Середа, 18.10.2017, 04:11
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Класний керівник

Класна година: Що означає «зробити вибір»?
[ Викачати з сервера (23.6Kb) ] 17.04.2016, 19:11
Зробити вибір
МОРАЛЬНО-ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Що означає «зробити вибір»?
(класна година в системі роботи з профорієнтації учнів)

Мета. Формування суб’єктивних якостей особи, вміння вибирати цілі та засоби їх досягнення.

Учитель. Перед вами часто постають питання: «Яку професію обрати в майбутньому»?, «Який шлях продовження освіти вибрати»? Але що означає «зробити вибір»? Що, власне, стоїть за цією фразою? Давайте спробуємо сьогодні відповісти на ці питання.

(На дошці записується тема класної години).

Учитель. Не секрет, що на наш вибір завжди впливає безліч чинників. Усвідомлюємо ми це чи ні, але наш вибір завжди чимось обумовлений. Які саме чинники, на вашу думку, можуть впливати на вибір молодими людьми майбутньої професії?

У міру того, як учні називають чинники і аргументують свою думку, учитель вивішує листочки на дошці та закріплює їх. Ці листочки можна заготовити заздалегідь і, у разі потреби, навідними питаннями підказати учнем забутий чинник. Декілька листочків доцільно залишити чистими, щоб можна було записати несподівані пропозиції. Дошка набуває приблизно такого вигляду:

Що означає «зробити вибір»?

Поради батьків
Разом із другом
Популярність у ровесників
Вплив преси й телебачення
Гроші зараз
Обставини
Гроші в майбутньому
За коханим (-ою)
За гороскопом
За традицією
Думка друга
Близькість будинку
Здібності, схильності, таланти
Поради вчителів
На зло
За станом здоров’я
Волею випадку
Можливість знайти чоловіка
За книгами й фільмами

Учитель. Подивіться, яку різноманітність можливих чинників впливу ви відкрили. Проте відноситеся ви до них по-різному. На одні зважаєте, інші здаються вам неважливими, такими, що заважають, навіть смішними. Давайте спробуємо оцінити їх із цієї точки зору та розділити «істотні» й «несуттєві».

Учні виходять до дошки і перекладають листочки з чинниками на вільну частину дошки під знаки «+» і «-». Якщо у класі виникає незгода, питання обговорюється. Вчитель теж може висловлювати свою думку, але рішення учнів не міняється. У нас вийшло так:

Що означає «зробити вибір»?

«+»
Поради батьків
Схильності, здібності, таланти
Гроші в майбутньому
За станом здоров’я
Популярність у ровесників
Обставини
За сімейною традицією
 
 
 
«-»
На зло
Гроші зараз
Думка друга
Разом із другом
Близькість будинку
Поради вчителів
За гороскопом
За коханим
Можливість знайти чоловіка
Вплив преси й телебачення

Проходить обговорення «несуттєвих» чинників. Чому з ними не варто рахуватися? Чому вони все-таки впливають іноді на наші рішення?

Далі вчитель пропонує учням розбитися на групи й, обговоривши в групах, вибрати з істотних чинників три найбільш важливих. Після обговорення кожна група захищає свій варіант.

Учитель. Як бачите, думки можуть розходитися. І це природно. Адже важливе навіть не те, який саме чинник вибору здійснює найбільший вплив на вас. Важливо, щоб ви усвідомили, під впливом чого зроблений той або інший вибір. Тільки в цьому випадку ви будете господарями своєї долі. Будуватимете своє життя згідно зі своїми переконаннями, а не за чиїмось бажанням або капризом долі.

На закінчення вчитель пропонує охочим поділитися своїми враженнями. Чи було що-небудь новим або несподіваним у сьогоднішній розмові? Чи була вона корисною? Які емоції викликала? Який момент найбільш запам’ятався? З ким хочеться поділитися думками із цього приводу?


Категорія: Класний керівник | Додав: Nicolaj | Теги: виховна година, класна година
Переглядів: 213 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017