Вівторок, 17.10.2017, 14:59
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 8
Користувачів: 1
Nicolaj

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Харчування

Контроль за організацією харчування учнів
[ Викачати з сервера (118.0Kb) ] 12.12.2016, 22:35
ОРГАНІЗОВУЄМО КОНТРОДЬ

Контроль за організацією та якістю харчування учнів

Примірний перелік питань, які потребують контролю з боку адміністрації

І. Діловодство у школі.

1. Наявність довідок щодо належності учнів до пільгових категорій.

2. Видача наказів по школі:

  • про організацію харчування учнів;

  • про призначення особи, відповідальної за харчування учнів;

  • про організацію харчування дітей у групах продовженого дня;

  • про організацію пільгового харчування учнів (зі вказівкою дати початку та закінчення такого харчування);

  • про функціональні обов’язки класних керівників щодо організації харчування дітей у своєму класі;

4. Наявність наказів, протоколів розгляду стану харчування учнів на нарадах при директору, педагогічних радах.

5. Відповідність кількості дітей у зведеній відомості про харчування пільгових категорій у школі реальній кількості таких дітей та наявних довідок про належність учня до пільгової категорії.

6. Організація обліку та збереження особистих медичних книжок працівників шкільної їдальні.

7. Ведення книги складського обліку продуктів харчування.

II. Загальні вимоги до шкільної їдальні.

1. Забезпечення обладнання обідньої зали столами та стільцями. Дотримання відстані між столами 100-150 см, між столами та стінами — 40-60 см; площі на одного учня — 0,75 см2.

2. Наявність умивальників та електрорушників (паперових рулонних рушників) із розрахунку один на 20 місць та один для роздавальниці.

3. Забезпечення питною водою гарантованої якості та в достатній кількості.

4. Укомплектування необхідним інвентарем для прибирання приміщення та для дотримання поточних технологічних режимів.

5. Забезпеченість посудом і технологічним інвентарем (м’ясорубка, морозильні камери тощо).

6. Належний стан вимірювальної техніки, що використовується в шкільній їдальні, її справність, наявність чіткого відтиску перевірного тавра та повірок у встановленому законодавством порядку (Порядок проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747; Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями, затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2016 № 193).

7. Наявність спеціальної професійної освіти (підготовки) у працівників, що займаються виробництвом, збереженням і продажем харчових продуктів.

8. Наявність особистих медичних книжок працівників їдальні та проходження ними медичного обстеження в установленому законодавством порядку (2 рази на рік).

III. Організація виробництва та обслуговування.

1. Наявність у шкільній їдальні:

  • технологічних карток на готові страви (картотека страв);

  • перспективного меню харчування учнів;

  • щоденної меню-вимоги харчування та меню, де вказується перелік страв, кулінарних, борошняних, кондитерських, булочних виробів і напоїв власного виробництва, ваговий вихід страв з наявністю підпису завідуючого виробництвом, кухаря, медпрацівника;

  • щоденного меню харчування учнів, затвердженого директором;

  • щоденного меню дієтичного харчування учнів, затвердженого директором;

  • журналу бракеражу готової продукції;

  • журналу бракеражу сирих продуктів;

  • журналу обліку виконання норм харчування;

  • графіку харчування учнів;

  • графіку чергування вчителів;

  • книги відгуків і пропозицій установленого зразка на видному й доступному для споживачів місці;

  • куточку споживача з відповідною інформацією.

2. Раціональність складання меню.

3. Наявність продукції, зазначеної в меню, протягом усього робочого дня.

4. Дотримання технологічних режимів виробництва продукції (режиму первинної й теплової обробки сировини тощо), визначених нормативною документацією (збірники рецептур страв, кулінарних, борошняних, кондитерських і булочних виробів, затверджених у встановленому порядку державними стандартами, технічними умовами, а також санітарними правилами).

5. Збереження протягом доби контрольної порції виробленої продукції зі вказівкою дати та часу відбору.

IV. Дотримання санітарних правила

1. Рівень забезпечення питною водою.

2. Наявність механічної та природної вентиляції.

3. Рівень освітленості приміщень.

4. Наявність раковин для миття рук із підведенням гарячої та холодної води, мила, електрорушника (паперових рушників).

5. Наявність інвентарю для прибирання (правильне зберігання, сигнальне фарбування).

6. Якість прибирання обідніх столів.

7. Здійснення прибирання:

  • щоденного (підмітання вологим способом, миття підлоги, видалення пилу, протирання меблів, радіаторів, підвіконь, миття й дезінфекція раковин, унітазів);

  • щотижневого (миття стін, освітлювальної арматури, очищення скла від пилу, дезінфекція, дератизація приміщень);

  • щомісячного (генеральне прибирання, дезінфекція, дератизація приміщень).

8. Належне збереження мийних і дезінфекційних засобів.

9. Забезпечення миття й санітарної обробка посуду, мийних ванн, технологічного устаткування, виробничих столів.

10. Маркування обробних дощок, ножів тощо та їх збереження.

Орієнтовний графік щоденного контролю за роботою шкільної їдальні представниками адміністрації та громадськості

Понеділок 1. Санітарний стан обідньої зали.
2. Бракераж сирої та готової продукції.
3. Дотримання циклічного меню.
Заступник директора (особа, відповідальна за організацію харчування), медична сестра
Вівторок 1. Закладка продуктів.
2. Різноманітність асортименту продуктів харчування.
3. Бракераж сирої та готової продукції.
Заступник директора (особа, відповідальна за організацію харчування), голова батьківської ради, медична сестра
Середа 1. Наявність добових проб страв відповідно до меню.
2. Якість чергування вчителів та учнів.
3. Вітамінізація готової їжі, вживання йодованої солі.
Заступник директора (особа, відповідальна за організацію харчування)
Четвер 1. Умови постачання продуктів харчування та наявність необхідної документації на них.
2. Використання заборонених та не рекомендованих для дитячого харчування продуктів.
3. Вихід готових страв.
Директор, заступник директора (особа, відповідальна за організацію харчування), медична сестра
П’ятниця 1. Дотримання умов і термінів збереження та реалізації продуктів, що швидко псуються .
2. Якість миття посуду.
3. Забезпеченість мийними та дезінфекційними засобами, матеріалом для прибирання.
Заступник директора (особа, відповідальна за організацію харчування), голова шкільної ради, медична сестра

 

ДОПОМІЖНІ МАТЕРІАЛИ

Зберігання продуктів, що швидко псуються
(відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», затвердженої Наказом МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227)

Додаток 4
до пункту 1.15 Інструкції

Терміни реалізації та умови зберігання продуктів,
що швидко та особливо швидко псуються

Найменування
продукту
Термін
зберігання
Температура зберігання
М’ясні напівфабрикати великими шматками*
не більше 48 годин від +20 до +60
Печінка: охолоджена
заморожена
24 години
48 годин
-«»-
-«»-
М’ясо птиці: охолоджене
заморожене
48 годин
72 години
-«»-
-«»-
Ковбаси варені: вищого ґатунку
першого ґатунку
сосиски, сардельки вищого і першого ґатунку
72 години
48 годин
48 годин
-«»-
-«»-
-«»-
Риба всіх найменувань охолоджена 24 години від 00 до -20
Риба і рибні продукти всіх найменувань морожені**
48 годин -«»-
Молоко пастеризоване, вершки, ацидофілін ***
36 годин від +20 до +60
Кефір 36 годин -«»-
Сметана (фляжна) 72 години -«»-
Сметана фасована згідно з терміном на упаковці -«»-
Сир жирний і напівжирний 36 годин від 00 до -20
Масло вершкове (брусочками) ****
6 годин -«»-
Яйця 21 добу -«»-
Продукція дитячих молочних кухонь 24 години -«»-
Капуста білокачанна свіжа зачищена 12 годин від +20 до +60
Петрушка, селера оброблені (напівфабрикат):    
зелень 18 годин -«»-
корінь 24 години -«»-
Цибуля зелена оброблена 18 години -«»-
Кріп оброблений 18 годин -«»-
Овочі відварені неочищені 6 годин -«»-

* Морожене м’ясо зберігають у низькотемпературних холодильних шафах або у морозильних камерах при t град, нижче 0 град. С — до 5 діб.
** Морожену рибу зберігають у низькотемпературних холодильних шафах або у морозильних камерах при t град. -4 град. - 6 град. С до 14 діб.
*** Молоко тривалого терміну зберігання у пакетах зберігають відповідно до умов і термінів зберігання, які вказано на упаковці (краще не замовляти).
**** Масло вершкове (упаковка) — згідно з терміном та умовами, які вказано на упаковці.

Зразки журналів
(відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», затвердженої Наказом МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227)

Додаток 8
до пункту 1.23 Інструкції

Журнал бракеражу готової продукції

Дата Назва страв за прийомами їжі, з них дієтичних страв Вихід страви Підпис медпрацівника про доброякісність та дозвіл до видачі кожної страви окремо Примітка (відмітки у разі заміни)
теоретичний
(за меню-розкладом)
фактичний

Додаток 9
до пункту 1.23 Інструкції

Журнал обліку виконання норм харчування

№ з/п Продукт Норма на 1 дитину Видано на 1 дитину (число, місяць)
1,2…9,10 (за кожне число окремо) у середньому за 10 днів аналіз дефіцит (-) або надлишок (+) у середньому за місяць аналіз дефіцит (-) або надлишок (+)
1. Хліб пшеничний.            

Додаток 11
до пункту 1.23 Інструкції

Журнал здоров’я працівників харчоблоку

Дата
з/п
Прізвище, ім’я,
по батькові
Особистий підпис працівника про відсутність дисфункції кишечнику і гострих респіраторних інфекцій Підпис медсестри про відсутність гнійничкових захворювань
1.02.2005 1. Коваленко А.Н. Підпис Підпис

Додаток 15
до пункту 1.23 Інструкції

Журнал бракеражу сирих продуктів

№ з/п Назва продукту, звідки отримано Дата, час надходження, № супровідного документа Кількість продукту (кг, л, шт.) Термін реалізації (у супровідному документі постачальника або виробника) Дата реалізації продукту і кількість Оцінка якості продукту Підпис медпрацівника
1. Сир кисломолочний 15.01.2006
12.00
№ 354
5 кг 36 годин 16.01.2006,
2,5 кг
17. 01.06
2,5 кг
Доброякісний Підпис

Категорія: Харчування | Додав: Nicolaj
Переглядів: 357 | Завантажень: 28 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017