Понеділок, 26.06.2017, 19:16
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Класний керівник

Тримай Україну в чистоті!
[ Викачати з сервера (60.0Kb) ] 05.12.2015, 17:25

Україна — наш дім. Хай чисто буде в нім

Автор: O.С. Ярова

Мета. Ознайомити учнів із поняттям «сталий» або «збалансований розвиток»; визначити основні екологічні проблеми України; формувати у школярів активну позицію у їх розв’язанні.

Обладнання. Плакати або відеопрезентація, предмети побутових відходів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Гра-подорож у країну Чистоти і Порядку (класна година)

Учитель. Сьогоднішня наша виховна година присвячена екологічному вихованню, тобто вихованню бережного ставлення до навколишнього середовища. Навколишнє середовище, як ви знаєте, включає в себе як рослинний та тваринний світи, водні ресурси, повітря, землю, так і людей та їх суспільства.

В останні роки з’явилося таке поняття, як «сталий» або «збалансований розвиток», який задовольняє всі потреби суспільства тепер, але при умові, що цей розвиток не принесе небезпеку наступним поколінням, залишить їм чисте повітря та воду, квітучу землю. Щоб створити стале суспільство, необхідно змінити наше ставлення до проблеми навколишнього середовища і формувати активну позицію у їх розв’язанні. Це мета громадянської освіти.

Тема нашої виховної години — «Україна — наш дім. Хай чисто буде в нім». А допоможе нам провести наш виховний захід Розумна Сова. Я надаю їй слово.

Розумна Сова. У 1992 році в місті Ріо-де-Жанейро представники більше ніж 150 країн світу виробили стратегію сталого або збалансованого розвитку на XXI століття. Вона називається «Порядок денний на XXI століття». Цю ініціативу підтримали майже 1000 міст Європи, серед яких є і міста України. Головним аспектом сталого розвитку є узгодження між екологічним та соціальним розвитком суспільства і збереженням навколишнього середовища. Кожне місто має свій «Порядок денний на XXI століття».

Учитель. Дякую, Розумна Сова, за цікаву інформацію. А давайте і ми сьогодні подивимося на нашу країну з точки зору екології. Група учнів нашого класу отримала завдання визначити основні екологічні проблеми України. Надаємо їм слово.

(З’являється група учнів із плакатами).

1-й учень. За нашими спостереженнями, основними екологічними проблемами України є забруднення повітря, води та землі.

Розумна Сова. Повітря — це найнеобхідніша умова життя людей і тварин. Людина може прожити декілька тижнів без їжі, декілька днів без води, але всього декілька хвилин без повітря. Щоденно кожен із нас вдихає біля 14 кг повітря, а за все життя ми робимо більше 600 млн вдихів. Чисте повітря — це суміш азоту (75%), кисню (21%) та незначної кількості інших газів. Повітря, яким ми дихаємо, зосереджене у тропосфері, яка сягає 12 км над рівнем океану.

2-й учень (демонструючи плакат). У результаті діяльності теплових електростанцій, підприємств та автотранспорту в повітрі утворюються дуже отруйні речовини: чадний газ, окиси азоту, сірчистий газ, озон і свинець. Для України найбільшу загрозу становить свинець, який є у бензині і який разом із вихлопними газами потрапляє до повітря, а також забруднення повітря у великих промислових містах. Не можна також забувати про радіоактивне забруднення повітря у результаті аварії на Чорнобильській атомній електростанції, яке вразило не лише Україну, а й інші країни. Радіоактивному забрудненню повітря сприяють вогнища, в яких щовесни та щоосені спалюють сухе листя та сміття.

3-й учень. Вода покриває 70% земної поверхні і є життєво необхідною для всіх живих створінь. Ми знаємо про кругообіг води у природі. Але не всі знають, що питна вода складає всього 3% усього об’єму води і лише невеличка її частина доступна для вживання. Ось чому воду треба економити. (Демонструє плакат). Людина використовує воду не лише для пиття, але й для побутових цілей і промисловості. Дуже часто всі шкідливі речовини, які утворюються в результаті діяльності людей, зливаються у найближчі водойми. Туди ж викидаються різні побутові відходи. Що з цього виходить видно на прикладі невеликих ставків біля багатьох міст і сіл України. Фактично вони помруть від бруду, якщо люди не припинять їх забруднювати.

4-й учень. Одна з головних екологічних проблем України — це побутові відходи та сміття, що забруднюють землю. Справа в тому, що сміття стало глобальною проблемою сьогодення з двох основних причин. По-перше, більшість сміття складають матеріали, які не розкладаються швидко або не розкладаються зовсім. По-друге, об’єми сміття постійно зростають. Кожен мешканець міста виробляє майже 1 кг відходів щодня, і це все треба вивезти за межі міста. Всі відходи, крім того, що забруднюють землю, є потенційно небезпечними. Неправильне поводження з ними впливає на навколишнє середовище.

5-й учень (демонструє плакат). Якщо подивитися на звичайний контейнер для сміття, то побачимо, що до 9% у ньому складає скло, до 33% — папір та картон, до 7% — метали, до 2% — відходи текстилю, до 11% — пластик, до 26% — харчові відходи, до 6% — інші відходи. Але майже третину контейнера складає повітря.

Розумна Сова. Між іншим, макулатура, металобрухт, пластикові та скляні пляшки, старі шини та інший міський мотлох при переробці здатні перетворитися на багато корисних речей. У мене в руках дуже цікаві речі, привезені з Великобританії (демонструє). Для того щоб зробити цей олівець, не потрібно рубати дерева. Цей олівець зроблений з одного одноразового стаканчика для пиття. На ньому так і написано. А цей пенал зроблено із старих шин. Нічого не пропадає, якщо для кожного виду відходів є свій окремий ящик. Так, при повторній переробці 9 кг відходів текстилю можна виготовити 42 футболки, а з 32 кг відходів металу можна виготовити 1000 консервних банок. Але для цього потрібно, щоб усе сміття сортувалось та перероблялось.

Учитель. Спасибі тобі, Розумна Сова, і вам, експерти, які ознайомили присутніх з основними екологічними проблемами України. Як же їх розв’язати?

6-й учень. Я пропоную вам подивитися на цю екологічну піраміду:

Видає закони щодо захисту навколишнього середовища
Привертають увагу керівників підприємств до локальної екологічної ситуації і відповідають за неї
Проводять шкільні заходи на екологічні теми
Економлять енергію, воду, сортують сміття

Звичайно, ми не можемо вплинути на дорослих і зменшити забруднення повітря у містах та селах, бо ця проблема повинна вирішуватися на рівні уряду. На мій погляд, ми можемо допомогти нашим містам у розв’язанні проблеми побутових відходів та сміття.

Учитель. Так, відходи — наша загальна проблема. Кожен вносить свій внесок у цю проблему, а це значить, що кожен повинен узяти участь у її розв’язанні. Що ж можемо зробити ми?

7-й учень. По-перше, ми зможемо зменшити об’єм тих речей, які викидаємо. В основному, це упаковка. Давайте почнемо з пластикових пляшок. Дуже добре, що останнім часом у наших містах з’явилися для них спеціальні контейнери — це означає, що вони йдуть на переробку. Але краще кидати туди не цілі пляшки, а сплюснуті. Проведемо експеримент.

(Виходять 2 учні з мішками для сміття, в яких складені пусті пляшки — в одному — цілі, в іншому — сплюснуті. Учні показують, як треба стискувати пусту пляшку, потім наповнюють її водою. Експеримент показує, що після натискання об’єм пляшки зменшується в декілька разів).

Учитель. Отже, проводимо інформаційну акцію «Натисни на сміття!». Її мета — показати, що потрібно робити з упаковкою після використання, щоб зменшити її об’єм.

(Заходять дівчата з плакатами).

1-а учениця. Щоб зменшити об’єм упаковки фірма Тетра Пак, яка виготовляє упаковку для соків, напоїв, необхідно спочатку загнути відвернуті кути і скласти пакет так, щоб він став плоский.

2-а учениця. Пляшки з-під олії легко стискаються руками, бо спеціально для цього їх поверхня зроблена рельєфно.

3-я учениця. Контейнери з-під морозива, йогуртів та молочних продуктів стискуються легким натискуванням руки від верху стаканчика до дна.

4-а учениця. Для того щоб стиснути пачку з-під прального порошку, її потрібно спочатку замочити. Тоді вона стає м’якою і її легко можна скрутити у рулон.

5-а учениця. Коробки від цукерок, тортів, ліків пропонуємо просто розвернути і скласти до плоского стану.

6-а учениця. Алюмінієві банки з-під соків та напоїв легко зменшуються в об’ємі простим стискуванням руки.

(У цей час два учні демонструють, як це все зробити, вибираючи потрібну упаковку з великого ящика, заповненого відходами ).

Учитель. Усі зрозуміли, як натискати на упаковку? Тепер відпрацюємо це на практиці.

(Всім учням роздають різну упаковку, вони стискують її і складають у спеціальний контейнер).

1-й учень. Як бачите, ми занесли повний ящик упаковки, тепер її значно менше.

2-й учень. У такий спосіб ми заповнимо контейнери для сміття і відходів на 20-30% більше, щільніше, що дасть велику економію місту під час їх вивезення. І місця, відведені для сміття, будуть чистішими.

3-й учень. У Великобританії на кожному ящику для сміття написано «Keep Britain tidy», що означає «Тримай Британію у чистоті». Давайте і ми на наших контейнерах напишемо «Тримай Україну в чистоті» і будемо дотримуватися цього правила.

Розумна Сова. Ви також зекономите природні ресурси, зменшуючи при цьому об’єм відходів, якщо будете здавати папір, картон, пляшки до пунктів прийому. Коли ви йдете до магазину, беріть із собою пакети для продуктів, щоб не купляти нові. Коли ви викидаєте якісь речі, подивіться, можливо, їх можна віддати тим людям, яким вони потрібні. Не купуйте зайвих речей, щоб потім їх не викинути. І ще одне — дуже багато з того, що ми викидаємо, можна використати в інших цілях.

Учні. А ми це знаємо, Розумна Сова. На уроках трудового навчання ми виготовляли дуже багато виробів із побутових відходів. Це і ковдри та подушки із залишків тканини, це вази з пластмасових пляшок, рамки для картин із коробок з-під цукерок тощо. Ми ж пропонуємо подивитися на виставку новорічних композицій, зроблених із відходів учнями нашої школи. Скільки фантазії проявили школярі та які чудові композиції підготували! І це все з відходів — з того, що ми зазвичай викидаємо.

Учитель. Так, я згодна з вами. На мій погляд, наша виховна година дала нам змогу по-іншому подивитися на екологічні проблеми наших міст і сіл та їх вирішення.

Учень. Мені здається, що сьогодні кожен із нас усвідомив, що й одна людина може щось зробити для оздоровлення нашого рідного міста. І якщо ми самі навчимося зменшувати об’єм сміття і навчимо цьому наших рідних — сестер, братів, батьків і учнів нашої школи, то ми дійсно зробимо конкретний внесок у проблему довкілля.

Учитель. Про Землю треба піклуватися щодня. Як це робив Маленький принц з відомої однойменної казки французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері, першим правилом якого було — встав раненько і приведи в порядок свою планету.

Наша маленька планета — це Україна. І хочеться вірити, що, дякуючи таким громадянам, як ви, наша країна завжди буде чистою!


Категорія: Класний керівник | Додав: Nicolaj | Теги: забруднення, екологія, екологічне
Переглядів: 274 | Завантажень: 12 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017