Вівторок, 22.08.2017, 05:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Управління

Робота з молодими вчителями
[ Викачати з сервера (33.6Kb) ] 04.08.2017, 14:19

Організація роботи з молодими вчителями

Автор: Наталія Ігнатенко

Пропонуємо матеріали, які допоможуть спланувати та організувати роботу з молодими педагогами у школі молодого вчителя (план розраховано на 2 роки — 2-й і 3-й роки роботи молодого спеціаліста).

З чого ж починається така діяльність? Спочатку для визначення структури та планування методичної роботи з молодими спеціалістами проводимо діагностування, з також ознайомлюємо з необхідною первинною інформацією. Потім відбувається анкетування, яке дає змогу виділити прогалини в роботі молодих колег та сконцентрувати свою діяльність на подоланні існуючих недоліків.

Усі молоді вчителі школи працюють під керівництвом досвідчених педагогів за чітко розробленим планом. Робота в школі молодого вчителя «Проблема» розрахована на два роки.

Щомісяця проводяться засідання, на які виносяться як практичні, так і теоретичні питання. Обов’язковим є надання практичної допомоги молодим колегам, проведення консультацій, взаємовідвідування уроків не лише вчителів-наставників, а й усього педагогічного колективу.

Центром роботи з впровадження досягнень психології та педагогіки, перспективного педагогічного досвіду є методичний кабінет, в якому сконцентрована науково-методична література, матеріали з досвіду роботи, тематична картотека, картотека ППД, творчі доробки вчителів школи, матеріали щодо організації роботи з правового виховання, роботи з батьками тощо. Молоді колеги завжди мають змогу ознайомитися з виставковим матеріалом кабінету.

Учителі-початківці ніколи не стоять осторонь шкільного життя. З перших годин роботи починається знайомство з колегами, зі школою. Традиційними можуть бути такі заходи, як «Посвята в педагоги», декада наставника, Тиждень молодого вчителя.

План роботи школи молодого вчителя «Проблема»

Мета роботи: надати молодим учителям методичну допомогу в розв’язанні першорядних проблем, подоланні труднощів, із якими зустрічається молодий вчитель, підтримати їхню творчу наснагу, бажання плідно працювати.

1-й рік навчання

Місяць

Теоретичні питання

Практичні заняття

Відповідальні

1

Серпень

Складання календарних та поурочних планів

Оформлення журналів, особистих справ учнів

Завуч

2

Вересень

1. Правила оформлення шкільної документації.

2. Постановка мети уроку, змісту, методів навчання.

3. Форми організації діяльності учнів

1. Складання конспекту уроку.

2. Формування мети уроку

Завуч.

Учителі-наставники

3

Жовтень

Декада наставника

Завуч.

Учителі-наставники

Консультпункт з питань організації навчально-виховної роботи

Відвідування та обговорення уроків учителів-наставників

4

Листопад

Психологічні основи діяльності учнів у процесі навчання

1. Ознайомлення з працями психологів Л.Виготського та П.Гальперіна.

2. Відвідування та аналіз уроків

Завуч

5

Грудень

Учнівський колектив — основа виховання

1. Складання психолого-педагогічної характеристики учня та всього класного колективу.

2. Розв’язання педагогічних ситуацій

Завуч.

Класні керівники

6

Січень

Розвиток пізнавальних інтересів учнів

1. Конструювання проблемного уроку.

2. Відвідування та аналіз уроку

Завуч.

Учителі-наставники

7

Лютий

Моральне та патріотичне виховання учнів

1. Розробка планів проведення уроків мужності, зустрічей з різними людьми.

2. Розробка, зміст, методика проведення вікторин, КВК

Завуч

8

Березень

Використання активних форм і методів у навчанні

1. Обговорення праць учителів-новаторів В.Шаталова, Є.Ільїна.

2. Конструювання уроків-лекцій, уроків-семінарів

Завуч

9

Квітень

Організація суспільно-корисної продуктивної праці школярів

1. Аналіз форм і методів організації суспільно корисної продуктивної праці.

2. Планування літньої трудової чверті

Завуч

10

Травень

Тиждень молодого вчителя

Завуч.

Учителі-наставники

Огляд дидактичних матеріалів молодих учителів.

Відвідування та обговорення уроків учителів-початківців

2-й рік навчання

Місяць

Теоретичні питання

Практичні заняття

Відповідальні

1

Серпень

Співбесіда з молодими вчителями «Як вам працюється в нашій школі?»

Анкетування «Якої допомоги ви потребуєте?»

Завуч

2

Вересень

Методичний міст: «Вибір оптимального поєднання методів навчання»

1. Моделювання фрагментів уроків. Навчальна гра.

2. Методика організації навчальної дискусії

Завуч.

Учителі-наставники

3

Жовтень

1. Розробка програми методичної допомоги керівникові шкільного гуртка.

2. Методична допомога органам учнівського самоврядування

1. Відвідування та аналіз позакласного заходу.

2. Відвідання засідання учкому

Завуч.

Класні керівники

4

Листопад

Організація самостійної роботи учнів

1. Методика роботи на уроці з книгою.

2. Методика проведення лабораторно-практичних робіт

Завуч

5

Грудень

Педагогічне керівництво моральним вихованням і самовихованням школярів

1. Розробка правил для учнів.

2. Залучення молодих учителів до підготовки та проведення естетичного тижня «У світі прекрасного»

Завуч.

Учитель музики

6

Січень

Інтенсифікація та оптимізація навчального процесу

1. Конструювання уроку-конференції, уроку-консультації.

2. Відвідування та аналіз уроку-пресконференції вчителя вищої категорії

Завуч

7

Лютий

Особливості роботи 3 «важкими» учнями

1. Складання характеристики на «важкого» учня.

2. Ділова гра: розв’язання конфліктних ситуацій

Завуч

8

Березень

Оцінка та облік результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів

1. Форми проведення залікових уроків.

2. Розробка завдань для тематичної атестації

Завуч.

Учителі-наставники

9

Квітень

1. Роль класного керівника в координації виховного впливу школи, сім’ї та громадськості.

2. Тематичне планування батьківських зборів

1. Найефективніші форми і методи роботи з батьками.

2. Підготовка та проведення «Тижня сім’ї»

Завуч.

Учителі-наставники

10

Травень

Методичні посиденьки «Калейдоскоп педагогічних ідей»

Творчий звіт молодих вчителів. Демонстрування фрагментів уроків

Завуч

Додатки:

Зміст і форми роботи наставника з молодим учителем

1. Складання індивідуального плану роботи молодого вчителя з урахуванням його потреб і можливостей.

2. Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів із їх подальшим обговоренням.

3. Спільні відвідування уроків досвідчених колег і ретельний їх аналіз.

4. Спільне складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків.

5. Допомога молодому вчителю у розробці уроків, позакласних заходів.

6. Надання молодому вчителю рекомендацій щодо самоосвіти.

7. Ознайомлення молодого вчителя з науково-популярною літературою.

8. Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших вчителів.

9. Допомога у роботі з «важкими» дітьми та їх сім’ями.

10. Залучення молодих вчителів до методичної, громадської роботи.

Анкета для вивчення запитів молодих вчителів

1. Які труднощі виникають у процесі використання МТБ кабінету?

2. Чи задовольняє вас розклад уроків, позакласних заходів?

3. Що можна зробити для підвищення рівня роботи школи молодого вчителя «Перехрестя»? Чи допомагає вона вам у роботі?

4. Які форми роботи Школи ви запам’ятали? Чому?

5. Чи задовольняє вас система самоосвіти, підвищення кваліфікації, яка існує в школі?

6. Що нового ви дізналися під час відвідування уроків свого наставника?

7. Які методичні прийоми ви опанували, які вміння удосконалили протягом року?

8. Яку методичну допомогу ви хотіти б одержати від методичного кабінету школи?

9. Ваші пропозиції щодо роботи на наступний рік.

Інформація, з якою треба ознайомити молодого вчителя

1. Планування роботи вчителя.

2. Методика вивчення навчальних програм, пояснювальних записок.

3. Ведення шкільної документації.

4. Дидактичні, психологічні та санітарно-гігієнічні вимоги до уроку.

5. Сучасні технології всіх видів навчальної діяльності.

6. Методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.

7. Методи контролю знань учнів, вимоги до перевірки зошитів, забезпечення виконання єдиного орфографічного режиму в школі.

8. Методика організації індивідуальної роботи в школі.

9. Використання навчального кабінету в процесі підготовки та проведення уроку.

10. Методика організації позакласної роботи з учнями.


Категорія: Управління | Додав: Nicolaj
Переглядів: 23 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017