Додаток 4

Літературні ігри

1. Кросворди.

Наприклад, кросворд до уроку «Підсумок теми «Похвала книгам» (3 клас).

Завдання. Вписавши по горизонталі правильні відповіді, отримаєте прізвище людини, яка зробила багато для розвитку українського книгодрукування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Як називається невеличка книжечка, яка заведена на усіх читач і і бібліотеки і в яку вписують дані про взяті книги? (Формуляр.)

2. Спеціально оброблена шкіра молодих тварин, яку колись ви користовували для письма. (Пергамент.)

3. Майстерня, фабрика, де виготовляють книги. (Друкарня.)

4. Автор оповідання про сплячу Книгу. (Сухомлинський.)

5. Хто заснував першу бібліотеку в Київській Русі? (Мудрий.)

6. У якому вірші «Сонце перегортає сторінки й світло вливає в лі тери та слова»? («Соняшник».)

7. Який князь створив на Русі перші школи? (Великий.)

(Слово, яке вийшло у виділеному вертикальному стовпчику — Федоров.)

2. Складання назв віршів, прізвищ авторів, уривків тво рів, прислів’їв із розсипанки слів.

Матеріал уроку. Т. Г. Шевченко «Село! І серце одпочине...», «І досі сниться: під горою...» (3 клас).

Із розсипанки слів складіть назви творів Т. Г. Шевченка, які ви вже читали.

«з-під, вода, Тече, явора»;

«край, палає, Світає, неба»;

«калина, у лузі, Зацвіла, червона»;

«моя, Зоре, вечірняя»;

«землю, Встала, сонну, весна, чорну, розбудила»;

«ранВці»;

«жнаКня».

Про який твір почули вперше? («Княжна».)

3. Літературний диктант.

Тема уроку. Підсумок теми «Міфи народів світу» (4 клас).

Літературний диктант:

Водяний хаос. (Нун.)

Дивовижна квітка, у якій ховалося мале дитя. (Лотос.)

Богиня Нюйва виліпила першу людину з ... (глини.)

Правнук Слави й Гука, нащадок могутніх гукрів. (Мисливець.)

Бог Громовержець. (Перун.)

Митець, який зробив крила. (Дедал.)

4. Гра «Слідство ведуть знавці».

Тема уроку. Підсумок теми «Міфи народів світу» (4 клас).

Діти, працюючи у групах чи командах, отримують «речові докази» (речі, які належать або якось пов’язані з героями прочитаних міфів).

«Речові докази»: пір’я Дедал та Ікар»), яйце («Створення світу»), глина («Створення людей»), стріла («Гнів Перуна»).

5. Гра «Незвичайна математика».

Тема уроку. До джерел народної мудрості (4 клас).

Виконайте дії і прочитайте утворений результат.

Зуб+і-убі+ага+дка=... (загадка).

Скарб-арб+ород-д+мовк+а =... (скоромовка).

Усіх-іх+мі+шум-ум+ка=... (усмішка).

При + кут-ут+азал-ал + ка=... (приказка).

Пас-ас+рис+ліс-с+в’я = ... (прислів’я).

6. Літературні вікторини.

Тема уроку. Підсумок теми «Казки народів Європи» (2 клас).

Кого першого зустрів осел, що йшов до Бремена? (Пса-гончака.)

Хто шукав легкого хліба? (Вовк.)

Хто у діда викинув із саней усю рибу? (Лисичка.)

Чим годував виноградар змію? (Молоком.)

Хто майстер вити гнізда? (Сорока.)

Хто став воювати з котами? (Собаки.)

Визначте, до якої казки підходять ці прислів’я:

Легкого хліба ніде нема. («Легкий хліб».)

Терпіння і труд все перетруть. («Сорочаче гнидо».)

Де гурт — там і сила. Бременські музиканти».)

7. Ребуси.

(Казка)

(Слово до слова — зложиться мова)