П`ятниця, 26.05.2017, 01:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Інвентарізація

Оформлення надлишків інвентарю
[ Викачати з сервера (82.5Kb) ] 26.10.2014, 13:45

інвентаризація

Як правильно оформити надлишки інвентарю, виявленого під час інвентаризації у навчальному закладі.

Оформлення виявлених під час Інвентаризації
надлишків інвентарю

Найчастіше під час інвентаризації виявляють надлишки м’якого інвентарю: штори, занавіски тощо.

У відповідності до Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 № 64, м'який інвентар належить до малоцінних необоротних матеріальних активів.

Однак, потрібно враховувати вартість такого інвентарю. Іноді школі дарують м'який інвентар, вартість якого понад 1000 грн.. Такий інвентар належить до основних засобів.

Згідно з пунктом 13.1 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Міністерства фінансів України, Головного управління Державного казначейства України від 30.10.1998 № 90, для відображення результатів інвентаризації інших необоротних матеріальних активів, зокрема малоцінних та швидкозношуваних предметів, застосовують Інвентаризаційний опис інших необоротних матеріальних активів та запасів.

Малоцінні і швидкозношувані предмети заносять до Інвентаризаційних описів за найменуваннями відповідно до номенклатурних номерів і в одиницях виміру, прийнятих у бухгалтерському обліку.

Оформлені Інвентаризаційні описи передають у централізовану бухгалтерію відповідного органу управління освітою для перевірки, виявлення і відображення в обліку результатів інвентаризації. Працівники централізованої бухгалтерії відповідного органу управління освітою складають Порівняльну відомість результатів інвентаризації інших необоротних матеріальних активів та запасів за даними бухгалтерського обліку та фактичними показниками Інвентаризаційного опису. Розходження, зафіксовані у графі «Результати інвентаризації» зі знаком «плюс», набувають статусу надлишків (див. Додаток).

Достовірність даних, визначених централізованою бухгалтерією, перевіряє інвентаризаційна комісія та свої висновки і пропозиції, зокрема про виявлені надлишки, відображає у Протоколі інвентаризаційної комісії.

Порядок регулювання розбіжностей

Матеріальні цінності, виявлені у надлишку, згідно з Інструкцією з інвентаризації підлягають оприбуткуванню та зарахуванню відповідно на збільшення доходів за спеціальним фондом з подальшим з'ясуванням причин виникнення таких надлишків і винних у цьому осіб. Тому інвентаризаційна комісія має:

  • з’ясувати причини появи надлишків матеріальних цінностей;
  • навести дані про осіб, які посприяли їх виникненню;
  • внести пропозиції стосовно оприбуткування виявлених надлишків;
  • оформити виявлені надлишки у протоколі.

Не пізніше ніж за десять днів після закінчення інвентаризації протоколи інвентаризаційної комісії затверджує керівник навчального закладу (відповідного органу управління освітою). Також він затверджує матеріали інвентаризації, приймає рішення щодо регулювання розбіжностей, вносить результати інвентаризації до звіту за той період, у якому закінчена інвентаризація, а також до річного звіту.

Отже, виявивши надлишки м'якого інвентарю під час інвентаризації, інвентаризаційна комісія повинна:

  • внести інформацію щодо надлишків у Порівняльну відомість результатів інвентаризації інших необоротних матеріальних активів та запасів;
  • внести в Інвентаризаційний опис відомості про них;
  • отримати письмові пояснення від осіб, відповідальних за використання та зберігання матеріальних цінностей;
  • дізнатися рішення керівника навчального закладу щодо врегулювання розбіжностей між фактичними залишками матеріальних цінностей і даними бухгалтерського обліку, їх зарахування до надлишків, оприбуткування та відображення в обліку;
  • оцінити виявлені матеріальні цінності, зокрема штори та занавіски, за вартістю їх аналогічних видів: штори на суму 300 грн., занавіски вартістю 150 грн.;
  • оформити документально оприбуткування надлишків штор та занавісок, склавши відповідний акт, у якому зазначити найменування, кількість і вартість виявлених надлишків матеріальних цінностей за ринковими вільними цінами на аналогічні види. Для однотипних об'єктів обліку, які мають однакову вартість, можна скласти загальний акт приймання необоротних активів;
  • заповнити Довідку про внесення змін до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями, внісши зміни до показників спецфонду кошторису в установленому порядку. Надлишки вказаного інвентарю відобразити як надходження четвертої підгрупи першої групи власних надходжень бюджетної установи;
  • заповнити на підставі висновків інвентаризаційної комісії та рішення керівника навчального закладу Довідку про надходження у натуральній формі. Дані про такі операції внести у форму № 4-1д, 4-1м у графи 4 «Затверджено кошторисом на рік», 9 «Надійшло коштів», 10 «Касові видатки» у сумі, на яку оцінені надлишки;
  • подати до місцевих органів Державної казначейської служби України не пізніше останнього робочого дня місяця Довідку про надходження у натуральній формі та копію Довідки про внесення змін до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями.

Додаток
Приклад оформлення Порівняльної відомості
результатів інвентаризації інших необоротних
матеріальних активів та запасів

Назва загальноосвітнього навчального закладу
(установа, організація)

Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ __(номер коду)__

Порівняльна відомість
результатів інвентаризації інших необоротних матеріальних активів та запасів

__.10.20__
(дата складання)

На підставі наказу від «__» жовтня 20__ р. № __ проведена інвентаризація фактичної наявності матеріальних цінностей, які знаходяться на відповідальному зберіганні,
___________________________________________________

Завідувач господарства _______________________________
(посада)(прізвище, ім’я, по батькові)

Зняття залишків: розпочато «__» жовтня 20__ р.
закінчено «__» жовтня 20__ р.

При інвентаризації встановлено таке:

= початок таблиці =

з/п
Матеріальні цінності Одиниця виміру Номер
найменування, вид, сорт, група номенклатурний номер код найменування інвентарний паспорта
1 2 3 4 5 6 7
1. Штори 1141015   шт.    
2. Занавіски 1141016   шт.    
             
             
            Разом

= продовження таблиці =
Результати інвентаризації Відрегульовано за рахунок записів в обліку
лишки недостачі лишки недостачі
кількість сума кількість сума кількість сума з балансового рахунку (субрахунку), замовлення кількість сума з балансового рахунку (субрахунку), замовлення
8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
4 300,00                
4 150,00                
                   
                  та ін.
8 450,00         х     х

= продовження таблиці =
Пересортування Оприбутковуються остаточні лишки
лишки зараховані у покриття недостач недостачі покриті лишками кількість сума рахунок (субрахунок)
кількість сума порядковий номер зарахованих недостач кількість сума порядковий номер зарахованих лишків
18 19 20 21 22 23 24 25 26
            4 300,00 114
            4 150,00 114
                 
    х     х 8 450,00 х

= закінчення таблиці =
Остаточні недостачі
кількість сума кількість сума кількість сума
27 28 29 30 31 32
           
           
           
           

Бухгалтер _______  ______________
(підпис)(прізвище, ініціали)

З результатами порівняння ознайомлений ___________________________
(підпис матеріально відповідальної особи)


Категорія: Інвентарізація | Додав: Nicolaj | Теги: інвентар, інвентаризація
Переглядів: 1255 | Завантажень: 72 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017