Неділя, 20.08.2017, 19:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Класний керівник

Класна година: Малюю свій «портрет»
[ Викачати з сервера (46.0Kb) ] 16.04.2016, 16:20
Мій портрет
МОРАЛЬНО-ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Малюю свій «портрет»
(класна година з елементами психотренінгу)

Мета. Формування позитивної Я-концеиції через розвиток навичок рефлексії.

Учитель. Як, на вашу думку, ви добре знаєте себе?

Пропоную вам сьогодні створити свій психологічний портрет. Можливо, це допоможе вам упізнати себе краще чи ще краще?

Спершу на чистому листочку зображуватимете себе у вигляді букви «Я», потім у вигляді іншої букви «Я» зображуватимете найближчу вам людину, ще одна або декілька «Я» зображуватимуть ваше найближче оточення.

(Діти малюють. Коли роботи готові, учитель пропонує розшифрувати тексти. Розміри букви «Я» свідчать про значущість думки: власної, близької людини, оточення (чим більша буква, тим більше значуща думка). Розташування на листі — самооцінка (вгорі — завищена, ближче до центру — адекватна, внизу або в куточку — занижена). Взаємне розташування «Я» автора і «Я» близької людини — бажана позиція в стосунках (власне «Я» попереду — «ведучий», ззаду «ведений», внизу — прагнення до залежності, вгорі — до підпорядкування інших).

Учитель. Чи задоволені ви результатами? Що вас не влаштовує в такому становищі? Що не подобається? Чому?

(Декілька учнів відповідають уголос, пояснюють свою оцінку результатів тесту).

Учитель. А як ви думаєте, з чого складається образ людини, уявлення про неї?

Учень. З того, що вона сама думає про себе і з того, що про неї думають інші.

Учитель зображує на дошці сказане у вигляді схеми.

«Я»

власна думкадумка оточення

(Учні малюють такі ж схеми на своїх листочках).

Учитель. Давайте тепер замислимось, яка з цих думок для вас є більш значущою. Відмітьте це на своїй схемі значком «>» або «<». А як ви думаєте, яка з цих думок про вас є кращою: ваша думка чи оточення? Позначте це сходинкою ( чи — ). А тепер подивіться, що вийшло. Чи подобається вам це? Щоби хотілося змінити?

(Бажаючі учні обговорюють уголос результати своїх роздумів).

Учитель. Тепер спробуємо оцінити, що саме нам у собі не подобається чи подобається. Чистий аркуш паперу розділіть вертикально навпіл. Над лівою половиною поставте знак «+» — тут ви запишіть свої позитивні якості, над правою — «-» — негативні. Причому позитивних і негативних якостей має бути рівна кількість (5-10).

Після того, як ця робота буде виконана, вчитель пропонує учням відмітити стрілками чи ті «плюси» або «мінуси», які компенсують один одного. У графі «+» відмічаємо знаком оклику риси, за які дитину поважають (на її думку), а знаком запитання — малопомітні достоїнства дитини. У графі «-» позначаємо ті недоліки, від яких неодмінно хочеться позбавитися. З першими такими 1-2 бажаючими обговорюється питання, що конкретно для цього треба зробити. Після чого учитель підводить підсумок.

Учитель. Чи сподобалося вам «малювати» свій портрет? Чи здивував він вас? Що виявилося новим, несподіваним?

Те, що ми сьогодні робили, в психології називають рефлексією. Як по-вашому, навіщо вона потрібна?

Так. Дійсно, тільки коли людина розуміє себе, вміє оцінювати свої якості та вчинки, вона зможе стати господарем своєї долі, добитися в житті бажаного, бути щасливою. Я від щирого серця бажаю вам звершення цього.


Категорія: Класний керівник | Додав: Nicolaj | Теги: виховна година, класна година
Переглядів: 266 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017