П`ятниця, 28.07.2017, 08:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Я — директор?

Феномен лідерства
[ Викачати з сервера (42.0Kb) ] 27.12.2012, 16:52

* Мистецтво управління *

Феномен ЛІДЕРСТВА

ПОРАДИ ДИРЕКТОРА

Лідерські риси притаманні кожній людині. А те, чи вона їх розвиває, залежить здебільшого від середовища та людей, з якими вона спілкується. Якщо спостерігати за дитиною з чітко вираженими лідерськими рисами та вміннями ще змалку, то можна поділити її життя на певні періоди формування цих здібностей. Наприклад, дитячий садок, школа, університет, робота, подружнє життя тощо. Тобто оточення та статус у суспільстві значно впливають на це.

Загалом лідер — це член групи, який виконує центральну роль в організації та діяльності класу. До нього всі прислухаються та нічого не вирішують без його участі. Лідером може бути лише та особа, яка має авторитет серед оточення, виправдовує довіру інших.

Програма тренування лідерських рис та вмінь

Звичка 1. Будь активним

Це означає відповідальність за свої уподобання та вчинки, відповідальність, породжену не настроєм або умовами, а життєвими пріоритетами. Що більше свободи має людина, щоб зробити свій вибір, то більш відповідальною вона стає. Розгадка в тому, щоб бути свідком, а не суддею, щоб бути взірцем, а не критиком, програмістом, а не самою програмою. Якщо це так, ми підживлюємо свої можливості, додержуємо слово й виконуємо обіцяне, а не шукаємо причин для виправдання, ми фокусуємо нашу увагу на теперішньому впливі, а не на майбутніх клопотах.

Звичка 2. Покладайся на розум

Кожен день лідера розпочинається з чіткого розуміння того, чого бажаєш і куди прямуєш. Розум посилає імпульс або установку, які є основою для прийняття рішень. Він (розум) окреслює цінності и пріоритети для того, як ставити мету та втілювати її.

Непродуктивні особи дозволяють іншим керувати їхнім розумом. Вони сприймають цінності й завдання відповідно до рівня своєї культури і, видряпуючись одвічною драбиною успіху, тільки на верхньому щаблі розуміють, що драбина стоїть не біля тієї стіни.

Нам слід менше уваги приділяти справам, хоча й терміновим, але неважливим, і навпаки — більше уваги приділяти тому, що є важливим, але необов’язково терміновим. Тільки вміючи сказати «ні» неважливим справам, можна сказати «так» важливим. Тож якщо ти плануєш кожен свій день замість того, щоби планувати тиждень або місяць, ти вирішуватимеш тільки нагальні проблеми.

Звичка 3. Завжди думай про те, як перемогти

Отримати перемогу — це звичка міжособистісного лідерства. Шлях до перемоги — це пошук взаємовигідних поступок.

Звичка 4. Спершу намагайтеся зрозуміти самі, а потім бути зрозумілими — тобто, щоб інші зрозуміли вас

Звичка спілкування є головною в житті, ключем до налагодження відносин і суттю професіоналізму. Щоб дійти згоди, ми маємо розглянути точку зору іншої особи. Терпляче прислуховуватися — це суто психологічна ситуація. Якщо людей розуміють, послаблюється їхня захисна функція. Правильна характеристика, симпатія й уміння дати пораду, може, й не такі вирішальні, але можуть допомогти одній людині зрозуміти іншу.

Звичка 5. Учіться працювати в одній упряжці

Це творча співдружність та співпраця, колективне розв’язання проблем. Оточуючи себе тими, хто думає так само, як і вони, люди помилково вважають одноманітність єдністю, однаковістю, тотожністю, незмінністю, винятковістю. Справжня винятковість означає: «Казати те, що хочуть почути».

Звичка 6. «Наточи пилку»

Ця звичка має чотири важливі аспекти: фізичний, розумовий, емоційно-соціальний і духовний. Без дисципліни тіло стає слабким, розум — механічним, емоції — кволими, а людина — егоїстом. Це закон урожаю: що посієш, те й пожнеш.

Цей перелік звичок вважається ефективним у розвитку лідерства.


№ 22 (496) листопад 2012
Категорія: Я — директор? | Додав: Nicolaj
Переглядів: 1128 | Завантажень: 211 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017