Вівторок, 28.03.2017, 10:14
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Батьки і діти

Усні уроки: як допомогти дитині
[ Викачати з сервера (31.5Kb) ] 18.10.2016, 10:47

Усні уроки: як допомогти дитині

Чимало дітей, коли їм доводиться стати перед класом і поділитися зі своїми слухачами думками, у них просто не вистачає слів, і настають хвилини нестерпного мовчання, паузи, які бентежать однаково і слухачів, і того, хто стоїть перед ними. Як же позбутися цих пауз, як допомогти дитині навчитися відповідати так звані усні уроки легко, без запинок?

Коли починати допомагати дитині

Знову ж таки починати треба тоді, коли вона зовсім ще мала. Добре відповідають усно ті діти, які звикли багато розповідати вдома, для яких стало просто потребою переказувати матері зміст переглянутого фільму, прочитаної книжки.

Припустимо, поки дитина була дошкільником, обставини складалися так, що ви не могли приділяти їй багато уваги і звичка розповідати у неї не виробилася. Що ж, це упущення можна надолужити, коли дитина вже пішла до школи. Ось їй задали перший усний переказ. Ні в якому разі не обмежуйтеся питанням: «То як, виконав завдання, зможеш розповісти?» Обов’язково поцікавтеся, як виконувала дитина своє перше усне завдання, скільки разів прочитала текст, як саме його читала.

Чи обов’язково текст для переказу треба читати вголос

Існує неправильна думка, ніби текст для переказу обов’язково треба читати вголос. Є діти, яким голосне читання тільки заважає: вони дослухаються до звуків свого голосу і не можуть зосередитися. Читають раз, вдруге, нічого при цьому не запам’ятовуючи. Хай дитина спробує читати про себе. Якщо і при цьому вона не змогла запам’ятати все, що їй треба переказати, не нервуйте, не гнівайтеся, а, головне, не звинувачуйте малюка. Поділіть текст за змістом на маленькі уривки, шматочки. Нехай читає і намагається переказати частинами.

Складайте план тексту

Навчіть працювати з олівцем в руках. Спочатку абзац — запиши коротко його думку. Так складається план параграфа. Після двох читань можна спробувати переказати зміст параграфа самому собі за планом і лише потім звернутися до батька або матері з проханням перевірити.

Візьміть у руки складений сином план параграфа й уважно прослухайте переказ, зверніть увагу на інтонації, на те, щоб дитина говорила голосно, чітко, виразно, щоб ви самі слухали із задоволенням.

Якщо дитина ніяк не може запам’ятати

Якщо ваша дитина, прочитавши двічі-тричі текст, ніяк не може запам’ятати, тобто в нього слабко розвинена зорова пам’ять, а ви знаєте, що на слух запам’ятовує краще, нічого страшного не трапиться, якщо прочитаєте йому вголос текст для переказу, а він запам’ятає його з голосу. Звичайно, перетворювати це в систему не можна, бо звикне до найпростішого для неї методу запам’ятовування, А в якісь особливо важкі моменти можна піти назустріч і замінити важкий шлях підготовки усного уроку на легший. Дитина буде вдячна вам за те, що прийшли на допомогу.

І запам’ятайте: якщо ваша дитина мало читає, то підготуватися до уроків з історії, географії, літератури їй, звичайно, дуже важко. Тому в таких випадках треба передусім зайнятися ліквідацією відставання з техніки читання.


Категорія: Батьки і діти | Додав: Nicolaj
Переглядів: 83 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017