I
|
5-7
|
Робота з історичним
документом, складання простого
плану, кросворду, питань до документа.
|
Знайомство учнів з принципами
історичного
дослідження, стимулювання учнів
до творчої діяльності, навчання навичкам самостійної роботи.
|
Прийом
зіставлення грає важливу роль в процесі засвоєння
нових понять, фактів, явищ. Використання прийому зіставлення поняття, що
вивчається, факту, явища, предмета з вже відомим об’єктом надає можливість
побудувати самостійне дослідження.
|
II
|
8-9
|
Складання розгорнутих планів,
тез, опорних конспектів, оформлення записів спогадів учасників історичних
подій, написання творчих робіт.
|
Розвиток розумової діяльності,
оволодіння навиками історичного дослідження, аналізу, синтезу матеріалу,
створення умов для самовизначення учнів, їх самовираження.
|
Прийом доказу
вимагає аналізу явища і його причинно-наслідкових зв’язків, аргументації
власної точки зору; цей прийом направлений на формування в учнів умінь
оцінювати соціально-політичні явища в житті суспільства.
|
III
|
10-11
|
Робота з науково-довідковою літературою,
складання таблиць, графіків і т. д., навчання оцінки об’єктивності, уміння
аргументації, розробка проектів тощо.
|
Розвиток вмінь: працювати з
рекомендованою літературою, критично осмислювати матеріал, використовувати
методи історичного і соціологічного досліджень. Створення мотиваційних
умов для науково-дослідницької
діяльності. Формування здібності до самонавчання.
|
Прийом
узагальнення має чимале значення в
ході виконання учнями різних
видів дослідницьких і творчих завдань. Творчий
характер учбового пізнання при
дослідницькому підході вимагає від учнів побудови на цій основі ланцюга
індуктивно-дедуктивних або дедуктивно-індуктивних міркувань, що дозволяють
сформулювати правильний висновок. Прийом висунення гіпотез припускає
доказ гіпотези або аргументоване обґрунтування її
неправомірності. Прийом
планування включає ряд етапів, в числі яких обов’язковими є
такі:
1)
визначення
теми дослідження і її формулювання;
2)
виділення
питань для розкриття досліджуваної проблеми;
3)
складання
списку літератури;
4)
обробка
інформації (конспектування, складання тез, анотацій, рецензій);
5) збір
фактичного матеріалу.
|
Позаурочна система
|
6-11
|
Основні напрямки:
— туристично-краєзнавчий
(екскурсії, походи);
— культурио-просвітницький
(конкурси стіннівок, усні журнали, історичні вечори, зустрічі з цікавими
людьми)
|
Виховання відчуття патріотизму,
розвиток творчих здібностей, формування інформаційно-комунікативної
компетентності.
|
Прийом
перенесення знань в нову ситуацію. Прийом використання аналога, спрямований на угрупування і систематизацію явищ
і фактів.
Прийом «4 самі» (за
комунарською методикою І. Іванова КТС):
1.
Самі
придумали.
2.
Самі
підготували.
3.
Самі
провели.
4.
Самі
проаналізували.
|