Вівторок, 30.05.2017, 14:52
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Управління

Самоаналіз уроку вчителем
[ Викачати з сервера (37.0Kb) ] 02.12.2016, 12:14

Як визначити рівень самоаналізу уроку вчителем?

Надзвичайно важливим чинником підвищення якості уроку є всебічний та змістовний його самоаналіз учителем. Лише вчитель, який володіє розвинутим самоконтролем і здатністю адекватно оцінювати конкретні ситуації, може раціонально організовувати навчальну діяльність учнів.

 

Важливо, щоб кожен переглянутий урок представником адміністрації був насамперед проаналізований учителем, який проводив урок, після чого директор чи заступник директора здійснює аналіз уроку та аналіз самоаналізу уроку і оголошує їх рівні — для вчителя, що проводив урок.

Для оцінки самоаналізу уроку вчителем можна взяти, наприклад, критерії повноти аналізу (оцінювання) вчителем:

  • класу та ситуації;

  • теми уроку та її місця в програмі;

  • мети уроку;

  • шляхів досягнення мети уроку;

  • результативності уроку.

Характеристика класу і ситуації:

І рівень — учитель називає кількість учнів за списком і кількість відсутніх на уроці;

ІІ рівень — учитель дає поверхову характеристику класу та ситуації (крім відомостей про кількість учнів за списком та кількість відсутніх, визначає співвідношення активної та пасивної частин класу);

ІІІ рівень — учитель, крім загальних відомостей про клас та ситуацію (кількість, стан здоров’я учнів), дає узагальнену характеристику класу (без поділу на групи) щодо рівнів сформованості окремих складових навчальної діяльності;

ІV рівень — учитель, крім загальних відомостей про клас та ситуацію (кількість, стан здоров’я учнів), характеризує клас як сукупність груп учнів із різним рівнем сформованості навчальної діяльності.

Тема уроку та її місце в програмі:

І рівень — учитель називає тему уроку, не визначаючи її місця в програмі;

ІІ рівень — учитель називає тему уроку, визначаючи, складовою якого розділу програми є цей урок;

ІІІ рівень — учитель називає тему уроку, визначає, складовою якого розділу програми є цей урок, місце розділу в програмі, розуміючи логічну послідовність розділів;

ІV рівень — учитель називає тему уроку, розкриває її місце в системі складових навчального предмету.

Мета уроку:

І рівень — учитель або не називає мету, або повторює тему уроку;

ІІ рівень — учитель називає мету уроку повністю, але не може пояснити її об’єктивної необхідності для конкретного уроку та можливості її реалізації;

ІІІ рівень — учитель називає мету уроку, обґрунтовує її об’єктивну необхідність для цього етапу навчального завдання, виходячи з формальної логіки розв’язання навчального завдання; бачить можливість її досягнення;

ІV рівень — учитель називає мету уроку; обґрунтовує її об’єктивну необхідність для цього етапу навчального завдання, ураховуючи реальний рівень оволодіння учнями способом дії.

Шляхи досягнення мети уроку:

І рівень — учитель переказує хід уроку (без аналізу його структури);

ІІ рівень — учитель переказує хід уроку, виділяючи формальні його етапи, дає їм поверхову характеристику щодо змісту і форм;

ІІІ рівень — учитель аналізує всі складові уроку (за схемою аналізу уроку) та взаємозв’язок змісту, методу й форм;

ІV рівень — учитель аналізує всі складові уроку (за схемою аналізу уроку) та взаємозв’язок змісту, методу й форм; порівнює реальний урок з проектом, з’ясовуючи, які структурні елементи уроку реалізувалися в межах проекту, а які — за його межами, виявляє причини розбіжностей і розуміння необхідності внесення відповідних корективів.

Результативність уроку:

І рівень — учитель співвідносить реальний хід уроку з планом (чи виконані всі його пункти);

ІІ рівень — учитель співвідносить реальний хід уроку з планом (чи виконані всі його пункти) та визначає рівень активності класу, дотримання принципу доступності;

ІІІ рівень — учитель виводить результативність уроку залежно від того, наскільки йому вдалося забезпечити реалізацію мети уроку, але не враховує наявності-відсутності просування окремих груп учнів у розв’язанні навчального завдання;

ІV рівень — учитель виводить результативність уроку, аналізуючи наявність-відсутність просування всіх груп учнів у розв’язанні навчального завдання (виникнення в них мотиву, цілепокладання, вихід на загальний спосіб дії тощо).

У разі наявності різних думок у представника адміністрації та вчителя щодо одного предмету розмови важливо в процесі діалогу дійти порозуміння. Це необхідно як для психологічного комфорту учасників діалогу, так і для підвищення їх фахового рівня (і вчителя, і нерідко представника адміністрації, зважаючи на особливості навчання, які часто розкриваються лише безпосередньо в процесі практики проведення уроків).

У книзі відвідання уроків теж робиться повний чи короткий аналіз уроку та аналіз самоаналізу уроку та фіксуються їх рівні. Якщо не всі складові самоаналізу оцінюються однаково, то загальний рівень самоаналізу уроку виводиться з оцінок всіх складових і становить відповідно: І- ІІ рівень, чи ІІ-ІІІ рівень, чи ІІІ-ІV рівень. Розрив більш ніж на один рівень між різними складовими може виявитися або внаслідок неправильного визначення рівнів, або через навмисне нехтування деяких складових учителем чи представником адміністрації, якщо той, недослухавши, пропонує аналізувати наступну складову.


Категорія: Управління | Додав: Nicolaj
Переглядів: 139 | Завантажень: 17 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017