Вівторок, 28.03.2017, 10:13
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Директор школи » Управління

Спостереження уроків директором школи
[ Викачати з сервера (58.5Kb) ] 11.11.2016, 18:53

Спостереження уроків директором школи

Аналіз уроку — це не тільки метод контролю за станом навчально-виховного процесу. Це метод інструктування педагога, це діяльність директора з надання методичної допомоги вчителю з метою вдосконалення його педагогічної майстерності, це інструмент управління процесом навчання.

 

Формулювання мети відвідування та аналізу уроку, розробка цільової програми залежать від відповідної теоретичної й практичної підготовки директора школи, його вміння бачити перспективу, перетворювати вже реалізовану мету на засіб досягнення іншої, вищої за попередню.

Як свідчить практика, відсутність мети й програми відвідання уроку веде до малоефективного й неповноцінного аналізу навчального заняття.

Аналізуючи урок, директор школи відчуває складність у тому, «що спостерігати» та «як спостерігати». Якщо ж мета і є, то вона поставлена чи сформульована штучно й не має практичного значення. Звідси й типові вади уроку: його зведено до переказу змісту; аналізатору не вдається визначити головне, його увага акцентується, головним чином, на окремих деталях; переваги й недоліки визначено не за результатами уроку, а за ступенем збігу процесу уроку з виданими методичними рекомендаціями.

Це позначається на висновках і пропозиціях, зроблених директором школи. Вони часто-густо суперечать одне одному, неможливо перевірити їх виконання, й непомітною є роль, яку відіграє аналіз конкретного уроку у вдосконаленні всього навчально-виховного процесу та в підвищенні якості роботи конкретного вчителя.

Мета й програма спостереження та аналіз уроку мають враховувати:

  • методичну тему та її відображення в плані роботи школи;

  • тему самоосвіти вчителя;

  • рекомендації останньої атестації;

  • пропозиції стосовно відвіданих уроків.

Мети можна досягнути різними шляхами. Вони визначені конкретними умовами: стажем роботи вчителя, класом, предметом, віком учнів тощо. Залежно від цього, мету розбивають на складові, які визначають пункти програми як засоби досягнення мети.

Висновки й пропозиції щодо уроку визначені грамотністю й чіткістю програми спостереження.

Висновки — це відповіді на положення цільової програми, що засвідчують досягнення мети.

У пропозиціях дано рекомендації вчителю: що потрібно зробити, щоб у конкретний термін досягти конкретних результатів.

 

Мета й алгоритми спостереження уроку директором школи

з/п
Мета відвідування уроків.
Алгоритм спостереження
Примітка
І. Теоретичний та методичний рівень підготовки вчителя
1 Опора на мету в управлінні навчанням школярів на уроці.

Алгоритм 1

  • Обґрунтування етапу уроку й постановки мети навчання для учнів.

  • Чи зрозуміла учням і сприйнятна мета навчання?

  • Які методи й прийоми використав учитель для досягнення мети навчання?

Алгоритм 2

  • Чи підбиває вчитель підсумки за окремими етапами уроку і загалом у зв’язку з поставленими завданнями навчання?

  • Чи є запитання, поставлені вчителем, засобом управління навчанням школярів на уроці?

  • Чи є урок підготовкою до самоосвітньої праці учнів удома?
Мета має бути діагностичною: учитель, учні й той, хто аналізує урок, можуть визначити, чи досягнуто мети
2 Наукова й методична грамотність учителя в постановці запитань.

Алгоритм 1

  • Грамотність та лаконічність формулювання запитань.

  • Логічність обраної послідовності постановки запитання.

  • Чи активізують запитання мисленнєву діяльність учнів?

Алгоритм 2

  • Змістовність запитань та їхня точність.

  • Чи потребують запитання свідомого оперування учнями вивченим матеріалом?

  • Допомога вчителя під час відповідей
За характером питань можна визначити провідні методи викладання: репродуктивний, проблемний тощо
3 Прийоми, які використовує вчитель для підтримки активної уваги протягом уроку.

Алгоритм 1

  • Прийоми актуалізації нових знань.

  • Урахування індивідуальних особливостей учнів під час організації їхньої діяльності.

  • Прийоми активізації класу під час опитування учнів біля дошки (коментування запитань, запитання до відповідаючого, складання плану відповіді тощо).

Алгоритм 2

  • Співвідношення на уроці тренувальних і творчих робіт.

  • Емоційні засоби впливу на учнів.

  • Чи використовує вчитель домашнє завдання як засіб підтримання активної уваги протягом уроку?
До таких прийомів можна віднести привернення уваги до нової теми через проблемну ситуацію, зв’язок з особистим досвідом учнів.

Ускладнення під час виконання творчої роботи стимулюють пізнавальну активність учнів

4 Реалізація виховної та освітньої функцій оцінки на уроці

Алгоритм 1

  • Прийоми стимулювання відповідей учнів.

  • Залучення учнів класу до коментування й оцінювання відповідей своїх товаришів.

  • Виправлення вчителем відповідей учнів. Усунення причин помилок.

Алгоритм 2

  • Наявність співпраці між учителем та учнями під час оцінювання відповідей.

  • Вплив учительської системи оцінювання на ставлення учнів до предмета.

  • Навчання учнів самооцінки й самоаналізу відповідей.
Розвиток рефлексивної діяльності в учнів — один із напрямів модернізації освіти, який забезпечить перехід до особистісно зорієнтованого навчання

Категорія: Управління | Додав: Nicolaj
Переглядів: 258 | Завантажень: 33 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017