П`ятниця, 28.07.2017, 08:47
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Досвід України » Фізкультура

Створення ефективної фізкультурно-оздоровчої системи
[ Викачати з сервера (62.5Kb) ] 28.01.2012, 12:26
Створення ефективної
фізкультурно-оздоровчої системи
в загальноосвітньому навчальному закладі

Автор Лариса Федорівна МОКРИНСЬКА

(Біографія)

Учитись важко, а учить — ще важче.
Але не мусиш зупинятись ти.
Як дітям віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.
П. Сингаївський

Ці слова Петра Сингаївського стали моїм педагогічним кредо. Ось уже 14 років поспіль я працюю на посаді вчителя фізичної культури і не шкодую про це. У своїй роботі керуюся Законом України «Про освіту», Законом України «Про фізичну культуру і спорт», цільовою комплексною програмою «Фізична культура — здоров’я нації», постановами Кабінету міністрів України.

Народна мудрість говорить: «Найбільше багатство — здоров’я». Зі слів президента АПН України В. Г. Кременя «проблема здоров’я в Україні є особливо актуальною». Одним із головних її проявів є посилення процесу депопуляції. За даними ЮНЕСКО наша держава посідає соте місце за станом здоров’я у світі. За своїм біологічним станом населення України займає одне з останніх місць, а тривалість життя громадян країни на 12-15 років нижча, ніж у розвинутих країнах світу.

Відомо, що здоров’я дорослої людини формується з дитинства. За даними А. С. Герасимова (2006 р.) 1,5 млн. дітей в Україні — хворі. На одну дитину припадає по 2-3 діагнози хвороб. На тисячу дітей та підлітків припадає 23 дитини з вадами розвитку. 50% мають незадовільний рівень фізичної підготовки. За підрахунками В. М. Оржаховської (2006 р.) загальноосвітню школу закінчує лише 10% здорових учнів.

Проблеми, пов’язані зі станом здоров’я дітей у загальноосвітніх закладах Володарського району Київської області, не відрізняються від загальноукраїнських. Так, за період з 2004 по 2006 роки в 1,17 рази зросли захворювання органів дихання, в 1,15 — органів кишкового тракту, в 1,4 — гостроти зору, 1,35 — порушення постави. Аналогічна картина спостерігається у Володарській ЗОНІ І—III ступенів № 2.

У зв’язку з цим на першому етапі нашої роботи був проведений моніторинг причин, які впливають на погіршення стану здоров’я дітей за період навчання в загальноосвітніх школах.

Для цього було проведено анкетування 70 вчителів фізичного виховання Білоцерківського, Володарського, Броварського, Іванківського районів Київської області.

Серед безлічі питань ми виділили найцікавіші, пов’язані з розв’язанням даної проблеми. Узагальнені результати проведеного моніторингу дали змогу констатувати, що погіршення стану здоров’я дітей за період навчання в загальноосвітніх школах спричинене такими чинниками:

— незадовільна робота вчителів початкової школи (78,5%);

— одноманітність занять, особливо в середній та старшій школах (63%);

— відсутність на уроках технічних засобів навчання (65,5%);

— недостатність сучасних дидактичних матеріалів (72%);

— відсутність знань комп’ютерних технологій (92%);

— недоліки системи фізичного виховання у ЗОШ (58,3%).

Вищезазначені тенденції призвели до того, що 18% школярів висловили бажання взагалі відмовитися від уроків фізичної культури. Це відповідає даним В. М. Оржаховської (2006 p.), яка стверджує, що «15% учнів в період перебування п школі втрачають інтерес до навчання».

Таким чином, матеріали моніторингу дали змогу виявити негативні фактори у системі фізичного виховання школярів та визначати основну мету роботи: пошук шляхів удосконалення форм, методів і засобів підвищення рівня навчально-виховного процесу з фізичної культури, стану здоров’я та фізичної підготовленості школярів різних вікових груп.

Педагогічний колектив Володарської загальноосвітньої школи І—III ступенів № 2 започаткував цю роботу 19 вересня 2006 року. На педагогічній раді школи був затверджений перспективний план роботи колективу з проблеми «Створення ефективної фізкультурно-оздоровчої системи и загальноосвітньому навчальному закладі». В основу запланованих заходів було покладено досвід роботи вчителя фізичної культури Іванківського району Київської області М П. Ніколаєнка.

У своїй роботі ми спиралися на передовий педагогічний досвід С. М. Толока (2006), С. М. Чешейка (2005), Ю. И. Волинець (2006), науково-методичні рекомендації М. Д. Зубалія (2005), А. І. Дубенчука (2005), В. Ванжури (2003), розробки уроків С. Присяжнюка (2003-2008) та ін.

Комплексна робота здійснювалась у нижче вказаних напрямах.

I. Поліпшення профілактично-оздоровчої роботи:

— просвітницька робота серед батьків;

— профілактика шкідливих звичок;

— організація раціонального харчування;

— психорегуляція;

— загартування організму школяра;

— профілактика порушень постави.

II. Удосконалення методики проведення сучасного уроку фізкультури в початковій, середній і старшій школі:

— авторської програми «Аеробна і художня гімнастика для учнів 1-4 класів»;

— сюжетно-рольові ігри для учнів 6 класів за екранізованим романом Д. К. Ролінг «Гаррі Поттер»;

— методичні рекомендації до проведення уроку степ-аеробіки;

— розробка системи уроків на тему «Футбол».

III. Збільшення рухової активності за рахунок проведення фізкультурно-оздоровчих заходів в режимі дня школяра:

— гімнастика до занять на свіжому повітрі;

— фізкультурні паузи;

— фізкультхвилинки на уроках;

— рухливі перерви;

— спортивні години в групах подовженого дня.

IV Використання інформаційно-комунікативних технологій:

— картотека дидактичного матеріалу до уроків фізичної культури;

— музичний супровід до уроків та виховних заходів;

— мультимедійні програми до уроків.

V Охоплення учнів позакласною і позашкільною роботою:

— спортивні гуртки та секцій (футбол, баскетбол, спортивний туризм, ритмічна гімнастика);

— спортивні змагання;

— туристичні походи;

— спортивні свята;

— олімпійські тижні;

— малі олімпійські ігри;

— веселі старти.

Учні також беруть участь в різноманітних спортивних змаганнях району та області.

Під час експерименту активно досліджувались такі проблеми:

— вивчення стану здоров’я, рівня фізичного розвитку та фізичної підготовленості школярів;

— визначення особливостей використання різноманітних засобів фізичного виховання та їхній вплив на здоров’я дитини.

— обґрунтування системи оптимізації оздоровлення, зміцнення здоров’я і підвищення фізичної підготовленості школярів.

Для розв’язання поставлених завдань використовували аналіз і узагальнення літературних даних, анкетування учнів та їхніх батьків, педагогічне тестування, моніторинг, а також інші методи досліджень.

Науково-методичне забезпечення розробленої моделі вирішується на підставі сучасних науково-методичних матеріалів. Інформація про хід виконання програми, планування та результати спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої шкільної роботи поширюється в районних періодичних виданнях, оперативних повідомленнях на радіо і місцевому телебаченні, через дошку оголошень, випуски шкільних газет.

Контроль за станом здоров’я дітей дав змогу зробити висновок про правильність вибраних форм і методів фізкультурно-оздоровчої роботи в школі. Так, за останні 2 роки зменшилася кількість дітей, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи.

Спостерігається чітка тенденція до зниження захворювань органів дихання та порушення постави.

Отже, ефективна організація фізкультурно-оздоровчої системи, запропонованої у Володарській ЗОШІ—III ступенів № 2, значною мірою посприяла поліпшенню профілактично-оздоровчої роботи, вдосконаленню методики сучасного уроку, підвищенню якості позакласної та позашкільної роботи, належній організації рухового режиму школярів і зміцненню їхнього здоров’я.

Власна методична робота вчителя, його активне спортивне життя також допомагає раціональній організації фізкультурно-оздоровчої системи в школі. Усе це в комплексі є передумовою успішної підготовки учнів до трудової діяльності й разом з іншими засобами забезпечують довге, активне, щасливе та повноцінне життя.


Перлини Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2008», Чернівці, Видавничий дім «Букрек», 2008


Категорія: Фізкультура | Додав: Nicolaj
Переглядів: 2487 | Завантажень: 668 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017