Неділя, 24.09.2017, 16:11
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Класний керівник

Твори добро, бо ти людина
[ Викачати з сервера (50.5Kb) ] 11.03.2017, 13:47

Твори добро, бо ти людина

Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізняє від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара -
Людина починається з добра.

(Звучить пісня «Людина починається з добра»).

Учитель. Кожна людина повинна мати цінності в житті. Життя невпинно летить, не зупиняється ні на мить. Невпинно летять шкільні роки, змінюються уподобання, розширюється кругозір. Ви удосконалюєте свої здібності, робите перші кроки у самостійне життя, яке не є легким, в ньому чергуються успіхи і невдачі, злети і падіння. Але ви ніколи не втрачайте віри. У царя Соломона, якого називали мудрим, була каблучка, на якій було вирізьблено: «Усе минає». Пам'ятайте це і дотримуйтесь золотої середини, тому що радість не вічна і сум не вічний.

Не забувай ні на хвилину
Свого призначення, Людино!
Бо якщо станеш забувати,
То будеш ти нічим ставати!

А щоб цього не сталося і ми завжди залишалися людьми, орієнтувалися на життєвій дорозі, то ми повинні бути обізнаними в різних сферах людського життя.

Щоб знайти своє місце в житті, ефективно освоїти життєві та соціальні ролі, випускник української школи має володіти певними якостями, вміннями, що є основою компетентного ставлення особистості до життя.

— Що ж таке, на вашу думку, компетентність? Компетентний?

(На екрані проектується означення поняття ).

Компетентність — це сукупність професійних властивостей.

Л.І. Анциферова

Зверніть увагу на екран.

(На екрані висвітлюються різновиди компетентностей ).

Ви бачите, які є компетентності:

  • особистісно-етична зрілість;
  • комунікативна;
  • психофізіологічна;
  • культурно-дозвільна;
  • професійно-трудова;
  • готовність до безперервної освіти;
  • суспільно-правова;
  • сімейно-побутова.

А тепер розкриємо зміст цих компетентностей. Всі ці компетентності формують особистість. Модель особистісно-зорієнтованого випускника школи є у вас на столах. Види компетентностей ви можете побачити також на екрані. Прошу ознайомитися з даними матеріалами.

То, на вашу думку, які риси притаманні особистості?

(Можна дати завдання на стіл, або діти говорять, а вчитель записує на дошці ).

Особистість — людина інтелігентна, духовна, суспільна, вольова, фізично-розвинена, культурна.

З компетентностями випускника ми будемо знайомитися впродовж кількох годин спілкування. Сьогодні ми розглянемо одну із загальнолюдських цінностей. До якого виду компетентностей вона відноситься, ви мені скажете в кінці нашого заняття.

А зараз пригадайте початок нашої години спілкування та скажіть, про що співалося у пісні? Про яку людську цінність велась мова у вірші?

Отож тема нашої години спілкування «Твори добро, бо ти людина».

(Проектується тема на екран. Проектується епіграф заняття).

Для успішної роботи нам необхідно створити відповідну атмосферу. Працювати ми будемо у групах, а групи сформуємо за допомогою малюнків (учні класу організовано розподіляються на 5 груп по 6 чоловік).

(Діти сідають за столами відповідно до обраних малюнків).

Народна мудрість каже: «Життя прожити — це не поле перейти».

Милосердя, доброта. Ще за часів давньоруських благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомагати знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувати хворого чи каліку, заступитися за беззахисного і скривдженого.

Зараз я пропоную вправу-стратегію «Сенкан».

Іменником, який є темою сенкану в нас буде слово — Доброта.

Я попрошу кількох учнів озвучити свої сенкани за бажанням. Прохання не повторюватись.

(Діти озвучують свої сенкани).

Доброта і чуйність, уміння розділити чужий біль, підтримати у важку хвилину — це в характері нашого народу. Саме таким був безкорисливий порив мільйонів людей, які прийшли на допомогу Україні і Білорусі — після аварії на ЧАЕС, масовий волонтерський рух на допомогу пораненим бійцям та постраждалим громадянам України внаслідок російської агресії на Донбасі (навести приклади із шкільного життя).

Милосердя і доброта, як два крила, на яких тримається людство. І не обов'язково це повинна бути матеріальна допомога, інколи достатньо теплого слова, моральної підтримки, душевної розмови.

Як ви думаєте, чи легко жити за моральними правилами, в основі яких лежить добро? Які риси характеру потрібно виховувати людині в собі, щоб про неї сказали: «Це добра людина».

Вправа «Ромашка».

Запишіть, будь-ласка, риси характеру доброї людини на пелюстках квітки.

Ви працювали в групах. Оберіть, будь-ласка, одного учня, який озвучить думку всієї команди.

(Квіти прикріплюються до малюнка).

Вправа «Кроки допомоги».

Діти, скажіть, будь-ласка, який тематичний місячник проходить у школі?

До вашої уваги фрагмент із книги грузинського письменника Чавуа Амиреджибі «Дата Туташхіа»:

«Робіть добро тим, із ким ви, можливо, зустрінетесь раз у житті. Пам'ятайте, що все повертається, як бумеранг. Добро — добром, зло — злом.»

Спробуймо разом із вами скласти проект допомоги будинку дитини різними підрозділами.

Витягніть собі назву цього підрозділу. У вас на столах є моделі стоп людини. За 3 хвилини за допомогою їх створіть кроки допомоги і озвучте свої проекти.

Вправа «Мудрі поради»

У нас є незвичайний кошичок. У ньому мудрі поради. Прошу озвучити їх.

Всі ці поради записані у цих пам'ятках, які вам пропонуємо.

  • Пам'ятай добро.

  • Можна забути того, з ким разом сміявся, але ніколи не забувайте того, з ким разом плакав.

  • Будь вищим від усіляких пліток, заздрощів, дрібних інтриг.

  • Найкращі ліки від образи — прощення. Навчись прощати всім, а собі ніколи.

  • Не втрачай самоповаги, умій володіти собою.

  • Перш ніж щось сказати погане, згадай, що найкраще слово те, яке не сказане.

  • Найкоротша відстань між людьми — усмішка. Частіше усміхайся.

  • Якщо тобі погано, то це не причина, щоб завдати страждань іншому.

Вправа «Хороша справа».

Існує проста істина. Від добрих справ ми почуваємося щасливими. Зараз я попрошу кожного з вас, подумати лише про одну хорошу справу, яку в силах зробити найближчим часом, щоб комусь стало легше, було приємно, щоб світ трішечки став кращим. Обговоріть цю думку у своїх групах і найбільш вагому, на ваш погляд, запишіть на цих чарівних метеликах, які лежать у вас на столах. У вас для роздумів 2 хвилини.

Ось і добігає до кінця наша розмова. Про що ми сьогодні з вами говорили?

У вас на столах є вимпели з назвами компетентностей. Підніміть одну з них, яка, на вашу думку, сьогодні розглядалась.

>(Вивішуємо на вагончик).

Я хочу подякувати вам, діти, за те, що ви були активні, небайдужі до розмови. Дякую всім присутнім у цій залі. Завершити розмову хочеться такими словами Крищенка:

Я вірю в силу доброти,
Добро завжди сильніше злого.
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що на торжку не продається.
Що кривди розбива пласти,
Красою тулиться до серця.
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящу,
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі краще.

(Лине пісня «Хай світом править доброта» ).


Категорія: Класний керівник | Додав: Nicolaj
Переглядів: 199 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017