Вівторок, 22.08.2017, 03:39
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

О. П. Глазова. Укрмова 6, § 14

§ 14. ПЕРЕХІД СЛІВ
ІЗ ОДНІЄЇ ЧАСТИНИ МОВИ В ІНШУ



154.
Прочитайте. Визначте, якими частинами мови є виділені в кожному з речень слова.

1. Кошовий ота́ман від імені січового товариства вступав у дипломатичні стосунки з іноземними державами (3 підручника). 2. Од козачої відваги втік паша, як битий лис. Кошовий обняв Нетягу: «Добре, сину, потрудивсь!» (Б. Олійник). 3. Сніг на верхів'ї узгір'я блищить так яскраво, що здається не раз, мов займаються раптом вогні вартові (Леся Українка). 4. Вартовий був балакучий, як перукар або зубний лікар (П. Загребельний).

Поясніть, чи змінюється із переходом слова в іншу частину мови його синтаксична роль у реченні. Покажіть це на прикладах.

Поясніть, чи змінилося лексичне значення виділених слів через їхній перехід в інші частини мови.

155.

Перепишіть. Слова, що з однієї частини мови перейшли в іншу, підкресліть. Витлумачте їхні лексичні значення.

1. Академік Володимир Вернадський — геніальний учений (З журналу «Рідна школа»). 2. Сучасне завжди по дорозі з минулого в майбутнє {О. Довженко). 3. Ідуть перехожі невпинним прибоєм (В. Сосюра). 4. «Пора молоду виряджати до молодого!» гукає дружко (Панас Мирний). 5. «Я сьогодні чергова́!» — хвалиться Маринка (Н. Забіла),

Поясніть розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

Зі словами військовий, булочна, чайна складіть по два речення так, щоб ці слова були різними частинами мови.

156.

З поданими словами складіть і запишіть висловлювання на тему «Свято в нашій школі». Подані слова використовуйте то як прикметники, то як іменники.

Випускний, учительська, знайомий, набережна.

ХОЧУ І МОЖУ! ЗНАЮ І РОЗПОВІДАЮ!

Запитання і завдання для самоперевірки

Що вивчає словотвір?

Що таке твірне слово? Твірна основа? Наведіть приклади.

Які є способи словотворення?

У чому полягає суфіксальний спосіб? Префіксальний? Наведіть приклади слів, утворених цими способами.

Розкажіть про префіксально-суфіксальний спосіб словотворення.

Наведіть приклади слів, утворених безафіксним способом.

Чи можуть способи творення слів поєднуватися? Наведіть приклади слів, утворених таким поєднанням.

Наведіть приклади слів, що перейшли з однієї частини мови в іншу

Поясніть різницю між словотвірним розбором і розбором слова за будовою.

Складіть за ілюстрацією розповідь «Дерево українського словотвору».

Лариса Моравська-Шебалкова.
Дерево життя


 


Переглядів: Счетчик посещений Counter.CO.KZ

Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017