Вівторок, 19.06.2018, 12:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Діти

Закони пам'яті
[ Викачати з сервера (39.0 Kb) ] 13.04.2018, 13:10

Закони пам'яті

Чому ми часом не можемо запам'ятати інформацію та відтворити її потім? Учені розходяться в думках щодо механізмів роботи нашої пам'яті. Однак існують кілька загальновизнаних механізмів, які дозволяють спростити запам'ятовування, зробити його надійнішим і полегшити згадування інформації, яку запам'ятали. Ці механізми можна назвати законами пам'яті.

 

Закон уваги. Скаржитеся, що не можете що-небудь згадати? А чи були прикладені зусилля для запам'ятовування? Може бути, під час запам'ятовування ви ще й телевізор дивилися? Для гарного запам'ятовування необхідна концентрація уваги на матеріалі. Далі перераховано кілька факторів, які негативно впливають на збереження інформації в пам'яті і які потрібно по можливості виключити:

  • сторонні думки;

  • відволікаючі впливи (шум, радіо, ТБ, дзвінки ...);

  • втома, роздратування;

  • поспіх.

Закон яскравості. Найкраще запам'ятовується все яскраве та незвичайне. За день ви зустрічаєте безліч людей, але ввечері можете згадати тільки тих із них, хто чимось виділявся, відрізнявся від інших. Тому перед запам'ятовуванням буде корисно спробувати надати інформації яскравий, незвичайний вигляд.

Закон значущості. За значущістю для людини інформацію можна розділити на три групи. До першої потрапляє життєво важлива інформація (режим харчування, знання про небезпеки ...). Вона запам'ятовується без зусиль і практично назавжди. До другої групи відноситься цікава та суб'єктивно важлива для людини інформація. Вона теж засвоюється відносно легко. До третьої групи належить вся інша інформація. Вона засвоюється гірше всього. На жаль, такої інформації переважна більшість. Звідси випливає кілька законів, що полегшують запам'ятовування.

Закон інтересу. Як вже було сказано, інформація, що відноситься до інтересів людини (друга група), запам'ятовується легко. Тому потрібно хоча б тимчасово зацікавити себе тим, що збираєшся запам'ятати.

Закон мотивації. Необхідно переконати себе у важливості для вас запам'ятовувати інформацію. Уявіть, яку користь принесе вам її запам'ятовування: більш швидке просування в навчанні, перемога у вікторині і т.д. Тоді інформація тимчасово перейде до другої групи і буде запам'ятовуватися значно надійніше.

Закон діяльності. Інформація, з якою ви проводите якісь дії, запам'ятовується краще. Тому спробуйте що-небудь зробити з нею: щось підрахувати, порівняти її з чимось і т.п.

Закон розуміння й осмислення. Намагатися запам'ятати що-небудь, не розуміючи - практично безнадійна справа. Зрозумівши й осмисливши інформацію, ви дуже допоможете своїй пам'яті.

Закон попередніх знань. Інформація, що запам'ятовується, взаємодіє з тією, що вже зберігається у вашому мозку. Відбувається установка асоціативних зв'язків, порівняння, виділення загальних ознак ... Тому, чим більше у вас інформації з якої-небудь теми, тим легше запам'ятовується нова інформація з цієї теми, І взагалі, чим більше ви знаєте, тим легше засвоюються нові знання. Отже, щоб запам'ятовувати краще, запам'ятовуйте більше.

Закон налаштування й установки. На запам'ятовування потрібно налаштуватися. Перш за все вирішіть для себе, скільки часу вам потрібно пам'ятати дані, що запам'ятовуються: день, рік, усе життя. Це допоможе мозку правильно розмістити їх. Перед запам'ятовуванням побіжно перегляньте матеріал, який потрібно запам'ятати. Це підготує мозок до його запам'ятовування, дозволить оцінити складність матеріалу. Дуже корисно перед запам'ятовуванням згадати відомий вам матеріал з цієї теми. А для поліпшення згадування уявіть собі ситуацію, коли ви будете згадувати це, іспит, наприклад.

Закон гальм пам'яті. Існують два процеси, які гальмують (погіршують) запам'ятовування. Проактивне гальмування: попередня інформація, що запам'ятовується, погіршує запам'ятовування наступної. Ретроактивное гальмування: подальша інформація, що запам'ятовується, погіршує запам'ятовування попередньої. Наявність даних процесів пов'язане з тим, що навіть після завершення сприйняття інформації, що запам'ятовується, в мозку відбуваються процеси її засвоєння та розміщення. У зв'язку з цим можна дати наступні рекомендації із запам'ятовування:

  • Запам'ятовуйте важливу інформацію вранці або ввечері. У цей час вплив процесів гальмування є найменшим.

  • Робіть перерви при запам'ятовуванні. Під час перерв не можна отримувати ніяку іншу інформацію (читати, дивитися телевізор, слухати радіо). Це зменшить вплив процесів гальмування.

  • Не запам'ятовуйте однотипну інформацію одну за одною. Так не слід учити математику після запам'ятовування історичних дат. І там, і там робота відбувається з цифрами. Це ускладнить запам'ятовування.

  • Не робіть відразу після запам'ятовування нічого складного для вас. Мозок зосередиться на складній роботі та не зможе правильно розмістити інформацію, що запам'ятовувалась.

Наступні два закони дозволяють спростити згадування інформації.

Закон тимчасового шару. Інформація зберігається в пам'яті шарами. Типів цих шарів дуже багато, й одним із них є тимчасовий шар. Уся інформація, що запам'ятовувалася приблизно в один час, зберігається поруч. Тому, якщо вам потрібно щось згадати, спробуйте пригадати те, що ви робили в цей день, коли до вас надійшла потрібна інформація.

Закон тематичного шару. Ще одним із шарів пам'яті є тематичний. Вся інформація за подібною тематикою зберігається в мозку поруч. Тому, намагаючись пригадати щось, спробуйте згадати близьку за тематикою інформацію. Наприклад, якщо ви забули назву міста, згадайте назви кількох інших міст.

Сподіваємося, що описані закони дозволять вам легше та надійно запам'ятовувати все, що вам хочеться.


Категорія: Діти | Додав: Nicolaj
Переглядів: 22 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2018