П`ятниця, 17.11.2017, 19:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

О. I. Пометун, Історія, 6 клас. § 54




54


1. «ЗОЛОТИЙ ВІК» РИМСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1) Працюючи з текстом, випишіть імена римських поетів і письменників і назви їхніх творів.

2) Що сьогодні означає слово «меценат»?


Найбільшого розквіту — свого так званого «золотого віку» — римська література досягла за часів Августа. У цей час жили і творили видатні поети і письменники Вергі́лій, Гора́цій, Ові́дій, чию мову називають «золотою латиною». Август намагався прихилити письменників і поетів на свій бік. У цьому йому допомагав Мецена́ту відомий багатій і покровитель мистецтва. Меценат згуртував навколо себе найвидатніших поетів і письменників, щедро винагороджуючи їх.

Найвідомішим поетом того часу був Вергілій, який уславився своєю поемою «Енеїда».

Видатним твором Горація є ода* «Пам'ятник», ідея якої надихнула багатьох поетів. Адже найкращим пам'ятником людині, як стверджував митець, є її творчість.


* О́да — невеликий ліричний твір, присвячений видатній особі або події.

Поет Овідій у своїй знаменитій поемі «Метаморфози» розповідає про чудесні перетворення людей на рослини і тварин.

2. ДОСЯГНЕННЯ РИМЛЯН В АРХІТЕКТУРІ

1) Спираючись на текст і малюнки, поміркуйте: у чому ви вбачаєте взаємозв'язок римської та грецької архітектури? У чому виявилась їх відмінність?

2) Випишіть у зошит, які відкриття римської архітектури збереглися в сучасному будівництві. Які враження на вас справляють давньоримські архітектурні пам'ятки?


Величезний вплив на римську архітектуру справили елліністичні традиції. З обтесаних каменів римляни навчилися будувати дугоподібні перекриття — арки, склепіння й куполи.

А́рки (від латинського слова arcus — дуга) використовували при будівництві мостів, водогонів та інших споруд. Щоб надати храмам і залам більшої висоти і величності, робили дугоподібні стелі — склепіння. Куполом називають стелю у вигляді перевернутої величезної чаші.

Величезний вплив на римську архітектуру справили елліністичні традиції. З обтесаних каменів римляни навчилися будувати дугоподібні перекриття — арки, склепіння й куполи.

А́рки (від латинського слова arcus — дуга) використовували при будівництві мостів, водогонів та інших споруд. Щоб надати храмам і залам більшої висоти і величності, робили дугоподібні стелі — склепіння. Куполом називають стелю у вигляді перевернутої величезної чаші.

«Храмом усіх богів» римляни вважали Пантео́н, який є зразком купольної будівлі. Крізь величезне кругле вікно посередині купола ллється потік світла, який розсіюється по краях просторої зали.

Характерною рисою міст імператорської епохи були кам'яні бруківки, водогони, підземні стічні рови для відведення брудних вод (клоаки). Серед архітектурних пам'яток Стародавнього Риму особливе враження справляють водогони, які називали акведу́ками, — довгі ряди кам'яних арок, що підтримували глиняні труби, якими текла вода з гірських джерел, що знаходилися за багато кілометрів від міст.

У місті труби йшли під землею, а звідти в різні водойми — громадські на майданах, приватні в палацах, при храмах і будинках найбагатших осіб. У Римі працювало 11 водогонів, три з яких збереглися в робочому стані дотепер. По акведуках вода надходила у фонтани, з яких її можна було брати для пиття, а також імператорські терми, доступні для всіх вільних людей. Вони споруджувалися як дарунок римському народові і відзначалися розкішною монументальністю. Наприклад, на початку III ст. були побудовані терми імператора Каракали, що могли вмістити до 18 тисяч відвідувачів.

3. ОСВІТА Й НАУКА В РИМСЬКІЙ ІМПЕРІЇ

Використовуючи текст, порівняйте школу в Римській імперії із сучасною. Які наукові знання розвивалися в Римській державі? Заповніть у зошитах таблицю.

  Римська школа Сучасна школа
Спільне  
Відмінне    

Навчання дітей у Римі починалося з 7 років. У багатьох сім'ях заняття проводив раб-педагог, як правило, з греків. Але частіше діти ходили в початкову школу, де навчалися читати, писати й рахувати.

Школи для небагатого люду могли розміщуватися при якійсь крамниці, майстерні художника або ремісника.

З 12 до 16 років римські юнаки відвідували школи граматиків, вивчаючи літературу, граматику, логіку, арифметику, геометрію, астрономію та деякі елементи музики. Коли юнакові виповнювалося 16 років, він одягав чоловічу тогу і брався до занять із риторики, римського права. Улітку були канікули. У віці 17-18 років юнаки мали залишити навчання та пройти військову службу.

Перевірте засвоєне на уроці

Обговоріть у загальному колі, які досягнення давньоримської культури використовуються й донині.

Антична колекція
в музеї мистецтв

Зразки античного мистецтва можна побачити в багатьох музеях України. Найбільша скарбниця пам'яток цього періоду в Україні — це Національний музей мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, розташований у місті Києві (див. сайт музею http://www.khanenkomuseum.kiev.ua/ru/home.htm).

Мистецтво Стародавньої Греції представлено в музеї вишуканими розписними вазами (II тис. до н.е. — II ст. до н.е.) і знаменитими «танаграми» — витонченими теракотовими, тобто глиняними, статуетками, що зображають грецьких красунь у традиційних вбраннях.

Чимало цінних експонатів містить зал мистецтва Етрурії, Південної Італії та Риму. У ньому можна побачити унікальних парних керамічних плакальниць III ст. до н.е. з давньоіталійського міста Канусій. Подібні статуї зберігаються лише в кількох музеях світу. Мистецтво Стародавнього Риму відкривають нам прекрасні мармурові портрети молодої римлянки і юнака II ст. н.е., а також вибрані предмети з музейної колекції античного скла, серед яких — вишукані флакони для парфумів, келихи та інші скляні посудини, виготовлені понад 1700 років тому.

 


Переглядів: Счетчик посещений Counter.CO.KZ

Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017