Понеділок, 18.12.2017, 16:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Класний керівник

Чи знаєш ти свої здібності?
[ Викачати з сервера (42.5Kb) ] 21.12.2015, 15:49
ЧИ ЗНАЄШ ТИ
СВОЇ ЗДІБНОСТІ?
(година спілкування)


Автор: Н.А. Кухленко

Мета. Формування і розвиток в учнів позитивної «Я-концепції», здатності до реальної оцінки своїх можливостей, самооцінки; в ході аналізу анкетування допомогти учням усвідомити свої здібності, співставляти наслідки анкетування із захопленнями учнів; прагнути досягти своєї мети, проектувати своє майбутнє; допомогти учням у виборі професії, орієнтуватися в об’ємі інформації.

Вчитель. На вашу думку, що є для людини щастя?

Відповіді учнів:

1-й учень. На мою думку, щастя — це достаток. Особливо актуальним достаток є в наш час.

2-й учень. А на мою думку — це добра сім’я, в якій існує взаєморозуміння між дорослими і дітьми, повага, любов.

3-й учень. А я думаю, що щастя — це цікава справа, якою займається людина в житті.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Вчитель. Цікава справа? Так, звичайно. Людина любить свою справу, і від цього вона щаслива. Адже вона реалізує себе.

Можливо, найважливіший сенс людського життя і полягає в тому, щоб людина реалізувала себе, свій потенціал у різних сферах життєдіяльності. І це не тільки сенс людського життя, а й сенс життя будь-якого живого організму на землі.

Подивіться, як тендітна рослина ламає асфальт, щоб прорости, стати тим, ким визначено природою.

Коли людина робить свою справу, вона — щаслива. Згадаємо українського філософа Григорія Сковороду. Щастя письменник вбачав не в маєтках і славі, а в житті за совістю, шляхом до щастя вважав самопізнання. Харківському губернаторові на його пропозицію стати чиновником Сковорода відповів: «...Світ подібний до театру. Щоб грати в театрі з успіхом і похвалою, беруть ролі за здібностями. Після великого випробування себе побачив, що не можу представляти в театрі світу жадібної особи, крім низької, простої... Я обрав собі цю роль — і задоволений».

Вчитель. А чи багато людей роблять свою справу?

Учениця. В житті набагато більше людей, напевно, займаються справою не до душі, вибрали професію, яку не люблять.

Вчитель. А що саме заважає людям робити свою справу, реалізувати свої здібності, обрати професію до душі?

Учень. Ще з дитинства ми не завжди знаємо свої можливості, здібності, нахили.

Вчитель. Незнання своїх можливостей, а саме, здібностей, нахилів і веде до того, що людина обирає свою справу ніби навмання.

Сьогодні темою нашої години спілкування і є саме питання «Чи знаєш ти свої здібності?»

Людина повинна мати конкретні якості, певні нахили, знайти їх для того, щоб реалізувати свої здібності. В цьому допомагає нам тестування, що проводиться практичним психологом.

Анкетування, яке ми проводили на минулому тижні, допоможе вам проаналізувати, чи правильно ви вибрали профіль, які здібності переважають у кожного з вас. Надамо слово практичному психологу.

Психолог. Вибір професії — це дуже важливий стан у житті людини. Як важливо при цьому не помилитися! Уявіть собі, що на роботі ви проведете 2/3 свого свідомого життя.

Якщо ви оберете собі заняття до душі, ви будете відчувати себе щасливою людиною, ви можете реалізувати себе як особистість, реалізувати свої здібності, нахили, мрії.

Обираючи професію, потрібно врахувати все: і свої власні бажання, і здібності, і не забувати, що вам прийдеться жити в ринкових умовах, тобто в умовах конкуренції.

Значить, потрібно врахувати і те, чи буде ваша спеціальність, ваша професія потрібна суспільству. Зважити потрібно всі чинники.

Сьогодні ми проаналізуємо ваші анкети, які ми проводили на минулому тижні. (Аналіз анкет).

Вчитель. Ні одна людина в сучасному світі не виробляє всього того, що їй необхідно для життя. Але так було не завжди.

Учень. Первісна людина, щоб вижити, повинна була сама добувати собі їжу, виготовляти одяг, будувати житло, захищатися від ворогів. По мірі того, як розвивалось людське суспільство, в ньому проходив суспільний розподіл праці. Перший великий розподіл праці пов’язаний із тим, що одні люди чи цілі племена стали займатися переважно тваринництвом, інші — землеробством. Тваринники і землероби не могли обійтись один без одного, адже в одних були в надлишку продукти тваринництва, але не було продуктів землеробства, а в інших — навпаки. В результаті виник обмін продуктами праці.

Учениця. Виділення різних ремесел, на основі яких виникла в подальшому промисловість, знаменує собою другий великий розподіл праці. Він також був пов’язаний з обміном продуктами праці між ремісниками, тваринниками і землеробами.

Постійно обмін різноманітними продуктами стає все більш складним, а об’єм його збільшується настільки, що виникає третій суспільний розподіл праці: виділились спеціалісти з обміну — продавці та купці.

Розвиток людського суспільства супроводжується також виділенням виробництва духовних цінностей (наукових, художніх) від виробництва матеріальних. У сучасному суспільстві існують десятки тисяч видів праці. Кожен із них зі своєю системою вимог до людини можна назвати професією.

Учень. Професія — це необхідна для суспільства, органічна (внаслідок розподілу праці) галузь прикладання фізичних і духовних сил людини, що дає йому взамін затраченої праці можливість існування і розвитку. Спеціальність — вид занять у рамках однієї професії.

Наприклад: професія — вчитель. Спеціальність: вчитель математики, історії, хімії.

Професія — машиніст. Спеціальності: машиніст парових турбін, машиніст пресу тощо.

Вчитель. А які ж вимоги до інтересів представляє будь-яка професія?

Психолог. А це в одних випадках інтерес до нового, а в інших — до практичної діяльності, процесу праці або його результату.

Інтереси можуть переходити в здібності — прагнення займатися своєю діяльністю, прагнення цієї діяльності. Дійсність здібності, звичайно, поєднують у собі стійкий інтерес до тих чи інших явищ дійсності і слабке прагнення самому діяти в цьому напрямку.

Звичайно, професію краще вибирати відповідно до своїх стійких інтересів і здібностей. Нема нецікавих або цікавих справ. Одній людині цікаво будувати, другій — водити машину, третій — навчати дітей. Те, що сьогодні людині не цікаво, завжди може захопити всі його почуття і думки в майбутньому.

Вчитель. Годину спілкування мені хочеться завершити притчею про закопані таланти, яку розповідав Ісус. Жив багатий чоловік шляхетного походження. Коли він зібрався вирушити до чужого краю, то покликав своїх десять рабів і дав їм десять талантів і сказав: «Використайте їх для справи, поки я не повернуся».

Через певний час він повернувся і відразу ж наказав покликати рабів, яким дав срібло, щоб дізнатись, хто що придбав. Перший відповів, що примножив гроші, приніс 10 талантів, другий приніс 5 талантів. А третій прийшов і приніс той талант, що дав йому пан. Його пан запитав, чого він не використав срібло для справи, на що той відповів, що закопав талант, боячись загубити і бути покараним. І пан забрав цей один талант від нього.

Господь Ісус хотів сказати цим, що як це важливо, щоб усі свої здібності, сили, талант, які дав нам Бог, ми вживали для служіння йому, для реалізації своїх можливостей, для самовираження.


Категорія: Класний керівник | Додав: Nicolaj | Теги: Талант, здібності
Переглядів: 392 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017