Понеділок, 21.08.2017, 19:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

О. П. Глазова. Укрмова 6, § 35

§ 35. ПЕРЕХІД ПРИКМЕТНИКІВ У ІМЕННИКИ


408.
Прочитайте речення. До виділених слів поставте питання. Визначте, що вони означають. Якими частинами мови є виділені слова?

1. Люблю дорогу, що вперед іде, і подорожніх бережу людей (О. Довгий). 2. Бересток зустрічав подорожніх могутньою своєю зеленню (За Т. Осьмачкою). 3. Недалеко і не близько в лісі лютий жив вовчисько (За В. Лучуком). 4. Лимонний сік вечірньої зорі у лютому над Києвом розлито (Є. Гуцало).


409.
Перепишіть, уставляючи пропущені літери. До виділених слів поставте питання, з'ясуйте їхнє лексичне значення. Якими частинами мови є ці слова в реченнях?

1. І тільки той, у кого серце чуле, хто вміє бер..гти своє м..нуле і вміє шанувать своє сучасне, лиш той майбутнє вивершить пр..красне (М. Чубинський). 2. Треба було б хворому пер..д сном дати калини з медом (Олесь Гончар). 3. Два недужих сіли й казан борщу з'їли. 4. Був у Кощія гаманець, у нім повно золотих (Народна творчість).

Перепишіть, уставляючи пропущені літери.

410.

Прочитайте. Визначте слова, які з прикметників перейшли в іменники. Укажіть відмінки цих слів.

1. Не скупий володіє багатством, а воно ним. 2. Потрібний, як лисому гребінь. 3. Це такий, що не уступить ні кінному, ні пішому (Народна творчість). 4. Вперед мерщій, вперед, мій карий (М. Чирськай). 5. І для любої розмови мила вийшла на поріг (В. Сосюра).

Визначте, якими частинами мови є виділені слова у фразеологізмах: як мокре горить; заганяти на слизьке; пасти задніх; переливати з пустого в порожнє. Розкрийте значення фразеологізмів, усно складіть із ними речення.

411.

Зі словами кошовий, військовий, молода, набережна складіть і запишіть по два речення так, щоб ці слова були й іменниками, і прикметниками.


412.

Прочитайте байку Езопа. Які типи мовлення поєднано в її тексті? Який тип мовлення є основним? Свою думку доведіть. До якого типу мовлення належить виділений уривок? Чому ви так уважаєте?

Хліборобові діти між собою не мирилися. Батько їх часто умовляв, але слова не допомагали. Тоді хлібороб вирішив вплинути на них ділом і сказав принести в'язку різок. Коли в'язку принесли, батько наказав дітям зламати її. Ті не змогли цього зробити. Батько розв'язав в'язку і дав кожному по різці. Сини легко переламали їх.

Тоді батько промовив: «Будьте завжди дружними, тому що тільки злагода робить людей сильними й непереможними!»

Отже, важко подолати людей, коли між ними панує згода.

Поясніть суть почуття ворожнеча. Назвіть протилежні йому почуття.

Пригадайте, що ви знаєте про давньогрецького байкаря Езопа з уроків світової літератури та літературного читання. Розкажіть, яким би ви хотіли бачити пам'ятник славнозвісному байкарю. Чому?


СXEMA РОЗГОРНУТОГО РОЗДУМУ ДОВЕДЕННЯ


СХЕМА СТЯГНЕНОГО РОЗДУМУ-ДОВЕДЕННЯ


413.
До кожної з поданих тез доберіть доказ й усно побудуйте роздуми-доведення — стягнений і розгорнутий.

Найріднішою людиною для кожного є мати, тому що....

Спілкування рідною мовою має приносити радість, оскільки ....

Володіти комп'ютером сьогодні необхідно, через те що ... .

 


Переглядів: Счетчик посещений Counter.CO.KZ

Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017