Четвер, 19.10.2017, 18:11
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 14
Гостей: 14
Користувачів: 0

Захист Вітчизни, частина 5


Сторінки: 1   2   3   4   5   6   7   8   9

10-й клас, група дівчат
(юнаків, які за станом здоров’я, релігійними поглядами звільнені від засвоєння основ військової справи)

Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Вступний урок (1; 1 год.)
Поняття національної безпеки держави.
Розвиток національних Збройних Сил та інших військових формувань України — необхідна умова забезпечення могутності української держави. Підготовка до захисту Вітчизни — обов’язок кожного громадянина.
Зміст програми предмета «Захист Вітчизни», завдання кожного розділу, порядок проведення занять.
Обов’язки та правила поведінки учнів на уроках.
Учениця (учень):
характеризує вимоги Конституції України щодо захисту Вітчизни, свої обов’язки в разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави;
визначає основні поняття з військової справи, основ цивільного захисту, психологічної та медико-санітарної підготовки;
виконує правила поведінки на заняттях.
Розділ 1. Основи медичних знань і допомоги (34; 45 год)
Тема 1.1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини (1; 2 год).
Основні документи нормативно-правової бази щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні.
Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я». Закон України «Про екстрену медичну допомогу».
Основні принципи охорони здоров’я України.
Учениця (учень):
називає основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні;
обґрунтовує правові, організаційні та соціально-економічні засади охорони здоров’я в Україні.
Тема 1.2. Медична допомога при порушенні здоров’я людини (2; 3 год).
Значення, види медичної допомоги. Суть, мета та принципи домедичної допомоги. Правила надання, обсяг та послідовність заходів домедичної допомоги відповідно до специфіки допомоги.
Поняття про невідкладні стани людини. Правила виклику бригади екстреної медичної допомоги. Самодопомога та взаємодопомога – основні способи домедичної допомоги. Невідкладні заходи домедичної допомоги.
Порядок проведення огляду і надання домедичної допомоги потерпілим. Визначення, усунення та запобігання головних факторів, які загрожують життю потерпілого.
Учениця (учень):
знає принципи домедичної допомоги;
класифікує види медичної допомоги;
називає заходи домедичної допомоги;
визначає заходи домедичної допомоги.
перелічує засоби домедичної допомоги і порядок їх застосування;
Тема 1.3. Ліки та засоби домедичної допомоги (3, 4 год).
Ліки, що можуть використовуватись при наданні домедичної допомоги. Форми ліків та способи їх введення.
Засоби домедичної допомоги, їх призначення та порядок застосування (пластикові рукавички і маски штучного дихання, тонометр, термометр, піпетка та одноразові шприци, шприц-тюбик, гумова трубка або джгут, затискач або пінцет, ніж, скальпель або ножиці).
Комплекти медичних засобів домедичної допомоги: медична аптечка домашня, автомобільна, індивідуальна та невідкладної медичної допомоги, санітарна сумка. Їх комплектність та застосування.
Учениця (учень):
називає засоби домедичної допомоги і порядок їх застосування; класифікує комплекти домедичної допомоги;
знає види ліків та їх призначення;
вміє застосовувати засоби домедичної допомоги.
Тема 1.4. Вплив уражаючих факторів надзвичайних ситуацій на людину (1; 2 год).
Медична характеристика ураження людей від дії стихійного лиха, виробничих аварій і катастроф, уражаючих факторів зброї масового ураження.
Уражаюча дія сучасної зброї (вогнепальної, зброї масового ураження) та можливі санітарні втрати при її використанні.
Учениця (учень):
визначає основні види ушкоджень людей від дії уражаючих факторів надзвичайних ситуацій;
характеризує можливі санітарні втрати при використанні сучасної зброї.
Тема 1.5. Поняття про травму. Травми основних системи організму людини систем та їх наслідки. Травматичний шок. Політравма (6; 8 год).
Поняття про травму. Види травм залежно від чинників довкілля. Особливості промислових і воєнних травм. Класифікація травм від ступені важкості поранення.
Закриті ушкодження: забиття, розтягнення м’язів і зв’язок.
Травми грудної клітки. Анатомічні передумови для розвитку пневмотораксу. Пневмоторакс (закритий та відкритий). Причини пневмотораксу. Ушкодження органів черевної порожнини (закрита травма живота).
Травма голови та її наслідки: струс і забій головного мозку, деформація (здавлювання) черепа.
Поняття про травматичний шок. Характеристика первинного і вторинного шоку, фази розвитку. Види травматичного шоку залежно від ступеня тяжкості.
Синдром тривалого здавлювання.
Політравма. Політравма, отримана внаслідок ДТП.
Причини та наслідки втрати свідомості. Оцінка стану свідомості людини.
Учениця (учень): називає особливості травм грудної клітки, органів черевної порожнини, травм голови; характерні поранення, від яких наступає травматичний шок;
розрізняє закритий та відкритий пневмоторакс, струс головного мозку та забій головного мозку;
характеризує клінічний перебіг при ушкодженнях органів черевної порожнини, ознаки травматичного шоку;
пояснює особливості полі травми;
вміє застосувати знання про особливості домедичної допомоги при ДТП, синдромі тривалого здавлювання.
розуміє причини та наслідки втрати свідомості;
вміє визначати стан свідомості людини.
Тема 1.6. Поранення. Кровотечі. Домедична допомога при пораненнях і кровотечах. Перев’язка пораненого (10; 12 год).
Поняття про рану, класифікація ран. Основні види та загальна характеристика ускладнень при пораненнях. Кровотечі, їх класифікація. Зовнішня і внутрішня кровотечі, причини виникнення та ознаки.
Внутрішня кровотеча, причини виникнення та ознаки. Допомога при появі ознак внутрішньої кровотечі. Носові кровотечі.
Обробка рани – основа домедичної допомоги при пораненнях. Асептичні і антисептичні засоби обробки ран. Правила асептики і антисептики. Правила надання домедичної допомоги при пораненнях.
Способи зупинки зовнішньої артеріальної, венозної і капілярної кровотечі. Місця затискання артерій. Порядок застосування джгута для зупинки крові. Тренування у наданні домедичної допомоги при артеріальній кровотечі.
Перев’язка ран. Засоби перев’язування ран. Пакет перев’язувальний індивідуальний, порядок користування. Поняття десмургії.
Визначення і класифікація пов’язок за призначенням і виконанням. Загальні вимоги до накладання та правила накладання пов’язок при пораненнях. Характеристика покривних, давлючих, іммобілізуючих та підтримуючих пов’язок. Будова покривної і давлючої пов’язки.
Методи накладання покривних пов’язок і стисної бинтової пов’язки. Методи накладання іммобілізуючих і підтримуючих пов’язок. Накладання бинтових пов’язок на голову, грудну клітку, плече, низ живота, нижню і верхню кінцівки. Накладання косинкових пов’язок на голову, плече, стегно, пах, стопу. Накладання пращоподібних пов’язок на голову, ніс і щелепу.
Накладання підтримуючої пов’язки підвішуванням кінцівки.
Тренування у наданні домедичної допомоги при пораненнях..
Учениця (учень):
називає види ран;
пояснює види раневих ускладнень;
орієнтується в порядку надання домедичної допомоги при пораненнях;
характеризує види кровотечі; види пов’язок;
розуміє порядок надання домедичної допомоги при зовнішніх та внутрішніх кровотечах;
застосовує способи накладання джгута; методи накладання пов’язки на різні частини тіла пораненого;
дотримується правил безпеки під час домедичної допомоги при кровотечах;
вміє накладати пов’язку для зупинки кровотеч; накладати пращоподібні та підтримуючі пов’язки;
володіє методикою накладання пращоподібних, підтримуючих і іммобілізуючої шинної пов’язки;
виконує норматив з надання домедичної допомоги при артеріальній кровотечі; норматив з надання домедичної допомоги пораненому.
Тема 1.7. Домедична допомога при переломах і вивихах (4; 5 год).
Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів.
Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів.
Заходи домедичної допомоги при переломах і вивихах.
Постановка транспортної шини з підручного матеріалу на плече, передпліччя, нижню кінцівку. Накладання іммобілізуючої шинної пов’язки: шини Крамера на передпліччя, дерев’яної шини на стегно.
Тренування у наданні допомоги при переломах.
Учениця (учень):
класифікує переломи та вивихи;
характеризує ознаки травматичного шоку;
застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу;
вміє накладати шину Крамера на передпліччя та дерев’яні шини на стегно.
надає домедичну допомогу при переломах та вивихах;
виконує норматив з надання допомоги при переломах.
Тема 1.8. Правила транспортування травмованих (2, 2 год).
Поняття транспортування потерпілих.
Способи та правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодження: перенесенням на руках, на плечах, на спині, з використанням носильних лямок і підручних засобів, на санітарних ношах.
Учениця (учень):
називає способи транспортування потерпілих;
пояснює доцільність того чи іншого способу транспортування потерпілих при різних видах ушкоджень;
вибирає способи транспортування потерпілих;
вміє застосувати на практиці різні способи транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях.
Тема 1.9. Інфекційні захворювання. Профілактика інфекційних захворювань (4; 5 год).
Поняття про інфекційні захворювання. Збудники інфекційних захворювань, їх характеристика.
Умови поширення інфекції: джерело інфекції, шляхи перенесення збудників, об’єкти зараження. Поняття про епідемію і пандемію. Механізм (шляхи) передачі інфекції, інкубаційний період. Імунітет та його форми. Характеристика вродженого (природного), набутого і штучного імунітету.
Профілактика інфекційних захворювань. Профілактичні щеплення (вакцинація) та методи їх виконання. Запобіжне лікування (екстрена профілактика) комплексними препаратами з антибіотиків. Особиста профілактика інфекційних захворювань під час перебування у колективах та при контакті з інфекційними хворими.
Основні інфекційні захворювання дихальних шляхів, місця локалізації їх збудників, шляхи передачі інфекції. Особливості потрапляння та місця локалізації кишкових інфекцій в організмі людини.
Кров’яні інфекції, місця локалізації в організмі, шляхи і способи поширення.
Інфекції зовнішнього покрову, місця локалізації в організмі, контактні шляхи передачі інфекції.
Учениця (учень):
визначає поняття інфекційних захворювань;
характеризує імунітет та його форми; інфекційні хвороби, перебіг інфекційних захворювань;
має уявлення про особливості потрапляння та називає місця локалізації різних інфекцій в організмі людини;
розуміє особливості потрапляння та місця локалізації різних інфекцій в організм людини;
характеризує особливо небезпечні інфекційні захворювання;
Тема 1.10. Дія на організм людини йонізуючого випромінювання (1; 2 год).
Біологічна дія радіації. Променева хвороба та її синдроми. Ступені тяжкості перебігу променевої хвороби. Характеристика перебігу променевої хвороби кожного ступеня.
Засоби та заходи домедичної допомоги для профілактики первинної реакції і у разі небезпеки опромінення. Використання радіозахисних засобів.
Учениця (учень):
пояснює класифікацію уражень від дії променевої енергії;
характеризує перебіг променевої хвороби кожного ступеня;
володіє заходами домедичної допомоги при радіаційних ураженнях;
використовує радіозахисні засоби під час надання домедичної допомоги.
Розділ 2. Домедична допомога у надзвичайних ситуаціях (10; 13 год).
Тема 2.1. Оцінювання стану організму людини. Термінальний стан (2; 2 год).
Оцінювання загального стану потерпілого. Оцінювання рівня свідомості; перевірка наявності дихання і серцебиття.
Шок. Види шоку (геморагічний, кардіогенний, інфекційно-токсичний, анафілактичний).
Поняття про термінальний стан та його періоди. Характеристика передагонального і агонального періоду. Клінічна смерть, ознаки та тривалість. Біологічна смерть, основні ознаки.
Учениця (учень):
оцінює загальний стан і стан критичних систем організму людини;
називає ознаки шоку;
пояснює ознаки клінічної та біологічної смерті;
визначає ознаки втрати свідомості.
Тема 2.2. Домедична допомога при гострих порушеннях дихання та під час зупинки серця (3; 4 год).
Поняття про реанімацію. Основні завдання реанімації потерпілого в стані клінічної смерті. Основні реанімаційні заходи: підготовка потерпілого до відновлення дихання, в тому числі забезпечення прохідності дихальних шляхів (звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів, западання язика, слизу, води тощо); штучне дихання (примусова вентиляція легень), непрямий масаж серця.
Штучний масаж серця одним реаніматором.
Штучне дихання різними методами одним реаніматором. Одночасне проведення штучного масажу серця та штучного дихання двома-трьома реаніматорами.
Учениця (учень):
розуміє основні завдання реанімаційних заходів;
володіє способами звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів;
проводить штучне дихання та непрямий масаж серця;
володіє методикою одночасного проведення реанімаційних заходів двома-трьома реаніматорами.
Тема 2.3. Опіки. Домедична допомога при опіках. Допомога при тепловому та сонячному ударі, обмороженні і електротравмах (5; 7 год).
Поняття про опіки. Характеристика термічних, хімічних, променевих і радіаційних опіків. Класифікація термічних опіків залежно від глибини ураження. Ускладнення опіків — опіковий шок та опікова хвороба.
Охолодження та висушування місця термічного опіку. Накладання стерильних пов’язок при опіках та обмороженнях. Промивка ділянок тіла від дії агресивних речовин (сильних кислот і лугів). Засипка уражених ділянок нейтралізуючими речовинами.
Домедична допомога при хімічних опіках.
Тепловий та сонячний удар, причини та симптоми їх розвитку, домедична допомога.
Обмороження та його періоди. Класифікація обмороження. Стадії загального замерзання тіла. Домедична допомога при обмороженнях. Дія електричного струму на організм людини. Електротравма як наслідок ураження. Характеристика порушень в організмі людини від дії електричного струму.
Надання домедичної допомоги при ураженні електричним струмом.
Ураження блискавкою, її фізична природа та наслідки ураження. Домедична допомога, дотримання правил безпеки під час допомоги при ураженні електричним струмом і блискавкою.
Учениця (учень):
класифікує опіки;
характеризує опіки; називає порушення в організмі людини від дії електричного струму чи блискавки;
називає ускладнення опіків;
пояснює способи профілактики опікового шоку, сонячного удару, відмороження та ураження електричним струмом; особливості укусів отруйних комах;
називає симптоми загального отруєння від укусу змій;
розуміє періоди обмороження та стадії загального замерзання тіла;
розрізняє відмінність між ураженнями електричним струмом і блискавкою.
надає домедичну допомогу при тепловому та сонячному ударі, діях низьких температур, ураженні електричним струмом, дотримується гігієнічних правил при цьому;
застосовує способи накладання пов’язок при опіках та відмороженнях.
Розділ 3. Основи цивільного захисту (7 год).
Тема 3.1. Нормативно-правова база цивільного захисту (1 год).
Нормативно-правова база цивільного захисту України. Організаційна структура цивільного захисту України. Обов’язки учнів щодо вивчення основ цивільного захисту. Учениця (учень):
називає основні положення нормативно-правової бази цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки;
пояснює важливість знань основ цивільного захисту.
Тема 3.2. Надзвичайні ситуації та загроза їх виникнення (2 год).
Надзвичайні ситуації воєнного характеру від дії зброї масового ураження: ядерна, хімічна та біологічна зброя. Особливості уражаючої дії.
Сучасні звичайні засоби ураження. Осколкові, кулькові та фугасні боєприпаси. Вибухонебезпечні предмети та правила поводження з ними. Запалювальна та високоточна зброя, заходи та засоби захисту від неї.
Прилади радіаційної розвідки. Їх класифікація, призначення, принцип дії та порядок використання.
Надзвичайні ситуації соціально-політичного характеру.
Сучасний тероризм, як загроза людству ХХІ століття. Заходи, щодо попередження надзвичайних ситуацій терористичного походження.
Учениця (учень):
характеризує причини виникнення надзвичайних ситуацій, їх вплив на довкілля та безпеку життєдіяльності людини, сучасні звичайні засоби ураження та ураження від дії ядерної, хімічної та біологічної зброї;
оцінює обстановку в надзвичайних ситуаціях та визначає заходи, щодо попередження надзвичайних ситуацій терористичного походження;
наводить приклади виникнення надзвичайних ситуацій на Україні та за її межами;
пояснює негативний вплив надзвичайних ситуацій на довкілля та життєдіяльність людини;
дотримується правил безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій, з вибухонебезпечними предметами.
Тема 3.3. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях (3 год.)
Поняття про надзвичайну ситуацію. Надзвичайні ситуації природного, техногенного та соціально-політичного характеру. Сигнали і порядок оповіщення про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій. Повідомлення населення попереджувальним сигналом «Увага всім!». Дії населення по сигналам оповіщення.
Засоби індивідуального захисту органів дихання, їх призначення, будова, підбір та правила використання. Правила виготовлення найпростіших засобів захисту органів дихання та порядок їх використання.
Ізолюючі засоби індивідуального захисту шкіри.
Загальновійськовий захисний комплект (ЗЗК). Його призначення, склад, правила використання.
Учениця (учень):
характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, призначення та будову основних засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення; вміє користуватися основними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри;
виготовляє найпростіші засоби захисту органів дихання та шкіри;
пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях.
Тема 3.4. Основи рятувальних та інших невідкладних робіт (2 год).
Мета, види і обсяги рятувальних та інших невідкладних робіт. Сили і засоби ведення рятувальних та інших невідкладних робіт в районах стихійного лиха, аварії й осередку ураження.
Завдання та зміст рятувальних і невідкладних аварійно-рятувальних робіт. Прийоми і способи виконання рятувальних робіт. Заходи безпеки. Особиста гігієна в умовах радіаційного, хімічного та біологічного зараження.
Заходи по ліквідації наслідків зараження. Санітарна обробка людей. Заходи санітарної обробки та порядок їх проведення. Знезаражування території та об’єктів у формі дезактивації, дегазації і дезінфекції, порядок та способи проведення.
Учениця (учень):
характеризує порядок проведення рятувальних та інших невідкладних робіт; проводить часткову санітарну обробку обмундирування та тіла;
дотримується правил особистої гігієни в умовах радіаційного, хімічного та біологічного зараження; володіє знаннями про основні заходи по ліквідації наслідків зброї масового ураження;
уявляє масштаби рятувальних робіт в осередках ураження;
знає порядок та способи проведення санітарної обробки і знезаражування території та об’єктів.
Резерв: 2; 4год.
ВСЬОГО: 54; 70 год.  
Сторінки: 1   2   3   4   5   6   7   8   9

Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017