Понеділок, 25.09.2017, 13:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Класний керівник

Класна година «Знайти себе»
[ Викачати з сервера (40.5Kb) ] 13.04.2016, 16:10
МОРАЛЬНО-ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Знайти себе
Класна година
з елементами психотренінгу для учнів

Автори: Л. Ю. Сивакова, Т. Г. Костенко

Мета. Формування системи громадське значущих цінностей, розвиток здібностей до рефлексії.

Учитель. Ви не раз, звичайно, чули, як важливо людині знайти себе в житті, відбутися. Але що означає: знайти себе? Хіба людина від народження вже існує як особа і залишається тільки «зустрітися» з собою?

Учні. Ні, новонароджена дитина — це ще не особа.

  • Людину треба виховувати.
  • Щоб стати особою, треба працювати над собою.
  • Із собою не можна «зустрітися». Себе треба створювати.

(На дошці або листі ватману учитель малює контур стилізованого будиночка).

Будь-яка будівля має під собою фундамент — те, на чому тримається вся споруда. Що ж, по-вашому, є «фундаментом» особи? На чому вона ґрунтується?

(Учні після обговорення називають: природні здібності, здоров’я, оточення, в якому росте людина. Це записується на «фундаменті».).

Учитель. А що є «стінами» нашого будинку?

Учень. Стіни — це характер людини.

Учитель. Добре, але з якої ж «цегли» мають бути стіни будинку, щоби був він міцним, надійним?

На ваших столах лежать конверти з листочками, на яких перераховані можливі «будматеріали». Подивитеся їх, будь ласка. Яку «цеглину» ви би запропонували для зведення особи?

(У конвертах на столах дітей листочки зі словами: «доброта», «самовпевненість», «уміння дружити», «любов до дітей», «перевага над іншими», «наполегливість», «байдужість», «прагнення до влади», «увага до людей», «інтерес до життя», «милосердя», «прагнення до знань», «відповідальність», «пошана до старших», «цілеспрямованість», «працьовитість», «самостійність», «терпіння» та ін.)

Учні вибирають «цеглини», аргументують свій вибір і наклеюють їх на «стіну» будинку.

Учитель. А яка «цеглина», на ваш погляд, може зруйнувати будівлю? Чому? А що освітлює душу? Що б ви назвали «світлом у віконці» нашого будинку?

(Учні, обговорюючи, приходять до висновку про важливість любові, вміння любити в житті людину. Це теж вноситься до ескізу будинку).

Учитель. А тепер давайте прикрасимо наш будинок. Що ж прикрашає особу, привертає до неї увагу?

Учні.

  • Зовнішність.
  • Настрій.
  • Захоплення.

Учитель. Ну й нарешті, що ж вінчає наш будинок? Що є підсумком становлення особи?

Учень. Те, що людина робить, як реалізує себе в житті.

Учитель. Вірно. Відомий психолог Карл Роджерс ввів термін «адаптована особа». Під ним він розумів людину, яка найкращою мірою здатна реалізувати себе в житті. Які ж якості, за Роджерсом, визначають адаптовану особу? Це: відкритість досвіду, життєва активність, свобода (уміння робити вибір), творчість. Подивіться, чи є в нашій будівлі необхідна для цього «цеглина»?

У такому разі, спасибі за спільну творчість. Я бажаю кожному з вас побудувати такий прекрасний будинок у своїй душі.

І на прощання нехай кожен скаже що-небудь добре у побажанні своїм друзям у цій нелегкій роботі.


Категорія: Класний керівник | Додав: Nicolaj | Теги: класна година
Переглядів: 212 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017