Середа, 23.05.2018, 09:13
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Педради

Порядок денний засідання педагогічної ради
[ Викачати з сервера (43.5Kb) ] 08.01.2018, 12:51

Педагогічна рада

Порядок денний засідання педагогічної ради

Розглянемо, як правильно скласти та оформити порядок денний засідання педагогічної ради навчального закладу, щоб його ефективність була максимальною.

Перед тим як безпосередньо розпочинати роботу над складанням порядку денного засідання педагогічної ради слід визначити тему засідання. Це є ключовою умовою забезпечення ефективності будь-якого засідання. Тема має бути зрозумілою кожному члену педагогічної ради та відображати освітню проблему, зазначену в річному плані роботи навчального закладу.

Порядок денний є планом проведення засідання педагогічної ради. Що ретельніше ви обміркуєте питання, винесені на обговорення, то ефективнішим буде засідання.

Саме формулювання питань порядку денного має бути конкретним і чітким. Варто уникати подвійного тлумачення понять.

Проект порядку денного доцільно скласти у письмовій формі заздалегідь та ознайомити з ним учасників засідання. Це дасть їм можливість зосередитися на тому, що необхідно зробити до, під час та після проведення засідання.

До речі, позначивши кожен пункт порядку денного відповідною приміткою (наприклад, для інформування, для обговорення, для прийняття рішення), ви зорієнтуєте учасників засідання осіб в тому, як поставитися до того чи того питання:

  • взяти до уваги це питання;

  • висловити свою думку щодо цього питання;

  • подати пропозиції щодо розв’язання питання.

Непідготовлені учасники засідань педагогічної ради нерідко вимушені гаяти час на очікування запитуваної інформації, що негативно впливає на ритм обговорення, а отже, і на його результативність.

Вимоги до змісту порядку денного

Як слід формулювати питання порядку денного?

Це залежить від цілей, які ставить адміністрація навчального закладу: довести ухвалені рішення до відома членів педагогічної ради чи підвищити їхню ініціативність та актуалізувати творчий потенціал.

Усі формулювання порядку денного можна розподілити на дві групи:

1) формулювання в термінах проблеми («Про роботу навчального закладу під час неблагополучної епідемічної ситуації»);

2) формулювання в термінах завдання («Про нові підходи до оцінювання навчальних досягнень учнів»),

У першому випадку проблему лише окреслено, тоді як у другому в загальному вигляді вже міститься рішення.

Перший варіант дає членам педагогічної ради можливість більш вільно і відкрито висловлювати свої ідеї, пропозиції, викладати своє бачення порушуваних питань і в результаті обговорення ухвалювати відповідні рішення.

Другий варіант формулювання доцільно використовувати тоді, коли ще до засідання педагогічної ради відоме конкретне завдання, яке слід виконати. Саме про це необхідно поінформувати членів педагогічної ради, які ухвалять певні рішення щодо реалізації цього завдання у навчальному закладі.

В якій послідовності розміщувати питання?

Існують два протилежних погляди на те, в якій послідовності розміщувати питання для обговорення:

1) спочатку винести на розгляд більш важливі та складні питання, оскільки на початку засідання присутні ще не втомилися і активно беруть участь в обговоренні;

2) питання, що потребують дискусії та ретельного опрацювання, слід розглядати посеред засідання, а питання, на обговорення яких не витрачатиметься багато часу, — на початку і наприкінці засідання.

На практиці частіше обирається перший спосіб послідовності розміщення питань для обговорення.

Узагальнювати чи деталізувати?

Складаючи порядок денний, слід врахувати ще один момент. Питання, викладені в ньому, можна узагальнити чи деталізувати. Складні для розгляду питання доцільно деталізувати. Великий за обсягом порядок денний — результат ретельного аналізу кожного питання. Разом з тим, «не переборщіть» — слід врахувати розумні часові рамки, відведені для обговорення на засіданні. Крім того, з психологічної точки зору занадто великий за обсягом порядок денний викликає певний острах і відчуження.

Правила складання порядку денного

Як уже згадувалося, питання порядку денного доцільно розміщувати за важливістю, складністю, часом, відведеним для їх обговорення.

Кожне питання, що розглядають, нумерують і зазвичай розпочинають прийменником «про». Наприклад:

  • Про стан викладання рішень педради №__ від __.__.20__ року.

  • Про стан викладання навчальних дисциплін у старших класах;

  • Про затвердження плану роботи навчального закладу на 20__/20__ навчальний рік;

  • Про дотримання планів реалізації шкільної проблеми навчального закладу;

  • Про затвердження плану заходів на період зимових канікул 20__/20__ навчального року.

Не рекомендують оформлювати окремим пунк¬том порядку денного «Різне».

Після кожного питання порядку денного зазначають форму доповіді, ініціали, прізвище та посаду доповідача.

Чи можна змінювати порядок денний?

Не слід розглядати затверджений порядок денний як щось непорушне. Це — орієнтовний перелік питань, який можна доопрацьовувати як до, так і під час засідання педагогічної ради.

Наприклад, якщо під час підготовки чи проведення засідання педагогічної ради отримано оперативну інформацію, що змінює пріоритетність розглядуваних питань, порядок денний можна і потрібно змінювати.


Категорія: Педради | Додав: Nicolaj
Переглядів: 176 | Завантажень: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2018