Четвер, 13.12.2018, 20:05
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Управління

Контроль за науково-методичною роботою
[ Викачати з сервера (38.5 Kb) ] 30.08.2011, 17:58

КОНТРОЛЬ
ЗА НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ РОБОТОЮ

Особливої уваги заслуговує організація контролю за науково-методичною роботою в школі.

Перш за все, керівнику школи треба враховувати, що пріоритетом в організації методичної роботи є право вчителя самостійно обирати форми та шляхи підвищення педагогічної майстерності. А тому участь педагога в роботі методичного об’єднання, виставках педагогічної творчості, творчих групах тощо не може бути об’єктом контролю. Це лише форми та засоби досягнення головної мети — підвищення рівня професійної компетентності.

Традиційно науково-методична робота в школах будується з урахуванням єдиної методичної теми (проблеми). Проте сучасний погляд на організацію (а значить, і на контроль) методичної роботи не передбачає обов’язкову наявність проблеми, єдиної для всіх учителів школи.

Більш результативним виявляється визначення таких тем або проблем окремо для кожного педагога школи. У цьому випадку вони будуть актуальними для вчителя, відповідати його потребам, утрудненням, мотивам професійної діяльності, іншими словами, особистісно орієнтованими. А тому, контролюючи методичну роботу, перш за все, треба звертати увагу на її результативність, рівень зростання педагогічної майстерності, професійної компетентності педагога.

Крім того, останнім часом набуває більшої ваги потреба і здатність учителя до самоосвітньої діяльності, до постійної неперервної освіти, самовдосконалення.

Таким чином, модель контрольно-аналітичної діяльності в аспекті науково-методичної роботи не може бути єдиною для всієї школи, а тим більше для всіх шкіл регіону чи держави. Головне, щоб система методичної роботи ґрунтувалася на діагностичній основі, а тому об’єктом контролю може бути, зокрема, наявність і рівень діагностики педагогів та педагогічної діяльності.

Удосконаленню контролю сприятиме розробка рівнів методичної майстерності вчителів, особливо з питань запровадження прогресивного досвіду.

Треба пам’ятати, що сам процес інноваційної діяльності незалежно від результатів цієї діяльності позитивно впливає на професійну компетентність учителя. Можна рекомендувати такі рівні методичної діяльності педагога:

  • запровадження прогресивного педагогічного досвіду;

  • розробка власного досвіду;

  • розповсюдження власного досвіду.

Прогнозованим результатом роботи вчителя над методичною проблемою можуть бути:

  • відкриті уроки або заходи;

  • виступи на семінарах, нарадах;

  • демонстрація методичних знахідок;

  • опис власного досвіду;

  • наукова стаття, дослідження, авторська програма, посібник тощо.

Такий підхід дозволятиме керівникові планувати поступове зростання методичної майстерності вчителя та контролювати цей процес.

У методичній літературі можна знайти багато схем аналізу методичних заходів з урахуванням організаційних, змістовних та результативно-оцінювальних аспектів. Існує багато тематик засідань методичних об’єднань та рад. Проте в кожному випадку слід виходити з наявності та можливості реалізації конкретної мети, відповідності змісту та методів організації запланованим завданням та результатам на основі діагностики професіоналізму вчителів, потреб педагогів у професійному вдосконаленні та творчій діяльності.


Григораш В. В. Організація діяльності керівника школи

Категорія: Управління | Додав: Nicolaj
Переглядів: 2188 | Завантажень: 451 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2018