П`ятниця, 24.11.2017, 16:32
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 3
Користувачів: 1
Nicolaj

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Управління

Оцінювання діяльності вчителя батьками
[ Викачати з сервера (49.5Kb) ] 05.12.2016, 22:32

Оцінювання діяльності вчителя батьками

Вагомим чинником успішності навчання дитини в школі та розвитку її особистості в цілому є ефективна взаємодія школи та батьків, зокрема — вчителя та батьків учня. Оцінювання діяльності вчителя батьками є особливо актуальним у період його чергової атестації.

 

Дещо про спілкування вчителя та батьків

Тісне спілкування вчителя та батьків допомагає:

  • вчителю — діагностувати особистість дитини, щоб сприймати її такою, якою вона є, і забезпечити найбільш сприятливі умови в школі для її розвитку;

  • батькам — більш повно зрозуміти особливості навчально-виховного процесу в школі та їхньої дитини як суб’єкта навчання, що допоможе створити адекватні для дитини умови її розвитку в позашкільному просторі;

  • дітям — формуванню адекватного самоконтролю й самооцінки, що знизить емоційну напругу й психофізичну втому;

  • усім учасникам навчально-виховного процесу — у формуванні ціннісних орієнтацій дитини — основи духовної самостійності зростаючої особистості, яка в майбутньому займе стійку громадянську позицію.

Лише психологічний комфорт удома й у школі надає дитині змогу відчувати себе щасливою та мати впевненість у власних силах. Щира розмова з батьками, вивчення умов життя дитини, її особливостей розвитку дасть змогу сформувати в учителя об’єктивну картину психофізичного здоров’я дитини.

Якщо вчитель об’єктивно працює з класом на високому рівні, а батьки його оцінюють значно нижче, це говорить про нерозуміння батьками педагогічної діяльності вчителя, що, у свою чергу, призводить до низки негативних явищ — аж до переводу батьками учня до іншого класу чи навіть іншої школу.

Учителеві в такому разі слід докласти максимальних зусиль, щоб донести до батьків особливість і цінність його системи навчання для їхньої дитини. Результативними формами допомоги батькам є:

  • запрошення батьків до перегляду уроків учителя;

  • консультації щодо вивчення окремих предметів, які вчитель надає на батьківських зборах;

  • групові та індивідуальні консультації після уроків з тем, що зараз вивчаються;

  • пояснення домашнього завдання;

  • відповіді на запитання батьків;

  • висвітлення рівня досягнень учня, унікальності його особистості, підкреслення «сильних» якостей його особистості, звертання уваги на «слабкі» грані та проблеми і накреслення шляхів їх компенсації та розв’язання.

Для оцінювання діяльності вчителя батьками учнів класу використовується відповідна анкета, яка пройшла низку експертних оцінок різними категоріями педагогів, у результаті чого була відкоригована. Анкета містить 10 питань і оцінних міркувань.

АНКЕТА
«Оцінка діяльності вчителя батьками»

1. Чи сприяє вчитель розвиткові Вашої дитини?

а) ні
б) частково
в) достатньо
г) дуже добре

2. Наскільки глибокі знання завдяки вчителеві отримує Ваша дитина, враховуючи її потенціал?

а) поверхові
б) посередні
в) глибокі
г) максимально глибокі

3. Як сприяє вчитель позитивному вихованню Вашої дитини?

а) негативно впливає
б) не сприяє
в) достатньо сприяє
г) максимально сприяє

4. Чи надає Вам учитель допомогу в оволодінні програмовим матеріалом, згідно з Вашими потребами?

а) ні
б) недостатньо
в) достатньо
г) максимально можливу

5. Чи надає Вам учитель допомогу у вихованні Вашої дитини, згідно з Вашими потребами?

а) ні
б) недостатньо
в) достатньо
г) максимально можливу

6. Оцініть діяльність учителя, спрямовану на створення оптимального психологічного мікроклімату в класі.

а) негативно впливає
б) не сприяє
в) сприяє
г) максимально сприяє

7. Оцініть якість психологічного мікроклімату в класі.

а) гнітючий
б) несприятливий
в) сприятливий
г) максимально сприятливий

8. Оцініть ступінь комфортності Вашого спілкування з учителем.

а) це надзвичайно неприємно
б) стараюся без особливої потреби не спілкуватися
в) відчуваю себе досить комфортно під час спілкування
г) надзвичайно приємно спілкуватися

9. Чи задоволені Ви, що саме цей учитель навчає Вашу дитину?

а) ні
б) частково
в) так
г) це просто щастя

10. Чи хотіли б Ви, щоб Вашу молодшу дитину або дитину близьких чи рідних навчав саме цей учитель?

а) ні
б) небажано
в) так
г) безперечно

Кожне запитання чи оцінне міркування передбачає одну з чотирьох відповідей, відповідно до ступеня виявлення певної ознаки. Відповідь а означає найнижчий ступінь виявлення ознаки, г – найвищий, б і в – відповідно проміжні. Кожен варіант відповіді має свою вагомість, виражену у відсотках:

  • кожен варіант відповіді а оцінюється 0 %;

  • кожен варіант відповіді б оцінюється 3 %;

  • кожен варіант відповіді в оцінюється 5 %;

  • кожен варіант відповіді г оцінюється 10 %.

Максимальна загальна оцінка дорівнює 100 %.

Анкетування здійснюється в режимі суворої анонімності — лише на колективних заходах (батьківських зборах), забезпечуючи коректний збір анкет. Роздавання анкет для заповнення в інших умовах може повністю нівелювати їх валідність.

Збирає анкети заступник директора. Обчислення бажано робити в присутності анкетованого вчителя. Якщо це неможливо здійснити відразу, то купка анкет опечатується двома смугами паперу (чи в конверті) та скріплюється підписом учителя.

Далі слід обчислити середньоарифметичну оцінку діяльності вчителя всіма батьками. Для цього треба скласти всі виведені у відсотках оцінки та поділити на кількість анкет.


Категорія: Управління | Додав: Nicolaj
Переглядів: 228 | Завантажень: 17 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017