Понеділок, 21.08.2017, 19:34
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Волощук, 6. Узагальнення




ПІДСУМКИ РОКУ: ПОВТОРЕННЯ
ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО


От і добіг кінця навчальний рік. Упродовж нього ви відкрили для себе чимало нових творів, ознайомилися із цікавими фактами з життя письменників, навчилися уважніше читати й глибше розуміти художню літературу. Тепер на часі переконатися в тому, що набуті вами знання насправді ґрунтовні. І перевірити це ви зможете, опрацювавши запропоновані підсумкові запитання й завдання.

Теоретична розминка

1. Що таке художній образ? Чим художній образ у літературі відрізняється від художніх образів в інших видах мистецтв?

2. Які образи називають «вічними»? Доповніть відповідь прикладами з вивчених творів.

3. Дайте визначення понять «композиція літературного твору», «конфлікт», «ліричний герой», «мотив», «підтекст».

4. Чим відрізняються одне від одного: гумор та іронія; міф і казка; роман і повість; вірш і поема?

5. Які особливості байки мав на увазі український байкар Леонід Глі— бов, коли стверджував: «Здається, байка просто бреше, // А справді — правду мудру чеше»?

6. Назвіть характерні ознаки пригодницького роману. Наведіть приклади з вивчених творів.

7. Які вірші називаються хайку? У якій національній літературі вони виникли?

8. Що означає поняття «езопівська (езопова) мова»? У яких творах така мова зазвичай застосовується?

9. Укажіть характерні ознаки наукової фантастики. Назвіть твори, які належать до цього різновиду літератури.

10. Установіть відповідність між назвами літературних творів та їхніми жанрами.

А «Острів Скарбів»
Б «Пісня про Гайавату»
В «Усмішка»
Г «Хамелеон»
Д «Маленький принц»

1 гумористичне оповідання
2 фантастичне оповідання
3 казка-притча
4 поема
5 пригодницький роман

Практикум

1. Знайдіть у переліку твір, який не належить до байок.

«Мурашки й Цикада», «Вовк і Ягня», «Орфей і Еврідіка», «Лисиця і виноград».

2. Знайдіть у переліку персонажа, який не належить до міфологічних героїв.

Прометей, Пігмаліон, Ікар, Тефнут, Като, Геракл.

3. Знайдіть у переліку оповідання, яке не належить до гумористичних творів.

«Товстий і тонкий», «Усмішка», «Хамелеон».

4. Знайдіть у переліку твір, у якому немає фантастичних елементів.

«Різдвяна пісня в прозі...», «Mio, мій Mio», «Запах думки», «Сліпий музикант».

Художні твори, їхні автори й герої

1. Назвіть головних героїв творів «Запах думки», «П'ятнадцятирічний капітан» (або «Острів Скарбів»), «Різдвяна пісня в прозі...», «Mio, мій Mio».

2. Назвіть твори, у яких зображено:

людство після атомної війни;

зустріч двох колишніх гімназистів, які зробили різні чиновницькі кар'єри;

важкий шлях золотошукача додому;

пригоди космічного поштаря на планеті, населеній звірами, що «читають» думки.

3. Укажіть імена письменників.

... Лондон, ... Чехов, ... Короленко, ... Ліндгрен, ... Діккенс, ... Берне.

4. Установіть відповідність між творами та прізвищами їхніх авторів.

А «Пісня про Гайавату»
Б «Хамелеон»
В «Ніч перед Різдвом»
Г «Запах думки»
Д «Листівки з видами міст»
Е «Сліпий музикант»

1 Чехов
2 Гоголь
3 Родарі
4 Лонгфелло
5 Короленко
6 Шеклі

1. Який письменник зауважив, що й сам не знає, яка в нього душа — російська чи українська?

2. Псевдонім якого письменника перекладається як «банан», або «бананове деревце»?

3. Про якого письменника було сказано: «Він — раб, але мудріший за вільних; він негарний, але вищий за красенів»?

4. Кому з письменників належить вислів «Стислість — сестра таланту»?

5. Хто з письменників певний час був золотошукачем у Клондайку?

6. Кого з митців називали поетом-орачем?

Упізнайте літературний твір

1. Продовжте речення і вкажіть назви відповідних творів.

Герой цього твору народився сліпим, але, отримавши мудре виховання, спромігся...

Герой цього твору викрав вогонь богів для людей, за що був...

Герой цього твору, щоб завоювати серце коханої дівчини, осідлав чорта й вирушив...

Герой цього твору жив на крихітній планетці, про яку старанно дбав, та якось...

Герой цього твору, помітивши чоловіка, якого покусав собака, узявся розслідувати цю справу, і...

2. Назвіть персонажів, які промовляють наведені слова, і вкажіть, з яких вони творів.

«У сильного безсилий винний завсігди...»

«Прощавайте сині гори, білії сніги...»

«Я спокутую минуле теперішнім і майбутнім!»

«Ти назавжди береш на себе відповідальність за тих, кого приручив».

3. Розгляньте кадри з кінофільмів і мультфільмів. Назвіть літературні твори, за якими знято ці стрічки.


Групова робота. Завдання для першої групи. За матеріалами рубрики «У світі мистецтва» підготуйте презентацію проекту на тему «Мандрівки книжок у різних видах мистецтва».

Завдання для другої групи. Підготуйте літературну рекламу найцікавіших творів зарубіжних письменників, що вивчаються в 6-му класі.

Завдання для третьої групи. Створіть веселий літературний «мікс», змішавши сюжети, мотиви й персонажів художніх творів, вивчених протягом навчального року.


 


Переглядів: Счетчик посещений Counter.CO.KZ

Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017