Середа, 18.10.2017, 00:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

О. П. Глазова. Укрмова 6, § 42

§ 42. ПИТАЛЬНІ І ВІДНОСНІ ЗАЙМЕННИКИ


479.
Прочитайте народні загадки та прислів'я. Загадки відгадайте. Розкрийте значення прислів'їв.

Хто день і ніч бродить і весь світ обходить?
Що сирим не їдять і вареним викидають?
Яка річка тече в роті?

Не кожен козак, хто списа має.
Вона знає, що у вас у борщі кипить.
Язик мас і коняка, яка не балака!

Визначте, якими є за метою висловлювання речення першої колонки. Прочитайте їх, дотримуючи правильної інтонації.

Визначте, якими за будовою є речення другої колонки. Свою думку доведіть. Як поєднано між собою їхні частини?

З'ясуйте роль виділених займенників у реченнях першої та другої колонок.


480.

Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Визначте питальні та відносні займенники. Свою думку обґрунтуйте.

1. Хто наш народ Яка у нього доля (В. Симоненко). 2. Тільки тим історія належить хто сьогодні бореться й живе (В. Симоненко). 3. Сіється сіється сніг... Що я зробив Що не зміг (В. Сосюра). 3. Нехай не знає втоми та рука що добре зерно в добру землю сіє (M. Рильський).

Поясніть уживання розділових знаків.

Складіть речення, у яких займенники який, котрий були б і питальними, і відносними (по два речення з кожним займенником).

481.

Перепишіть загадки, на місці крапок уставте питальні займенники. Визначте відмінки займенників. Загадки відгадайте.


1. ... біла скатертина землю вкрила? 2. ... рук не мас, а узори на вікнах вишиває? 3. ... вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає? 4. У ... дірки не вивертиш? 5. ... бочкою по воду їдуть? 6. ... каменя немає в морі ?

Підкресліть у двох перших реченнях члени речення.

482.

Роздивіться таблицю відмінювання займенників, уміщену на наступній сторінці. Прочитайте речення. Визначте відмінки вжитих у них питальних і відносних займенників.

1. Ой чим же ти, мій краю, закрасився? (Б. Грінченко). 2. Мені дорога лише земля, з якої я росту (Л. Костенко). 3. Якого коня тобі серед поля вготовила доля? (Б. Олійник). 4. Учися пробачати, юний друже, якою б кривда не була (О. Лупій). 5. Живе поезія у мові, якої мати вчила нас (М. Рильський). 6. Із ким ти всю ніченьку, пташко, співала в своєму саду? (Олександр Олесь). 7. Та до кого ж я літатиму? Кому в очі заглядатиму? (І. Драч). 8. Під чиїм же, коню, ми вікном? (Б. Олійник).

Провідміняйте усно:

який словник?
чия книжка?
котре́ приладдя?
чиї поради?
скільки зусиль?


483.

Прочитайте. Перепишіть лише складні речення.

1. Хто родичі твої? Хто братики й сестриці? Хто ввечері тобі розказує казки? (М. Рильський). 2. Копали цей колодязь чумаки, чиї дороги пролягали в цих сивих степах (Олесь Гончар). 3. Ми працю любимо, що в творчість перейшла (М. Рильський). 4. А що від того у віках зостанеться? На що ж потратив я своє життя? (Л. Костенко). 5. Є в світі речі, від яких душа сія (П. Тичина).

Ольга Зайцева. Плакат «Актуально в будь-якій формі»

Визначте у виписаних складних реченнях займенники, поясніть їхню роль.?

До якого розряду за значенням належать ці займенники?

Прочитайте прості речення, правильно їх інтонуючи. Визначте в них займенники, з'ясуйте розряд кожного.

Роздивіться плакат. Поясніть його назву.

 


Переглядів: Счетчик посещений Counter.CO.KZ

Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017