П`ятниця, 24.11.2017, 22:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Управління

Класи з інклюзивним навчанням
[ Викачати з сервера (49.5Kb) ] 25.09.2017, 18:38

 
Класи з інклюзивним навчанням

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Співпраця асистента вчителя зі вчителем
Постанова КМУ від 9 серпня 2017 р. № 588

Підготовка працівників до роботи в класі з інклюзивним навчанням

Асистент вчителя (як і вчитель) повинен мати педагогічну освіту та пройти спеціальні курси підвищення кваліфікації з питань організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Про запровадження навчальної дисципліни «Основи інклюзивної освіти» від 18.06.2012 № 1/9-456 для удосконалення системи підготовки педагогічних кадрів та забезпечення якісного навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітніх навчальних закладів із 2012/2013 навчального року у вищих навчальних закладах, які здійснюють підготовку педагогічних працівників за напрямами (спеціальностями) «Дошкільна освіта», «Початкова освіта», «Соціальна педагогіка», має бути запроваджено навчальну дисципліну «Основи інклюзивної освіти» відповідно до навчальної програми, розробленої Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України.

Крім того, Інститутам післядипломної педагогічної освіти рекомендовано включити навчальний курс до навчальних програм слухачів курсів підвищення кваліфікації.

Організація класів з інклюзивним навчанням
та кількість дітей з особливими освітніми потребами в них

Відповідно до пункту 4 Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 (із змінами, внесеними Постановою Кабміну від 09.08.2017 р. № 588) (далі — Порядок) керівник загальноосвітнього навчального закладу на підставі заяви батьків або законних представників дитини з особливими освітніми потребами, висновку психолого-медико-педагогічної консультації та за підтримки відповідного органу управління освітою організовує клас з інклюзивним навчанням, створює необхідну матеріально-технічну та навчально-методичну базу, здійснює добір відповідних педагогічних працівників тощо.»;

Згідно,пункту 8 Порядку для забезпечення ефективності навчально-виховного процесу у класі з інклюзивним навчанням кількість учнів з особливими освітніми потребами становить:

  • одна-три дитини із числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;

  • не більш як двоє дітей із числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку) або тих, що пересуваються на візках.

Кількість штатних одиниць посади асистента вчителя

Відповідно до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1205, у загальноосвітніх навчальних закладах, де запроваджується інклюзивне навчання, може вводитися посада вихователя (асистента вчителя) для роботи з учнями, які мають вади розумового (або) фізичного розвитку, з розрахунку 0,5 ставки на клас, у якому навчаються такі діти.

Навчально-виховний процес у класах з інклюзивним навчаннямх

Відповідно до пункту 10 Порядку навчально-виховний процес у класах з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до робочого навчального плану загальноосвітнього навчального закладу, складеного на основі типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів.

Відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня може розроблятися індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма.

Індивідуальні програми розвитку

Згідно пунктів 12 і 13 Порядку відповідно до індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності на кожного учня з особливими освітніми потребами складається індивідуальна програма розвитку за формою згідно з додатком (Постанова Кабміну від 09.08.2017 р. № 588), яка забезпечує індивідуалізацію навчання, визначає конкретні навчальні стратегії та підходи.

В індивідуальній програмі розвитку зазначається загальна інформація про учня, наявний рівень знань і вмінь, динаміку розвитку, адаптацію навчального матеріалу, технічні пристосування, додаткові послуги (корекційно-розвиткові заняття), визначені на підставі висновку психолого-медико-педагогічної консультації.

Індивідуальна програма розвитку розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків учня або його законних представників, затверджується керівником загальноосвітнього навчального закладу і підписується батьками або законними представниками та переглядається двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування.

В індивідуальній програмі розвитку зазначається кількість годин та напрями проведення корекційно-розвиткових занять, визначені психолого-медико-педагогічною консультацією з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учня та типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема:

  • три-п’ять годин — для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями;

  • п’ять-вісім годин — для дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку тощо).

Години, визначені для проведення корекційно-розвиткових занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження учнів з особливими освітніми потребами. Корекційно-розвиткові заняття проводяться з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності учня.

Індивідуальна програма розвитку дитини — це документ, структура якого чітко описана в додатку до Порядку. Зокрема, Індивідуальна програма розвитку має містити загальну інформацію про дитину з особливими освітніми потребами, систему додаткових послуг, види необхідної адаптації та модифікації навчальних матеріалів, індивідуальну навчальну програму та за потреби індивідуальний навчальний план.

Цей документ є своєрідним контрактом між педагогічним колективом та батьками, які мають дитину з особливими освітніми потребами. Він закріплює вимоги до організації її навчання, зокрема визначає характер освітніх послуг та форм підтримки дитини з особливими освітніми потребами та її батьків.

Дитина з особливими освітніми потребами засвоює навчальний матеріал та отримує оцінку своїх знань відповідно до індивідуальної програми розвитку. Тому таку програму складають з огляду на рівень розвитку цієї дитини, її можливостей, враховуючи рекомендації психолого-медико-педагогічних консультацій. Якщо виникає необхідність складання індивідуальної програми розвитку, вона є обов'язковим документом у діловодстві навчального закладу.

Корекційно-розвиткові заняття в інклюзивних класах

Відповідно до пункту 11 Порядку корекційно-розвиткова робота — це комплекс заходів із системного психолого-педагогічного супроводження дітей з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та особистості дитини. Корекційно-розвиткова робота проводиться як корекційно-розвиткові заняття за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей учня.

Тривалість групового корекційно-розвиткового заняття становить 35-40 хвилин, індивідуального — 20-25 хвилин. Групи наповнюваністю два-шість учнів комплектуються відповідним спеціалістом з урахуванням однорідності порушень та рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації.

Корекційно-розвиткові заняття проводяться вчителями-дефектологами (корекційними педагогами) та практичними психологами.

Для забезпечення оптимального виконання функцій працівників психологічної служби у додатку до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання» від 02.01.2013 № 1/9-1 визначено завдання діяльності практичного психолога, соціального педагога, керівника психологічної служби міста (району) у роботі з дітьми в умовах інклюзивного навчання.

Робота з дітьми з особливими освітніми потребами безпосередньо належить до компетенції цих фахівців. Отже, корекційно-розвиткові заняття, які проводять практичний психолог та вчитель-логопед, додатково не оплачують.


Категорія: Управління | Додав: Nicolaj
Переглядів: 56 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017