок від імені бабусі; онучки Оленки; собаки Жучки; б) яблуню від імені гусені, яка сидить на листочку; яблука, яке лежить під деревом; хлопчика, який хоче залізти на дерево. Усі учасники обговорюють недоліки, які були в описах, визначають який із них був найкращим. 5. Гра «Я — білочка». Вчитель пропонує дітям уявити себе певною тваринкою чи рослинкою, тобто ввійти в образ і за допомогою тексту-опори скласти твір: Я …………. (яка?) білочка. Мені подобається (що?) …………….. Я не люблю ………………. Світ навколо мене дуже ……………….. Мене оточують (які?) ………………… (хто?) ……………. Вони (що роблять?) …………………… Я дивлюся на (що?) …………….. і мені стає (як?) ………….. Питання відіграють роль стимулів для творчого розповідання про себе — білочку, дають поштовх для власного фантазування. Знайти щось хороше в негативних подіях. Наприклад: Хлопчик за диктант отримав погану оцінку. Раптом у небі загримів грім...».
|