Середа, 23.09.2020, 01:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Педради

Психолого-педагогічний семінар
[ Викачати з сервера (39.0 Kb) ] 11.01.2019, 17:42
Психолого-педагогічний семінар «Взаємодія вчителів і батьків»

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Тренінг для батьків «Вчимося поважати інших»
Тренінгове заняття з батьками «Успішне виховання»
Тренінг «Профілактика суїцидальної поведінки»

Любіть не школу, а дітей, які приходять до школи
П. Блонський

Гнів учителя дорожчий від батьківської ласки.
Сааді

Тема. Взаємодія вчителів і батьків. Моделювання і рішення життєвих ситуацій.

Мета. Дослідити зміст і структуру рішення психолого-педагогічних життєвих ситуацій.

Завдання.

  • З’ясувати особливості взаємодії вчителів і батьків в умовах школи життєтворчості.

  • Розглянути життєві ситуації, що виникають при спілкуванні педагогів і батьків.

  • Визначити методику розв’язання життєвих ситуацій.

Форма проведення: робота в групах.

Хід проведення

Учителі об’єднуються у 5 творчих груп. Кожна груш отримує свою ситуацію, вчителі намагаються знайти шляхи рішення з даних ситуацій. Результати роботи груп обговорюються, доповнюються і вивішуються на дошці.

Ситуація № 1.

Мати Юри прийшла до школи з образою: її сину поставши з математики тільки «п’ять», а його товаришу Віті «десять» тоді як Юра завжди допомагає Віті розв’язувати задачі.

Завдання.

Що сказали б ви матері Юри на місці вчительки? ІЦо слід зробити вчителю в даній ситуації?

Розв’язання ситуації.

Вчителька, будучи впевнена в помилці матері, спокійно вислухала її і сказала: «Можливо, я помилилася, давайте перевіримо ще раз...», — і запросила матір на урок математики, де запропонувала Юрі і Віті розв’язати кілька задач. Вітя виконав завдання швидко і впевнено, а Юра усе ніяк не міг справитися з одним. Розмов на цю тему більше не виникало не тільки з мамою Юри, але з іншими батьками.

Ситуація № 2.

Вчитель пише у щоденнику: «У Вашого сина погано з англійською мовою. Прохання вжити заходів». Або «Ваша донька багато говорить без дозволу на уроці літератури. Прохання вжити заходів».

Завдання.

Ваше ставлення до записів такого роду? Аргументуйте свої відповіді.

Розв’язання ситуації.

Подібні записи у щоденнику — свідчення не тільки педагогічного безсилля вчителя, але й його безвідповідальності, небажання самому відповідати за власну роботу в школі, прагнення перекласти частину своїх обов’язків на батьків.

Слабкий вчитель можливо і не в змозі організувати увагу дітей на уроці, і він може звернутись за допомогою до батьків, але з проханням про допомогу, а не з наказом «ужити заходів». Вимога до батьків «вжити заходів» часто передбачає якесь покарання дитини, що вносить розлад у сім’ю, а діти починають бачити у вчителеві скаржника, що заподіює їм зло.

Ситуація № 3.

Роздратована мати вдарила сина-старшокласника без явної провини з його боку, і він, обурений її вчинком, оголосив бойкот. Мати звертається за допомогою до вчителя.

Відповісти на запитання.

Як діяти вчителеві?

Розв’язання ситуації.

Найкраще для матері в цій ситуації — визнати свою провину, вибачитись перед сином, але мати навіть не спробувала цього зробити, очевидно вважаючи, що стосовно своїх дітей мати завжди права.

Така неправильна позиція тільки підірвала авторитет матері в очах сина, тому конфлікт загострився, і мати звернулась за допомогою до вчителя.

У подібній ситуації вчитель повинен переконати матір у хибності її вчинку. Якщо ж педагог буде підтримувати батьків, незалежно від того, мають вони рацію чи ні, то цим він буде орієнтувати учнів на нехтування моральною стороною вчинку. Учитель повинен підтримувати тільки ту сторону, у якої вчинки об’єктивно правильні.

Ситуація № 4.

Учень нагрубив учителю. Обурений педагог, не обтяжуючи себе в цей момент ніякими етичними нормами, відповідає грубіяну так: «Ти ці штучки залиш для своєї матері! А я тобі не дозволю!» Або, побачивши на учневі несвіжий комірець, учитель зауважує мимохідь: «Щось твоя мама погано слідкує за тобою».

Відповісти на питання.

До чого ведуть подібні висловлювання вчителя?

Розв'язання ситуації.

У подібних зауваженнях учні вбачають неповагу до найближчих їм людей. Кінцевий результат таких дій не сприяє зміцненню авторитету ні вчителів, ні батьків. Учитель, що зумів вплинути на зростання авторитету батьків в очах дітей, підвищує і свій авторитет: батьки щиро підтримують такого педагога в усіх його починаннях.

Ситуація № 5.

До круглої відмінниці моя донька не дотягала, але й слабкою ніколи не була. А тут — повний розлад з історією... Треба йти до школи — дізнатися, що я можу зробити, аби пробудити в дочки інтерес до історії. Тим більше, що в школі існує спеціальний день для зустрічі з учителями.

Вчителька неохоче відривається від жвавої розмови і, ледь дізнавшись про причину мого візиту, переходить у наступ. За 15 хвилин енергійного з’ясування відносин я дізналась таке:

а) за що моїй дочці поставлені «двійки», учителька не пам’ятає, тому що немає журналу, але, звичайно, усе цілком справедливо;

б) з інших предметів вона може учитись добре і прекрасно, але з історії є проблеми, тому що вона не вміє розповідати, і я повинна бути вдячна, якщо їй «натягнуть» до восьми балів;

в) особисто я в цій ситуації нічим допомогти не можу, хіба що не ходити даремно до школи. Схоже, у чомусь дочка виявилась права: мене ще й вилаяли.

Завдання.

Проаналізуйте дану ситуацію на основі своїх психолого-педагогічних знань.

Розв’язання ситуації.

У даній ситуації вчителька порушила норми педагогічного такту:

1) Вона не вважала за потрібне пояснити матері дівчини, які саме прогалини існують в її знаннях... «Не вміє розповідати» — доказ, що не витримує критики. Школярка, що добре встигає з усіх гуманітарних наук, навряд чи страждає недорікуватістю. Швидше за все тут має місце небажання учениці відповідати через упереджене ставлення вчительки.

2) Учитель не може і не повинен категоричним тоном робити такі песимістичні заяви: «Десятку не буде мати ніколи…». Це неправильно по суті і неприпустимо за формою.

Якщо мова йде про першу причину невдач, то невелика допомога дівчинці, підтримка могли б одразу змінити становище.

У розмові з матір’ю вчителька проявила так зване «педагогічне чванство», порадивши їй «не ходити до школи даремно». Це вже межує з порушенням батьківських прав.

Вчителька, на жаль, підтвердила вже сформовану у своїй учениці думку про необ’єктивність, упередженість. Тепер цього висновку дійшла і мати.


Категорія: Педради | Додав: Nicolaj
Переглядів: 154 | Завантажень: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2020