Вівторок, 24.10.2017, 11:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

О.В. Заболотний. Українська мова - 9. § 34




§ 34. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
З ТЕМИ «СКЛАДНЕ СИНТАКСИЧНЕ ЦІЛЕ»

333
ПОПРАЦЮЙТЕ В ПАРАХ. І. Доберіть два запитання з теми «Складне синтаксичне ціле». Поставте ці запитання однокласнику (однокласниці). Оцініть його (її) відповідь.

II. Запропонуйте однокласнику (однокласниці) скласти невелике ССЦ, у якому треба використати вказані вами зачин та засіб міжфразного зв'язку. Перевірте виконання.

334
Складіть і запишіть висловлювання (на одну сторінку) на тему «Для того щоб створити щось красиве, треба нести красу в душі». Працюючи над текстом, зверніть увагу на: а) доцільність розподілу його на ССЦ і абзаци відповідно до вашого задуму; б) виражальні можливості різних засобів міжфразного зв'язку; в) членування речень на «відоме» і «нове» для забезпечення оптимальної зв'язності тексту.

335
МІКРОФОН. Продовжте фрази.

1. Вивчення теми «Складне синтаксичне ціле» для мене було корисним тим, що...

2. Свої знання з теми я оцінив би (оцінила б) на...

336
Виконайте тестові завдання. Зіставте свої відповіді з тими, що подані наприкінці підручника.

ТЕСТ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ

Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання.

(І)Олесь, ковзаючись, побрів до школи. (2)Під ногами лагідно, мов хмизок у лісі, потріскував лід. (З)Хлопець ліг долілиць, притиснув скроню до льоду і почав розглядати дно. (4)Воно тьмарилось мулистим пилком, пускало бульбашки, які прилипали до криги. (5)Течія розчісувала зелений кушир, пряли тоненькими ніжками якісь жучки, боком долаючи пружний струмінь. (6)1 ввижається Олесеві маленька хата під кущем водяної папороті, а в тій хатині — він, біля віконця сидить. (7)Олесь солодко зойкає, щільніше прилипає лобом до криги (Гр. Тютюнник).

1. Прочитані речення утворюють ССЦ, тому що:

А вони виділені в один абзац;
Б вони поєднані за змістом і граматично;
В у них уживаються повтори слів, займенники, сполучники;
Г вони об'єднані інтонаційно.

2. Із засобів міжфразного зв'язку в ССЦ вжито:

А повтор слів;
Б спільнокореневі слова;
В синоніми;
Г сполучники;
Ґ займенники;
Д прислівники;
Е єдність часових форм дієслів;
Є паралелізм побудови речень.

3. Займенник є засобом зв'язку між реченнями: А першим і другим;

Б другим і третім;
В третім і четвертим;
Г шостим і сьомим.

4. Зачином у ССЦ є речення:

А перше;
Б друге;
В третє;
Г четверте;
Ґ п'яте;
Д шосте;
Е сьоме.

5. У ССЦ речення поєднані:

А ланцюжковим зв'язком;
Б паралельним зв'язком;
В ланцюжковим і паралельним зв'язком.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ

1. Що таке складне синтаксичне ціле? Яка його роль у мовленні?

2. З яких композиційних частин, як правило, складається ССЦ? Які особливості цих частин?

3. Що таке мікротема? Яке речення в мікротемі є тематичним?

4. Розкажіть про співвідношення ССЦ з абзацом.

5. Які є засоби міжфразного зв'язку ССЦ? Який зв'язок між реченнями ССЦ є основним?

6. Наведіть приклад ССЦ, у якому засобом міжфразного зв'язку був би повтор слів. Чи завжди цей засіб є доречним?

7. Що таке «відоме» і «нове» в реченнях висловлювання? Наведіть приклад.

8. Порівняйте ССЦ з ланцюжковим і паралельним зв'язком речень.

9. Складіть усно ССЦ з ланцюжковим зв'язком речень.

10. Розкажіть про особливості інтонації ССЦ.


 


Переглядів: Счетчик посещений Counter.CO.KZ

Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017