Вівторок, 24.10.2017, 11:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

О. П. Глазова. Укрмова 6, § 43

§ 43. ЗАПЕРЕЧНІ Й НЕОЗНАЧЕНІ ЗАЙМЕННИКИ.
НІ В ЗАПЕРЕЧНИХ ЗАЙМЕННИКАХ.
ДЕФІС У НЕОЗНАЧЕНИХ ЗАЙМЕННИКАХ


484.
Прочитайте. Випишіть виділені займенники і дайте відповіді на запитання: від яких займенників вони утворені? За допомогою яких значущих частин слова? Які префікси й суфікси слугують для утворення таких займенників? Виділіть ці префікси і суфікси.

1. Народ мій є! Народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ! (В. Симоненко). 2. Ми далі йшли, ніщо не спинювало нас (І. Франко). 3. Як іноді важливо буває, щоб хтось виділив у людині щось гарне та й іншим підказав (М. Стельмах). 4. Нехай вихваляє тебе будь-хто чужий, а не твої губи (З Біблії). 5. Як до душі йому якась робота, так аж шкварчить вона йому в руках (В. Винниченко).


485.
Прочитайте. Визначте заперечні й неозначені займенники, з'ясуйте їхні відмінки.

1. А відірвати нас від України нікому не вдавалось і на мить (О. Лупій). 2. Хіба ж кого-небудь ми опечалимо? (Л. Костенко). 3. День минув без будь-яких пригод (M. Старицький). 4. Твоя справедливість мас перевищувати абияку несправедливість інших щодо тебе (В. Брюгген). 5. Наша лінь нікого не розчулить (В. Симоненко). 6. До нічого не треба й солі (Народна творчість).

Усно провідміняйте займенники: хтось, НІЯКИЙ, хтозна-скільки.

486.

Перепишіть, подані в дужках займенники ставлячи в потрібній визначте їхні відмінки і запишіть їх після займенників.


1. Не заздри і не наслідуй (нічия) поведінки (З Біблії). 2. Я не заздрю уже (ніхто) (В. Симоненко). 3. Не бери чужого нічого і не будеш боятися (ніхто) (Народна творчість). 4. Про це не треба знать (ніхто), бо це лиш наша таїна (О. Лупій). 5, (Ніякий) віжок на собі не стерплю (Л. Костенко).

У перших двох реченнях підкресліть члени речення.


487.

Перепишіть, знімаючи риски.

1. Ні/хто не забутий. На попіл ні/хто не згорів. Солдатські портрети на вишитих крилах пливуть (Б. Олійник). 2. Не сварися ні/з/ким без причини, якщо тобі зла не заподіяли (Біблія). 3. Ні/що вселюдське не чуже мені (Б Олійник). 4. Щаслива я і ні/про/що не думаю (Л. Костенко). 5. Жодне погане слово не зірвалося ні/в/кого з уст (Олесь Гончар). 6. Ні/яка туга краси перемагати не повинна (Леся Українка).

Поясніть значення фразеологізмів: і говорити нічого; мати за ніщо. Складіть із цими фразеологізмами речення (усно).

488.

Прочитайте прислів'я. Зверніть увагу на наголошення виділених слів.

1. Як хтось не знав біди, то сам ніко́му не поможе. 2. Самовар кипить, та ні́кому чай пить. 3. Красно говорить, а слухати ні́чого. 4. Насмішки боїться навіть той, хто нічо́го не боїться.


489.
Перепишіть, уставте пропущені літери. Визначте неозначені займенники, поясніть їхнє написання.

L Нехай я буду казна-що, а не запорож..ць, коли сьогодні з нас один не дістане лицарської слави! Такий козарлюга на що-небудь здаст..ся (П. Куліш). 2. Дух народу — незборима сила, коли люди не ждуть ман..и з неба, не заглядають комусь до рук, а діють (Ю. Яновський). 3. Щоб висловлювати свою думку про будь-кого, треба бути готовим спр..ийняти будь-яку думку про себе (В. Врюгген). 4. Він не виносив сміття з хати, щоб хтось комусь не мовив щось (В. Симоненко). 5. Хочет..ся теплим словом зворушити когось (Д. Загул), 6. Повірить можна в будь-яку л..генду (Л. Костенко).

Позначте у словах орфограму «дефіс у неозначених займенниках».

Позначте у словах вивчені орфограми.

Визначте фразеологізми, поясніть їхнє значення.

490.

Перепишіть прислів'я, розкриваючи дужки.

1. (Будь)хто собі не ворог. 2. Гнів народу (будв)кому страшний. 3. (Де)чому вчилися, то дещо й знаємо. 4. Не первина — ні(з)чим додому! 5. Випробувана сироватка краща за (бозна)який кисляк. 6. (Казна)кому щодня неділя. 7. Хтозна(в)кого не проси, (будь)кого не перепрошуй.

491.
Перепишіть, знімаючи риски.

L Зорі в морі у прозорій хто/сь розсипав у воді (С. Черкасенко). 2. Я чекаю чого/сь, я притих (В. Сосюра). 3. І жалем серце запеклось, що ні/кому мене згадати (Т. Шевченко). 4. Кого/сь на пісню раптом потягло (Б Олійник). 5. Мама в будь/яку погоду п'є з криниці чисту воду (І. Січовик), в. А той, хто чинить казна/що, не вболіває ні/за/що (П. Біба).

Позначте в словах вивчені орфограми.


492.

Прочитайте. Визначте стиль висловлювання, свою думку доведіть.

Науковий стиль обслуговує сферу науки, техніки, освіти, виробництва, Його основна функція — повідомлення знань, пояснення та аналіз явищ, доведення наукових припущень.

Ознаки наукового стилю такі: точність, чіткість, логічна послідовність у викладі думок, уживання термінології. Науковий виклад позбавлений емоційності.

На наукових конференціях та семінарах можна почути наукові доповіді та наукові повідомлення. Науковці складають і виголошують їх саме в науковому стилі.

Відповідно до вимог цього стилю учні будують свої відповіді на уроках, повідомлення — на засіданнях предметних гуртків» У науковому стилі відбувається захист робіт у Малій академії наук.

До виступу з науковим повідомленням на засіданні гуртка необхідно готуватися. Найкраще це робити в такій послідовності.

1. Сформулювати тему повідомлення.

2. Вивчити або повторити необхідні відомості з мови. Записати потрібні наукові терміни, за підручником або словником перевірити їхню вимову.

3. Скласти план повідомлення.

4. Дібрати приклади.

5. Сформулювати висновки.

6. Обміркувати унаочнення (дібрати або накреслити таблицю, схему),

7. Усно переказати повідомлення за планом із використанням унаочнення.

За М. Артиновим

Назвіть відомі вам видання, ви друковані в яких статті написано в науковому стилі.

493.

Прочитайте план учнівського наукового повідомлення на лінгвістичну тему. Доберіть приклади. Сформулюйте висновки. Виголосіть повідомлення за планом.


494.

Складіть і запишіть до зошитів план лінгвістичного повідомлення на тему «Спільне і відмінне між заперечними і неозначеними займенниками».

Підготуйтеся до виголошення на уроці повідомлення на лінгвістичну тему за складеним планом.

 


Переглядів: Счетчик посещений Counter.CO.KZ

Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017