Вівторок, 25.04.2017, 16:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Класний керівник

Безпека на дорозі (10-11 кл.)
[ Викачати з сервера (68.5Kb) ] 24.01.2017, 18:29
БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ
Безпека — це стан, при якому ніщо кому-
або чому-небудь не загрожує.

КОНСПЕКТ УРОКУ ДЛЯ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ
(10-11 класи)

У старшій школі акцент уроку ставиться на аналізі проблемних ситуацій через призму моделі безпечного дорожнього середовища для виокремлення суб’єктивних та об’єктивних факторів ризику та ресурсів, які можуть унеможливити дорожньо-транспортні пригоди.

Враховуючи специфічні особливості уроку варто під час його проведення зберегти атмосферу поваги, доброзичливості, турботи, відвертості, емоційно-позитивного спілкування та комфортності.

Тема: Безпека на дорозі — безпека життя.

Мета: обґрунтувати важливість безпечної поведінки на дорозі задля збереження життя людини.

Завдання:

  • розкрити сутність понять: безпека, безпека на дорозі;

  • ознайомити учнів із моделлю безпечного дорожнього середовища «Трикутник безпеки»;

  • сприяти розумінню власної відповідальності за безпеку на дорозі.

Ключові слова: : безпека, безпека на дорозі, людина на дорозі, дорога, транспортний засіб, власна відповідальність.

Необхідне забезпечення: плакати з визначенням поняття «Безпека» та моделлю «Трикутник безпеки», матеріали місцевої преси про ДТП за участю дітей.

ПЛАН ЗАНЯТТЯ

1. Вступне слово (2 хв.).

2. Інтерактивна бесіда «Чи знаєш ти?..» (8 хв.).

3. Презентація моделі безпечного дорожнього середовища “Трикутник безпеки» (10 хв.).

4. Вправа «Зворотній кадр» (13 хв.).

5. Підведення підсумків (2 хв.).

ХІД ЗАНЯТТЯ

Етапи заняття Зміст
Вступне слово
(2 хв.)
Рівень оснащення доріг, надійність транспорту і толерантна поведінка учасників руху — визначний показник досягнень кожної країни, культури нації. 11 травня 2011 року згідно із резолюцією Генеральної Асамблеї ООН, прийнятою 2 березня 2010 року, світова спільнота оголосила початок Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху (2011-2020 роки).
Інтерактивна бесіда
«Чи знаєш ти?..»
(8 хв.)
Педагог пропонує учням заздалегідь приготовану інформацію про ризиковані та небезпечні ситуації на дорозі, цікаві факти про учасників дорожньо-транспортного руху, починаючи словами: «А чи знаєте Ви, що…» (див. матеріали до уроку. Обов’язковим є використання запитань щодо засобів захисту водія і пасажирів у легковому автомобілі).

Запитання для обговорення:

— На які роздуми спонукають Вас озвучені факти?

— Чому учаснику дорожньо-транспортного руху важливо їх знати?

— Яким чином людині можна уникнути небезпечних ситуацій на дорозі?

До уваги педагога

Оскільки дана вправа проходить у вигляді інтерактивної бесіди необхідно, поставивши запитання, давати можливість учням обґрунтувати відповіді та висловитись тим, хто має іншу точку зору. Разом з тим, педагогу намагатись не відповідати «замість» учнів. На завершення вправи необхідно задати прикінцеві запитання для обговорення.

Презентація моделі оточуючого дорожнього середовища «Трикутник безпеки»

(10 хв.)

Дана вправа складається із декількох етапів.

На першому етапі педагог пропонує учням назвати учасників дорожнього середовища (наприклад, машина, автобус, пішохід, пасажир та ін.) та фіксує на окремому аркуші паперу (або дошці) усі відповіді учнів.

На другому етапі педагог, використовуючи відповіді учнів знайомить їх із моделлю безпечного дорожнього середовища «Трикутник безпеки» (див. інформаційні матеріали для педагога).

До уваги педагога

Під час презентації моделі необхідно малювати великий рівносторонній трикутник, поступово, в процесі розповіді, підписуючи його вершини.

Запитання для обговорення:

— Чому у середині трикутника знаходиться слово «безпека»?

— Як ви розумієте поняття «безпека»?

До уваги педагога

Перед тим як задавати наступне запитання для обговорення, педагогу необхідно додати до озвучених учнями тлумачень поняття безпека, власне визначення:

Безпека — це стан, при якому ніщо кому- або чому–небудь не загрожує.

Вправа «Зворотній кадр»
(13 хв.)
Перед початком вправи педагог об’єднує учнів у міні групи по 5-6 осіб (кількість учнів у міні групах може змінюватись, в залежності від кількості учнів у класі). Кожна група отримує підготовлені педагогом вирізки з місцевих газет та інших джерел факти дорожньо-транспортних пригод за участю дітей. Учням у міні групах необхідно протягом 5-7 хвилин ознайомитись із ситуаціями та проаналізувати їх, використовуючи «Трикутник безпеки».

До уваги педагога

Необхідно наголосити учням, що під час аналізу варто звертати увагу не тільки на причини ДТП, а й спробувати визначити умови, за яких можна було б уникнути небажаних наслідків.

Запитання для обговорення:

— Назвіть основні причини, які спонукають учасників дорожнього середовища порушувати існуючі правила безпеки.

— Що необхідно враховувати та які дії здійснювати аби не наражати на небезпеку себе та інших?

Підведення підсумків
(2 хв.)
Педагог пригадує разом із учнями все, що відбувалося під час заняття. Він ставить учням наступні запитання:

— Яку нову інформацію ви отримали під час заняття?

— До яких висновків ви дійшли?

Наприкінці заняття педагог пропонує учням, щоб вони обговорили все почуте на занятті разом із батьками та друзями.

МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ

Дорожнє середовище стає безпечним, якщо стає можливим уникнути всіх факторів ризику дорожньої аварійності, що належать до груп: «дорога», «транспортний засіб» та «людина як учасник дорожнього руху».

Існують певні принципи й інструменти для зниження факторів ризику, що викликають дорожню аварійність. Вони різняться в залежності від груп факторів.

1. Принципи й інструменти для зниження факторів ризику «ЛЮДИНА»:

  • навчання дітей;

  • навчання водіїв;

  • організація інформаційних кампаній;

  • законодавство і контроль;

  • формування соціального середовища.

2. Принципи й інструменти для зниження факторів ризику «ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ»:

  • регулювання придбання й експлуатації транспортних засобів;

  • контроль експлуатаційного стану парку транспортних засобів;

  • пасивне й активне устаткування транспортних засобів;

  • автомобілі і телематика.

3. Принципи й інструменти для зниження факторів ризику «ДОРОГА»:

  • підвищення плавності руху;

  • виявлення ділянок концентрації і зниження ризиків ДТП;

  • придорожній сервіс;

  • облаштування й сигналізація;

  • служби порятунку.

Модель безпечного дорожнього середовища «Трикутник безпеки»

Зміст уроку спрямований на вирішення триєдиного завдання: «Знати. Вірити. Діяти»:

ЗНАТИ способи безпечної поведінки в умовах дорожнього руху;

ВІРИТИ, що ці знання допоможуть убезпечити життя;

ДІЯТИ на дорозі відповідально задля збереження власного життя та життя інших людей.

Запитання та інформація до інтерактивної бесіди «А чи знаєте ви ..?»

Запитання: Яке явище в сучасних умовах називають «убивцею № 1» у світі?

Дорожньо-транспортні пригоди називають «убивцею № 1» у світі.

Запитання: Що може трапитись із водієм, який із швидкістю 80 км/год здійснює наїзд на певну перешкоду?

Через 0,026 секунди після удару вдавлюється бампер із силою, яка у тридцять разів перевищує вагу автомобіля; через 0, 039 секунд водій разом із сидінням стрімко рухається вперед на 15 см.; через 0,044 секунди він грудною клітиною ламає руль автомобіля; через 0,050 секунди швидкість падає настільки, що на автомобіль й на усіх пасажирів починає діяти сила тяжіння, яка у 80 разів перевищує їх вагу; через 0,068 секунди водій із силою у 9 тон вдаряється у щиток приборів; через 0,092 секунди водій та пасажир, який сидить поряд одночасно врізаються головами у переднє вітрове скло та отримують смертельні травми. Через 0,100 секунди, водія, який нахилився на руль відкидає назад; через 0,110 секунди автомобіль починає повільно рухатись назад; через 0,113 секунди, пасажир, який сидить позаду водія – якщо він теж не пристебнутий ременем безпеки – опиняється з ним на одній лінії та наносить йому ще один удар й одночасно отримує смертельні ушкодження; через 0,150 секунди уламки скла та заліза падають на землю. Місце зіткнення опиняється у пилюці. Таким чином, усе відбулось менше аніж за дві десятих секунди.

Запитання: Які частини тіла пішохода зазнають найбільших травм у випадку зіткнення з ним автомобіля?

У дорослих цей удар припадає на нижні кінцівки, а в дітей — переважно на грудну клітину та голову. Це пов’язано з різницею у зрості між дорослими та дітьми. Саме тому діти зазнають більш важких ушкоджень.

Запитання: Наскільки зменшується вірогідність смертельного результату при використанні ременів безпеки?

Згідно розрахункам японських досліджень, застосування ременів безпеки допомагає уникнути смерті в 75 випадках зі 100. Американські дані ідентичні: 77 випадків зі 100, а при перекиданні — 91 зі 100.

Згідно статистиці вірогідність смертельного результату при фронтальному зіткненні для водіїв, що користуються ременями безпеки, зменшується в 2,3 рази, при бічному зіткненні — в 1,8 рази, а при перекиданні автомобіля — в 5 разів. По відношенню до пасажирів статистика дає ще більш обнадійливі цифри — при лобовому зіткненні ступінь ризику для пасажирів, які користуються ременем безпеки в 9 разів менше, ніж для тих, які не користуються.

Запитання: Що може трапитись, якщо подушка безпеки спрацює, коли людина не пристебнута ременем безпеки?

Людина за інерцією рухається вперед й удар подушки безпеки буде рівноцінний удару на панель приборів. Таким чином, людина може сильно себе травмувати. Подушка безпеки без ременя безпеки може вбити людину, однак в поєднанні з ним — врятувати життя.

Запитання: Яким чином можна убезпечити дітей, що є пасажирами автомобілю?

Особливо серйозні травми під час зіткнень отримують діти, що сидять не в дитячих сидіннях і не пристебнуті ременями. Тримати дітей на руках теж небезпечно, оскільки при зіткненні, навіть при швидкості близько 40 км/год, дитина вагою 5,5 кг дає на руки того, хто її тримає, навантаження рівноцінне 110 кілограмам. Утримати таку вагу жінці навряд чи вдасться. Найменших дітей (малюків у віці до 18 місяців) краще всього перевозити в дитячому сидінні, встановленому ззаду спинкою вперед. При зіткненні забезпечується хороший захист потилиці і спини. Крім того, дитячі сидіння для дітей вагою 9-18 кг повинні обладнатися ременями з п’ятьма точками кріплення. Така схема дозволяє розподілити ударне навантаження при зіткненні по більшій поверхні тіла дитини, чим знижується вірогідність отримання важких травм.


Категорія: Класний керівник | Додав: Nicolaj
Переглядів: 74 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017