Четвер, 27.07.2017, 02:41
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Діти

Бути організованим — бути успішним
[ Викачати з сервера (61.5Kb) ] 02.02.2017, 18:47

Бути організованим — бути успішним

Слово «організованість» прийшло до нас з французької мови. Його основне значення — впорядкованість, влаштованість справи.

Щоб будь-яка справа була успішною, її треба організувати.

Організованість у навчанні — це вміння тримати в порядку своє робоче місце, розподіляти і берегти час, планувати й контролювати свої дії.

Ці вміння треба освоювати змалку. Неорганізованій людині важко жити. Вона не вміє розподіляти час, сили, передбачати труднощі, доводити справу до кінця.

Розпочинається організованість з улаштування робочого місця.

Добре, коли в тебе є постійне, добре освітлене робоче місце.

Перш, ніж розпочати справу,

  • треба акуратно й зручно розмістити навчальне приладдя:

  • прибрати зі столу всі зайві речі (іграшки, олівці, їжу тощо);

  • вимкнути радіо і телевізор;

  • подивитися на годинник, щоб зорієнтуватися, скільки часу ти можеш приділити цій справі.

Бути організованим треба й на уроці

На перерві підготуйся до наступного уроку:

  • добери що потрібно для роботи;

  • на парті не повинно бути нічого зайвого;

  • усі предмети розмісти на звичних місцях.

Як зручніше виконувати завдання?

Ти щодня виконуєш вдома письмові й усні завдання. Їх краще чергувати.

Скажімо, так: математика — література — мови — історія — малювання — біологія і т.д. Тут важливо важкі предмети чергувати з легшими, письмові вправи — з усними завданнями.

Малювати, креслити, робити досліди, конструювати краще в останню чергу — коли вже знатимеш, скільки часу в тебе залишилося.

Умій визначати, берегти час

Час не можна побачити, взяти в руки, зважити...

Але все має свій час: природа, люди, події, явища. Час — це велике багатство людини.

Той, хто ціну часу знає — швидко цілі досягає.

Учися й ти володіти своїм часом.

Щодня ти вмиваєшся, снідаєш, ідеш до школи...

Чи знаєш скільки часу на це треба?

Спробуй протягом тижня зробити підрахунки:

  • скільки хвилин ти снідаєш, обідаєш вечеряєш;

  • скільки часу ти робиш уроки;

  • як довго гуляєш на вулиці;

  • скільки допомагаєш по господарству.

Цікаво, на що ти найбільше витрачаєш часу?

Порівняй свої підрахунки із записами, зробленими твоїми друзями.

Порадьтеся, чи не можна якісь справи зробити швидше, а якісь — в інший час.

Ти, певно, знаєш такий вираз — в і д ч у в а т и  ч а с? Це означає орієнтуватися у тривалості однієї хвилини, кількох, десяти, півгодини, години...

Плануй складну роботу

Навчальні завдання виконати легше, якщо спочатку продумати план.

Треба навчитися складати:

  • план прочитаного тексту;

  • план опису твору;

  • план розв’язування задачі;

  • план спостережень;

  • план виконання саморобки.

Ці та інші плани різні, але вони мають спільну основу.

Як планувати свою роботу

1. Визнач мету роботи.

2. Обдумай, що треба підготувати для її виконання.

3. З чого краще почати?

4. Що зробити потім?

5. Як закінчити?

6. Чи можна передбачити результати роботи?

Як скласти план тексту

1. Знайди у тексті початок — зачин, основну частину, кінцівку.

2. Подумай, яким одним реченням можна передати зміст кожної частини тексту.

3. Запиши речення до плану в такій послідовності, як описані події.

4. Перевір, чи можна за записом переказати твір, не пропускаючи головного, зберігаючи зв’язок між частинами.

Пам’ятка-опора для роботи над текстом

1. Знайди значення нових слів і незрозумілих виразів.

2. Визнач, про що дізнався вперше.

3. Що було незвичайним, несподіваним?

4. Поміркуй, без якого речення, уривка текст не можна зрозуміти.

5. Придумай запитання до тексту із словами ч о м у ?  з в і д к и ?  я к ?

6. Зроби висновок, що ж є основним, що сподобалось, а що — ні.

Які бувають відповіді?

Щодня ти багато разів запитуєш і відповідаєш. Відповіді бувають короткі і повні.

Коли відповідаєш, передавай своє ставлення до змісту.

  • Це  п р а в и л ь н о, тому що ...

  • Я  в п е в н е н и й у тому, що ...

  • Я  д о б р е  з н а ю, що ...

  • Я  д у м а ю  п о - і н ш о м у, бо ...

  • Я  п е р е к о н а н и й, бо ...

  • Я  с у м н і в а ю с я, через те, що ...

  • Ц е  м а є  б у т и  і н а к ш е, оскільки ...

  • Я  н е з г о д е н з цим, бо ...

Не соромся відповідати.

Перш, ніж відповідати, повтори мовчки, що і за чим скажеш уголос.

Головні ознаки — «ключики» правильної відповіді. Без головних ознак предмет не існує.

Прийоми запам’ятовування

  • Думай над прочитаним!

  • Читай — правильно і швидко.

  • Знаходь — незрозумілі слова, нові відомості.

  • Визнач — що важливо, що треба запам’ятати.

  • Застосовуй прийоми запам’ятовування вірша за опорними словами.

Як порівнювати предмети, слова, числа, вирази ...

Порівнюємо, щоб знайти:

  • однакове;

  • схоже;

  • відмінне.

Що означає «аналізувати»?

  • розкладати;

  • роз’єднувати;

  • розчленовувати;

  • розбирати.

Що означає «узагальнювати»?

Узагальнюємо — об’єднуємо словом чи реченням найважливіші ознаки, предмети, думки.

Щоб узагальнити:

  • проаналізуй ознаки;

  • встанови, чим вони схожі й різняться;

  • визнач головні;

  • об’єднай їх словом чи реченням.

Умій виділяти головне

Головні ознаки завжди зберігаються, допомагають розпізнати предмет за будь-яких умов.

Без головної ознаки предмет не існує.

Умій доводити свої думки

Щоб довести свою думку, не досить сказати «так» чи «ні». Треба п е р е к о н а т и співрозмовника, використавши для цього правила, слова, інші думки.

За допомогою  д о к а з і в  — сформувати правила, навести приклад, зробити підрахунок.


Категорія: Діти | Додав: Nicolaj | Теги: організованість
Переглядів: 128 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017