Вівторок, 25.04.2017, 16:33
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Класний керівник

Зроби крок назустріч
[ Викачати з сервера (61.5Kb) ] 07.02.2016, 13:07
Зроби крок назустріч
(виховуємо толерантність)

Автор: A.B. Бондарчук

Мета. Дати учням теоретичне уявлення про поняття «толерантність», розширити його зміст; закріпити знання учнів про компоненти толерантності; формувати навички ефективного, толерантного спілкування; виховувати здорові міжособові стосунки; протестувати учнів з метою виявлення міри розвитку толерантного відношення до інших людей.

Гра «Лабіринт»

Декілька учасників так натягують канат, щоби ще один гравець із зав’язаними очима пройшов по створеному лабіринту. Ті, що сидять у класі, допомагають йому, підказуючи, як рухатися. Коли гравець досягає фінішу, робиться висновок.

Висновок: гравець досяг бажаного результату завдяки тому, що всі, хто перебував у приміщенні допомагали йому, тобто діяли толерантно.

Учитель. Чи завжди в житті ми прислухаємося до думки співрозмовника, шанобливо відносимося до нього?

Робота з плакатом.

На плакаті зображено двох чоловічків, а між ними — цифра. Вона виглядає і як 6, і як 9 (залежно від того, як на неї подивитися).

Заздалегідь підготовлені учні розігрують наступний діалог:

1-й учень. Це дев’ятка!

2-й учень. Ні, це шестірка!

1-й учень. Та ні ж, це дев’ятка!

2-й учень. Яка ж це дев’ятка, якщо це шестірка!

1-й учень. Це справжнісінька дев’ятка!

2-й учень. Ти щось плутаєш, це шестірка!

1-й учень. Ти що, не розумієш? Дивишся і не розумієш?

2-й учень. Швидше за все, це тобі треба лікуватися!

Учитель робить висновок про те, що в життєвих ситуаціях дуже часто виникають такі розбіжності між людьми. Саме тому ми і говоримо про толерантність. Якщо бути чесними, поняття толерантності виникло дуже давно. Детальніше можемо дізнатися про це, прослухавши повідомлення учнів.

1-й учень. Поняття толерантності вперше зустрічається у XVIII столітті в «Трактаті про віротерпимість» французького письменника, філософа Вольтера, який писав, що «божевіллям є переконаність у тому, що всі люди повинні однаково думати про одне й те ж».

2-й учень. Розуміння толерантності у різних народів різне, залежить від історичного досвіду народу. У англійців толерантність розуміється, як готовність безперечно сприймати індивідуальність, у французів — як абсолютна свобода людини, його думок, поведінки, політичних і релігійних поглядів.

3-й учень. У китайській мові бути толерантним означає бути великодушним по відношенню до інших. У арабів — терпимість, співчуття до іншого, а в перській мові — готовність до примирення.

4-й учень. Сьогодні толерантність — це пошана і визнання прав інших людей на свої думки та погляди. Толерантність передусім розуміється як необхідність прийняття інших такими, які вони є, і взаємодії з ними на основі пошани.

Учитель. Розподіл людей на толерантних й інтолерантних є дуже умовним. Кожна людина у своєму житті здійснює й толерантні, й інтолерантні вчинки.

Створення асоціативного ряду до слова «толерантність»:

Т — терпимість
О — особистість
Л — лояльність
Е — ефективність, єдність
Р — розум
А — активність
H — надійність
Т — терпіння
H — непримиренність
І — індивідуальність
С — співчуття
Т — такт
Ь — м’якість, душевність

Створення проектів «Емблеми толерантності».

(Учні, що об’єднані в 3-4 групи, створюють емблему толерантності та захищають її).

Гра «Громадський суд»

Учням пропонують проблемні ситуації. Група виконує роль «громадського суду», який повинен ухвалити вирок.

1-а ситуація

У одному з класів школи, де вчаться представники різних національностей, сталася бійка: побилися два хлопчики. Причина — «національне питання». Дорослі — педагоги та батьки — зайняли різні позиції по відношенню до учасників конфлікту. Оскільки конфлікт одержав розголос і батьки потерпілого хлопчика вважають себе та свою дитину ображеними, вони подали до суду для компенсації морального та фізичного збитку.

2-я ситуація

У дитячому таборі проходила зміна для дітей-інвалідів. Паралельно у цьому ж таборі проходили заняття школи для обдарованих дітей. Одну з «обдарованих» дівчаток батьки забрали додому, пред’явивши претензії керівництву табору через те, що дівчинка нібито отримала психологічну травму, бачить щодня хворих дітей.

3-я ситуація

У одній із загальноосвітніх шкіл класним керівником був призначений учитель, що входить до секти «Свідки Єгови». Він на належному рівні проводив уроки, релігійною пропагандою не займався. І хоча жодної претензії до вчителя не було, батьки вимагали від адміністрації захистити дітей від «сектанта».

Учитель, підводячи підсумки, розповідає китайську притчу.

Дружна сім’я

Жила колись на світі сім’я. Більше 100 чоловік було в ній. І займала вона ціле сіло. Так і жили всією сім’єю й усім селом. Ви скажете: «Хіба мало на світі є великих сімей»?. А річ у тому, що сім’я була дуже дружною: ні скандалів, ні бійок, ні розбратів.

Слух про цю сім’ю дійшов до імператора, і він вирішив перевірити, чи правду говорять люди. Приїхав він у село і зрадів: навкруги чистота, краса, спокій та мир. Добре дітям, спокійно старим.

Вирішив імператор дізнатися, як змогли досягти цього жителі села, прийшов до глави роду: «Розкажи, чому такі мир і злагода панують у твоїй сім’ї»?.

Той узяв аркуш паперу та довго щось писав. Потім віддав лист імператорові. Три слова були написані на листові: «Любов, прощення, терпіння». Й у кінці листа: «Сто разів любов, сто разів прощення, сто разів терпіння».

Прочитав імператор, почухав потилицю й запитав: «І все»?. «Так, — відповів старий, — це і є основа життя всієї моєї сім’ї». І, подумавши, додав: «І всього світу теж».

Тестування

Учням пропонується ряд висловлювань, які необхідно прочитати та визначити, наскільки вони згодні або не згодні.

Оцінити міру згоди або незгоди можна таким чином:

++ — сильна згода (звичайно, так);

+ — слабка згода (швидше так, аніж ні);

0 — і не так, і не ні;

- — слабка незгода (швидше немає, чим так);

- - — сильна незгода (звичайно, ні).

Свої оцінки учні можуть записувати навпроти порядкового номера твердження анкети.

1. Група, в якій існує багато думок, не може довго існувати.

2. Цивілізовані країни не повинні допомагати слаборозвиненим народам: нехай самі вирішують свої проблеми.

3. Добре, що меншість може критикувати рішення більшості.

4. Діти з багатих сімей не повинні вчитися в окремих школах, навіть за свої власні гроші.

5. Було б правильніше розміщати приїжджих із відсталих південних країн до спеціально відведених районів і навчати в окремих школах, щоб обмежити їх контакти з іншими людьми.

6. Вид молодої людини з бородою та довгим волоссям неприємний для всіх.

7. Маленькі народи, що проживають у нашій країні, повинні мати право встановлювати у себе деякі особливі закони, пов’язані з їх звичаями та традиціями.

8. Усіх бомжів і жебраків необхідно виловлювати таі силою змушувати до роботи.

9. Люди не створені рівними: деякі з них кращі, ніж інші.

10. Несправедливо ставити людей із темним кольором шкіри керівниками над білими людьми.

11. Зовнішній вигляд представників небілої раси є хоча б у чомусь, але відхиленням від норми.

12. Витоки сучасного тероризму необхідно шукати в ісламській культурі.

13. Покращувати райони проживання бідноти — даремна витрата державних грошей.

14. Євреї — такі ж корисні для суспільства громадяни, як і представники інших національностей.

15. Навіть найдивніші люди з найбільш незвичайними захопленнями й інтересами повинні мати право захищати себе та свої погляди.

16. Хоча темношкірі люди і відстають від білих в економічному розвитку, я впевнений, що між двома расами не існує ніяких відмінностей у розумових здібностях.

17. Людини, яка любить іншу країну та допомагає їй, необхідно карати.

18. Ми не повинні обмежувати в’їзд до нашого міста представників інших народів.

19. Це несправедливо, що вихідці з азіатських або африканських країн, навіть якщо стануть громадянами України, не можуть отримати хорошу роботу чи обійняти високу посаду нарівні з іншими.

20. Усі росіяни за своєю натурою є однаковими.

21. Можна визнати, що між представниками різних рас існують відмінності в здібностях і таланті.

22. Коли я бачу неохайних людей, мене це не повинно стосуватися.

23. Є нації та народи, які не заслужили, щоб до них добре відносилися.

24. Мені важко уявити, що моїм другом стане людина іншої віри.

25. Те, що люди в нашій країні дотримуються різних поглядів, — благо для нашої країни.

26. Мене дратують письменники, які використовують незнайомі слова.

27. Людину потрібно оцінювати тільки за її моральними та діловими якостями, а не за національністю.

28. Істинною релігією може бути тільки одна релігія .

29. Людина, що скоїла злочин, не може змінитися на краще.

30. Те, що наша країна багатонаціональна, сприяє її культурному збагаченню.

31. Людина, яка зі мною не згодна, викликає у мене роздратування.

32. Я чітко знаю, що добре, а що погано для нас, і вважаю, що й інші теж повинні це зрозуміти.

33. Чоловіка (дружину) краще вибирати серед представників своєї національності.

34. Мені хотілося б трохи пожити в іншій країні.

35. Усі ті, хто просять милостиню, як правило, брехливі та ледачі.

36. Людина іншої культури лякає та насторожує.

37. Усі види утиску прав за національною ознакою мають бути оголошені незаконними та піддаватися суворому покаранню.

38. Дуже важливо захищати права тих, хто в меншості та має несхожі на інших погляди та поведінку.

39. Нашій країні потрібно більше терпимих людей, таких, які заради миру та згоди в суспільстві готові піти на поступки.

40. Будь-який міжнаціональний конфлікт можливо вирішити шляхом переговорів і взаємних поступок.

41. Люди іншої національності, може й є нормальними, але друзями я віддав би перевагу їх не брати.

42. Більшість злочинів у нашому місті здійснюють приїжджі.

43. Країні стане легше, якщо вона позбавиться від психічно хворих людей.

44. Іти на поступки — проявляти слабкість.

45. Влада повинна заборонити доступ до нашої країни біженцям із економічно відсталих регіонів, оскільки їх приплив збільшує рівень злочинності.

Обробка й інтерпретація результатів.

За оцінку кожного твердження респондент отримує певний бал.

Якщо він оцінює яке-небудь твердження знаком «++», то він отримує 2 бали. Якщо «+», то — 1 бал. Якщо «0», то — 0 балів. Якщо «-», то — 1 бал. Якщо «- -», то — 2 бали.

Результати одержуються шляхом складання балів з урахуванням знаку. При цьому у відповідях на питання: 3. 7, 14, 15, 16, 18, 19, 22, 25, 27, 30, 34, 37, 38, 39, 40 — знак не міняється; а у відповідях на питання: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 20, 21, 23, 24, 26, 28, 29, 31, 32, 33, 35, 35, 41, 42, 43, 44, 45 — знак міняється на протилежний.

Підрахувавши бали, можна підвести підсумки.

Від 90 до 45 балів — високий рівень розвитку інтолерантності;

Від 45 до 0 балів — невисокий рівень інтолерантності;

Від 0 до 45 балів — невисокий рівень толерантності;

Від 45 до 90 балів — високий рівень толерантності.


Категорія: Класний керівник | Додав: Nicolaj
Переглядів: 245 | Завантажень: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017