Таблиця 1

Співставлення дій учителя початкових класів

та вчителя основної школи

Учитель початкових класів

Учитель основної школи

Розробити та реалізовувати модель випускника початкових класів як складової моделі випускника загальноосвітньої школи.

Вивчити вікові особливості учнів 5 класу.

Ознайомитись зі змістом програм 5 класу:

Встановити міжпредметні зв’язки;

Проводити пропедевтичну роботу.

Ознайомитись зі змістом програм 4 класу:

Встановити міжпредметні зв’язки;

Спиратися на відомі знання.

Вивчити виховну систему

— Залучати до заходів початкової школи учнів 5 класу.

Закріплювати і розширювати позитивні якості особистості, сформовані на попередньому етапі;

Залучати до заходів школи II ступеня учнів 4 класу.

Узгодити вимоги до учнів, а також до форм, методів та прийомів роботи:

Знизити надмірну опіку над учнями.

Збільшити обсяг різних видів самостійної роботи.

Забезпечити перехід від використання яскравих наочних посібників до схематичних.

Проводити більше тренувальних вправ із глибоким аналізом виконання.

Систематично домагатися логічних доведень, висновків, узагальнень.

Використовувати методи й прийоми, характерні для 5 класу.

здійснювати диференційований підхід, проводити різнорівневі перевірні роботи.

Збільшити опіку над учнями.

Поступово збільшувати різні види самостійної роботи.

Використовувати різні види наочності: схеми, малюнки, діаграми.

Проводити більше тренувальних вправ із глибоким аналізом виконання.

Систематично домагатися логічних доведень, враховуючи вікові особливості.

Використовувати методи й прийоми, прийнятні для учнів 10-11 років.

Здійснювати диференційований підхід, проводити різнорівневі пе-ревірні роботи.

Володіти методикою переключення уваги, зміни діяльності.

Розробити узгоджене з вчителем-предметником планування розділу «Повторення» у квітні-травні 4 класу.

Розробити узгоджене з вчителем початкових класів планування розділу «Повторення» у вересні 5 класу.

Узгоджувати зміст контрольних робіт за підсумками повторення з вчителями-предметниками 5 класів.

Узгоджувати зміст перевірних робіт за підсумками повторення з вчителями початкових класів.