П`ятниця, 18.08.2017, 20:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 1
Користувачів: 1
Nicolaj

О. I. Пометун, Історія, 6 клас. § 27




27


1. ГОМЕР І ЙОГО ЧАСИ

Який період історії Греції називають гомерівським? Чому?

Вторгнення дорійців наприкінці II тис. до н.е. призвело до поступового занепаду і падіння Ахейської цивілізації. Культурний розвиток дорійців був значно нижчим. Вони не вміли будувати кам'яних споруд, жили в основному в напівземлянках, але мали одну важливу перевагу — вміли обробляти залізо.

Про тогочасне життя греків ми можемо дізнатися лише з археологічних знахідок і поем Гомера «Іліада» та «Одіссея», що вважаються першими творами європейської художньої літератури. Саме тому ХІ-ІХ ст. до н.е. історики називають гомерівським періодом, або іноді — «темними віками».

Гомер був мандрівним сліпим поетом. Точних біографічних відомостей про нього не збереглося. Ще в давнину сім грецьких міст сперечалися між собою за честь називатися його батьківщиною. Учені й дотепер точно не знають, у якому столітті він жив: у IX чи VIII ст. до н.е. Є й такі, хто вважає його сучасником Троянської війни, що відбулась у XIII ст. до н.е.

Давньогрецькі поеми складалися в усній формі балад і легенд протягом чотирьох століть — з XI до IX ст. до н.е. й зберігалися завдяки виконавцям — співцям-panсо́дам. У поемах «Іліада» й «Одіссея» розповідається не тільки про Троянську війну та її героїв, а й про грецьке суспільство в початковий період панування дорійців. За дивовижними пригодами, змальованими в поемах, бачимо життя, побут, вірування й традиції людей тієї епохи, тому ці епічні твори є неоціненним історичним джерелом.

Проте, аналізуючи поеми Гомера, ми завжди маємо пам'ятати, що перед нами не історичний документ, а літературний твір, у якому поєднуються і правда, і художній вимисел автора.

2. РОЗВИТОК СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА

Працюючи в парах або малих групах, проаналізуйте фрагменти творів Гомера* і закінчіть подані речення. Запишіть їх у зошит.

Основними сільськогосподарськими заняттями греків за часів Гомера були:....

Давні греки користувалися такими знаряддями праці, як: вирощували такі культурні рослини:...; мали в господарстві таких свійських тварин — ..., а як тяглову силу при оранці використовували....


* Поеми цитуються в перекладі з давньогрецької Бориса Тена.


 
Наче тих широколобих волів селянин запрягає.
Білий ячмінь на утоптанім добре току молотити...
 
З опису щита героя Ахілла
Далі родючих ланів змалював він широкі простори,
Зорані тричі, й багато на них орачів із плугами,
Впряжених в ярма волів туди і назад поганяли.
...Далі лани змалював владареві. Достигле колосся
Скрізь по тих нивах женці гостролезими жали серпами.
Падали густо на землю колосся важкі оберемки,
Їх снопов'язи тоді перевеслами туго в'язали.
 
І ячмені, і пшениця, і лози вино виноградне
В гронах розкішних дають, що примножує Зевс їм дощами...
 
...Великих старань ти доклав тут, і жодна рослина —
Ні виноград, ні оливка, ні груша, ні грядки городні,
Ані смоківниця* — тут без твого не росте піклування.
 
На суходолі корів є двадцять черед, і овечих
Стільки ж отар, і свинячих гуртів; та стада ще й козині
Там навкруги і його, і чужі пастухи випасають.


* Смоківни́ця — дерево із їстівними плодами; інші назви: інжир, фігове дерево.

Чи підтверджують подані зображення відомості про господарство, які ви знайшли в поемах Гомера?


3. РЕМЕСЛО І ТОРГІВЛЯ

Прочитайте наведені факти і знайдіть підтвердження до кожного з них у фрагментах поеми Гомера і наведених на с. 128 ілюстраціях.

1. Ковалі виплавляли мідь, олово, золото і срібло.

2. Ремісників у той час було дуже мало, навіть правителі часто самі виготовляли все необхідне — від знарядь праці до посуду і тканин.

3. Торгівля була слаборозвинена, зазвичай відбувався лише обмін товарами, гроші заміняла худоба.


 
От що, служниці давно вже відсутнього тут Одіссея!
В верхні кімнати ідіть, де поважна сидить володарка,
Пряжу свою біля неї прядіть та її розважайте,
Сидячи там у покоях, чи вовну чесати беріться.
 
Там же черпали вино собі довговолосі ахеї,
Хто, обмінявши за мідь, а хто за блискуче залізо,
Хто за шкіру волячу, а хто і за цілу корову.
Хто за невільника навіть.


* Гефе́ст — покровитель ковальського мистецтва.


Перевірте засвоєне на уроці

1. Що нового ви дізналися про Гомера?

2. Чому XI—IX ст. до н.е. історики називають не тільки гомерівським періодом, а й «темними віками»?

3. На які групи поділялося давньогрецьке суспільство в часи, зображені в поемах Гомера?

 

4. Поміркуйте, чому навіть цар Ітаки Одіссей пишався своєю працею на полі.

5. Чому поеми Гомера є важливим історичним джерелом? Обговоріть.

Домашнє завдання

Опишіть ілюстрацію. Кого художник зобразив у центрі? Хто сидить і стоїть поряд? Зробіть припущення, чому слухачі так уважно слухають співця.


Готуємося до практичного заняття

1. Оберіть одного з давньогрецьких героїв або титанів (Персея, Тесея, Геракла, Прометея або інших), життя і подвиги якого вас зацікавили найбільше.

2. Спираючись на інформацію, знайдену вами самостійно в інших джерелах, підготуйте для однокласників коротке повідомлення про обраного героя. Представте ваше повідомлення на уроці, супроводжуючи його демонстрацією ілюстрацій, дібраних самостійно.

 


Переглядів: Счетчик посещений Counter.CO.KZ

Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017