Понеділок, 21.08.2017, 19:39
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Управління

Навчально-виховний процес у 1 класі
[ Викачати з сервера (37.0Kb) ] 17.07.2014, 14:31

Організація навчально-виховного процесу
в перших класах

Організовуючи навчально-виховного процес для першокласників, слід брати до уваги їхні фізичні та психологічні вікові особливості, а також дотримуватися певних вимог та рекомендацій

Облаштування навчальних приміщень
для першокласників

Вимоги щодо забезпечення належних умов для навчання і виховання учнів, зокрема перших класів, у загальноосвітніх навчальних закладах встановлено Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, затвердженими постановою Головного санітарного лікаря України від 14 серпня 2001 р. № 63 (далі — ДСанПіН 5.5.2.008-01).

Рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах містяться у листі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін» від 1 червня 2012 р. № 1/9-426 (далі — інструктивно-методичні рекомендації). Для перших класів ці інструктивно-методичні рекомендації розроблені з урахуванням нового Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462 (далі — Державний стандарт).

Відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій при організації навчально-виховного процесу у першому класі особливу увагу слід приділяти таким питанням, як:

  • організація гарячого харчування;
  • облаштування кімнат для відпочинку (сну);
  • облаштування щонайменше одного на паралель класів приміщення для організації рухливих ігор;
  • обладнання відокремлених туалетів (убиралень);
  • обладнання відокремлених гардеробів з обов'язковим виділенням секцій для кожного класу тощо (відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 10 грудня 2004 р. № 1/9-633).

Складання розкладу уроків

Необхідність створення сприятливих умов для пришвидшення адаптації першокласників до систематичного шкільного навчання, зняття статичного напруження першокласників за одночасного виконання навчальних програм з усіх предметів слід ураховувати при складанні розкладу уроків. Заступнику директора школи, відповідальному за цю справу, варто дотримуватися оптимального співвідношення навчального навантаження протягом дня, тижня з урахуванням психофізіологічних та фізичних можливостей першокласників.

Складаючи розклад уроків для першокласників, заступнику директора школи доцільно:

  • навчальні предмети природничо-математичного і гуманітарного циклів чергувати з уроками фізичної культури, «Основ здоров'я», музичного та образотворчого мистецтв, трудового навчання;
  • навчальні предмети, що потребують значного розумового напруження, приміром мови, математику, ставити у розкладі другими і третіми уроками;
  • навчальні предмети, пов'язані з активною руховою діяльністю, а також «Основи здоров'я», природознавство, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання ставити третіми та четвертими уроками;
  • уроки фізичної культури ставити лише останніми.

У розкладі уроків для першокласників слід передбачити розвантажувальний день, протягом якого доцільно проводити уроки з предметів оздоровчо-фізкультурного та мистецького спрямування. Відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій таким днем має бути четвер.

Згідно з вимогами ДСанПіН 5.5.2.008-01 на 15 хвилині кожного уроку слід проводити фізкультурну хвилинку, що складається з динамічних, дихальних вправ, вправ для збереження зору, пальчикової гімнастики тощо. Крім того, учитель має стимулювати учнів зберігати правильну поставу за партою під час виконання письмових робіт

У першому класі мають домінувати ігрові форми діяльності, які дають змогу запобігати перевантаженню учнів. Крім того, впродовж вересня жовтня на четвертих уроках учителю доцільно використовувати нестандартні форми організації навчально-виховного процесу, зокрема проводити окремі навчальні заняття у формі:

  • уроків-екскурсій
  • уроків-імпровізацій
  • уроків-ігор
  • уроків-театралізацій тощо

Категорія: Управління | Додав: Nicolaj | Теги: перший клас
Переглядів: 509 | Завантажень: 76 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017