Вівторок, 24.10.2017, 11:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Категорії розділу
Директор школи [340]
Заходи з охорони праці [4]
Інструкції з ОП [33]
Розроблені на основі сучасних нормативних документів з безпеки життєдіяльності. Матеріал може бути використаний керівниками, посадовими особами, на яких покладено відповідальність за забезпечення здорових, нешкідливих і безпечних умов праці, вчителями з метою розробки діючих в навчальному закладі інструкцій.
Техніка безпеки учнів [49]
Посадові обов'язки [33]
Мої файли [2]
Література з ОП [20]
Екстрим [85]
Перша допомога [49]
Пам'ятки [16]
Пожежна безпека [20]
Батьки і діти [116]
Сценарії [94]
Законодавство [73]
Досвід України [26]
Уроки [425]
Діти [49]
Захист прав учителя [78]
Класний керівник [109]
Психологія [96]
Учитель [72]
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Батьки і діти

Учимо дітей уникати інтернет-небезпек
[ Викачати з сервера (46.0Kb) ] 19.08.2014, 14:29

Не виховуйте дітей — вони все одно будуть схожі на вас. Виховуйте себе

Учимо дітей уникати інтернет-небезпек

Головне завдання батьків та педагогів у цій ситуації — не зачинити для дитини наглухо двері у віртуальний світ, а навчити її уникати небезпек і всієї погані так само, як ми навчаємо цього у реальності. Тому насамперед потрібно розібратися: що саме так насторожує нас у захопленні дітей інтернетом, зокрема соціальними мережами? Чи є вірогідність, що ці побоювання виправдаються? Які ще способи, крім категоричних заборон, допоможуть ефективно застерегти наших дітей від загроз віртуальності? Педагоги і практичні психологи мають допомогти батькам з'ясувати ці питання.

ПОБОЮВАННЯ №1

Спілкуючись у соціальних мережах, дитина може легко стати жертвою шахраїв та педофілів.

Діти, на відміну від дорослих, зовсім інакше реагують на симпатію, проявлену до них незнайомими людей. І не відчуваючи небезпеки, можуть відверто розповісти їм про свої захоплення, проблеми, сумніви і тривоги. А досвідчений маніпулятор може легко скористатися цією інформацією зі своєю мерзенною метою.

Як діяти?

Не залякуючи дитину, розказати їй, що спілкуючись у соціальних мережах, у жодному разі не можна:
  • вказувати у профілі користувача свою справжню адресу і номер телефону, номер школи, розповсюджувати інформацію про рівень сімейного достатку, місце і графік роботи батьків;
  • додавати у друзі і запрошувати дружити людей, яких не знаєш особисто;
  • завищувати свій вік;
  • виставляти відверті фото (особливо це стосується дівчаток);
  • погоджуватися на реальну зустріч з людьми, яких знаєш лише віртуально.

ПОБОЮВАННЯ №2

Спілкуючись у соціальних мережах тривалий час, діти втрачають здатність до реального спілкування.

Як правило, діти спілкуються у мережі зі своїми ж однокласниками або однолітками, тому говорити про абсолютну заміну реального спілкування віртуальним не варто. Найчастіше у мережевому «павутинні» «губляться» замкнуті, сором'язливі підлітки, яким у реальності складно налагодити будь-які соціальні відносини.

Як діяти?

  • Дати дитині змогу більше спілкуватися зі своїми ровесниками у реальному житті. Дозволити їй запрошувати однокласників і друзів додому (не лише на день народження). Відпускати дитину у гості, навіть якщо приятель чи подруга мешкає у протилежному кінці міста. Звичайно, йдеться про тих друзів, яких дитина (а ліпше — і батьки) знає особисто.
  • Запропонувати дитині відвідувати ті місця, де вона зможе реалізувати свої таланти і знайти нових друзів, — гуртки, спортивні, танцювальні секції, влітку — табори відпочинку.
  • Якщо дитина занадто скута, замкнена, а це здебільшого і є комунікативним бар'єром, проконсультуватися у професійного психолога. На жаль, проблема не долається так швидко, проте це є одним з найефективніших шляхів її розв'язання.

ПОБОЮВАННЯ №3

Потрапивши у соціальну мережу, дитина відмежовується від батьків, перестає підтримувати з ними відносини.

Віддаляння від сім'ї — нормальний етап дорослішання. Без цього підліток не зможе збагнути свою унікальність, знайти власне місце під сонцем. Ця стадія розвитку дитини збігається з періодом активної соціалізації, який, як уже зрозуміло, протікає не лише у реальному, а й у віртуальному світі.

Як діяти?

  • Частіше цікавитися мережевим життям дитини, проте робити це обережно і делікатно. Не контролювати кожен її крок, не дозволяти собі таємно переглядати повідомлення і контакти: навіть дитина має право на свій особистий простір.
  • Попросити дитину налаштувати вам аккаунт у соціальній мережі. Нехай вона навчить вас «перекачувати» фільми, музику, книги, обмінюватися цікавими інтернет-посиланнями.
  • Організувати спільний з дитиною інтернет-проект. Наприклад, оформити сімейне генеалогічне древо, опублікувати уривки з прабабусиних мемуарів тощо.
  • Додати дитину у друзі в соціальній мережі.

ПОБОЮВАННЯ №4

Діти спільно виконують у «ВКонтакті» домашні завдання.
Це погано позначиться на їхній успішності.

У колективній підготовці до уроків немає абсолютно нічого поганого. У реальності це робили школярі всіх часів. Власне, це навіть корисно: пояснення більш успішного однокласника дитина може зрозуміти краще, ніж ваші. До того ж, спільна підготовка домашніх завдань розвиває навички роботи у команді: поки один з учасників готує інформацію для твору з української мови, інший ламає голову над задачками з математики, а третій готує матеріали для презентації з географії.

Як діяти?

  • Не вживати ніяких заходів, якщо у дитини нормальна успішність у школі.
  • Спробувати спільно з учителем або шкільним психологом з'ясувати причини проблем з успішністю, якщо такі все ж таки є, та обговорити шляхи їх подолання.

ПОБОЮВАННЯ №5

У соціальних мережах більшість підлітків — неосвічені.
Спілкуючись комп'ютерним сленгом, дитина перестане говорити нормальною мовою.

Так звана «олбанська мова» або «мова падонкафф» — жартівливий сленг більшості соціальних мереж. Не варто пов'язувати причину її появи з раптовим і різким падінням рівня освіченості в інтернеті. Насправді все значно простіше: мовлення у мережі певною мірою уподібнюється сучасному усному мовленню, і «олбанська мова» — це, по суті, лише спроба фонетичного запису розмовного мовлення підлітків.

Отже, прямого взаємозв'язку між знанням «олбанської» і незнанням української немає.

Як діяти?

  • Сприймати ситуацію з гумором.
  • Попросити дитину перекласти українською мовою написане «олбанською» повідомлення, скласти глосарій «олбанської мови», пояснити правила правопису.
  • Не варто боротися за чистоту української мови в окремо взятій сім'ї.
  • Не списувати все на вплив соціальних мереж, якщо у дитини часто виникають проблеми з письмовим мовленням. Обов'язково обговорити ці моменти з учителем української мови, проконсультуватися у кваліфікованого логопеда. За необхідності — домовитися про кілька додаткових уроків.

Категорія: Батьки і діти | Додав: Nicolaj | Теги: небезпеки, інтернет
Переглядів: 213 | Завантажень: 58 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017