Неділя, 21.01.2018, 20:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Література з ОП » Метод. посібники

Нормативно-правові акти щодо БЖ учнів
[ Викачати з сервера (163.0Kb) ] 27.11.2017, 14:11

Нормативно-правові акти щодо безпеки життєдіяльності учнів

Пропонуємо вам витяги з чинних на кінець 2017 року нормативно-правових актів, які визначають безпеку життєдіяльності учнів у навчальному закладі.

Закон України «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651-XІV

Стаття 22, п.1.

«Заклад загальної середньої освіти забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів (вихованців)».

Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VІ

Стаття 41, п. 2.

«Популяризація культури безпеки життєдіяльності серед дітей та молоді організовується і здійснюється центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, громадськими організаціями шляхом:

  • проведення шкільних, районних (міських), обласних та всеукраїнських змагань з безпеки життєдіяльності;

  • проведення навчально-тренувальних зборів і польових таборів;

  • участі команд-переможниць у заходах міжнародного рівня з цих питань».

Стаття 41, п. 3.

«Навчання учнів, студентів та дітей дошкільного віку діям у надзвичайних ситуаціях та правилам пожежної безпеки є обов’язковим і здійснюється під час навчально-виховного процесу за рахунок коштів, передбачених на фінансування навчальних закладів».

«Положення про загальноосвітній навчальний заклад», затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 778

Пункт 95.

«Керівник закладу:

  • забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;

  • забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства».

«Порядок розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270

Пункт 3.

«Розслідуванню підлягають, зокрема, такі нещасні випадки, що сталися під час:

1) прямування на роботу чи з роботи пішки, на громадському, власному або іншому транспортному засобі, що не належить підприємству, установі або організації (далі — організації) і не використовувався в інтересах цієї організації;

6) участі у культурно-масових заходах, спортивних змаганнях

7) проведення культурних, спортивних та оздоровчих заходів, не пов’язаних з навчально-виховним процесом у навчальних закладах».

Пункт 4.

«Факт ушкодження здоров’я внаслідок нещасного випадку встановлює і засвідчує лікувально-профілактичний заклад;

Документом, який підтверджує ушкодження здоров’я особи, є довідка лікувально-профілактичного закладу».

«Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», затверджене наказом МОН від 31.08.2001 № 616 (із змінами)

Пункти 4-11.

«4. Розслідуванню підлягають нещасні випадки, що трапилися з учасниками навчально-виховного процесу під час навчально-виховного процесу і призвели до тимчасового (більш як на один робочий (навчальний) день залежно від типу та організації роботи навчального закладу) або стійкого погіршення стану здоров’я чи їх смерті, а саме: травми через нанесення тілесних ушкоджень різного походження, у тому числі нанесених іншою особою, предметами, отруєння, теплові удари, опіки, обмороження, утоплення, ураження електричним струмом, блискавкою та інші ушкодження, отримані внаслідок аварій, пожеж, стихійного лиха (землетруси, зсуви, повені, урагани, інші надзвичайні події), контакту з представниками тваринного та рослинного світу.

5. Розслідуванню підлягають нещасні випадки, що сталися:

  • під час проведення навчальних занять (лекцій, уроків, практичних, лабораторних занять, інших занять та в перервах між ними) відповідно до навчальних, виробничих і наукових планів та розкладу занять;

  • під час прямування на заняття з одного корпусу навчального закладу до іншого пішки чи на транспорті, якщо це визначено навчальними, виробничими і науковими планами та розкладом занять;

  • під час проведення позакласних, позашкільних та інших заходів у вихідні, святкові та канікулярні дні, якщо ці заходи здійснюються під безпосереднім керівництвом працівника навчального закладу (викладача, вчителя, вихователя, класного керівника, майстра виробничого навчання тощо) або іншої особи, яка призначена наказом керівника навчального закладу за його згодою;

  • під час занять з трудового і професійного навчання, проведення професійних, науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, виробничої та навчальної практики, які проводяться відповідно до навчальних планів у навчальних закладах або на дільницях (територіях), що їм належать;

  • під час роботи у шкільних лісництвах, на навчально-дослідних ділянках навчального закладу;

  • під час роботи у трудових студентських загонах, учнівських об’єднаннях (таборах праці і відпочинку);

  • під час проведення спортивних змагань, тренувань, оздоровчих заходів, екскурсій, походів, експедицій, організованих навчальним закладом у встановленому порядку;

  • під час перевезень учасників навчально-виховного процесу до місця проведення навчання, інших заходів і назад у разі організованого прямування їх на запланований захід на транспорті або пішки;

  • унаслідок вживання алкоголю, наркотичних або інших психотропних речовин, а також унаслідок їх дії (асфіксія, інсульт, зупинка серця тощо) за наявності медичного висновку, якщо нещасні випадки сталися під час проведення занять, інших заходів та робіт, зазначених в абзацах другому дев’ятому цього пункту.

6. Погіршення стану здоров’я або втрату працездатності внаслідок нещасного випадку встановлює та засвідчує лікувально-профілактичний заклад.

Лікувально-профілактичний заклад, куди доставлено потерпілого внаслідок нещасного випадку, що стався під час навчально-виховного процесу, на письмовий запит керівника навчального закладу надає медичний висновок про стан потерпілого та характер ушкоджень.

7. Нещасні випадки розслідуються незалежно від того, чи був потерпілий у стані психічного розладу, алкогольного або наркотичного сп’яніння.

8. Нещасні випадки, що сталися з учасниками навчально-виховного процесу у випадках, не зазначених у пункті 5 цього розділу, розслідуються і беруться на облік згідно з Порядком розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 березня 2001 року № 270 (зі змінами) (далі — Порядок розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру).

9. Нещасні випадки, що трапилися з учасниками навчально-виховного процесу, які мешкають у гуртожитках навчальних закладів, і пов’язані з порушенням правил перебування у гуртожитках, затверджених в установленому порядку, розслідуються і беруться на облік відповідно до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру.

10. Контроль за правильним і своєчасним розслідуванням і обліком нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу, а також виконанням заходів щодо усунення причин, що викликали нещасний випадок, здійснює відповідний орган управління освітою, засновник (власник), якому підпорядкований навчальний заклад.

11. Громадський контроль здійснюють професійні спілки через своїх представників у навчальному закладі, а також уповноважені трудового колективу навчального закладу з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності».

«Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах», затверджене наказом МОН від 01.08.2001 № 563 (із змінами)

Пункт 4.1.

Керівник (ректор, директор, завідувач):

4.1.1 відповідає за створення безпечних умов начально-виховного процесу згідно з чинним законодавством, міжгалузевими і галузевими нормативними, інструктивними та іншими документами з охорони праці, безпеки життєдіяльності, цим Положенням; не дозволяє проведення навчально-виховного процесу за наявності шкідливих та небезпечних умов для здоров'я учасників навчально-виховного процесу;

4.1.2 відповідно до Типового положення про службу охорони праці створює в навчальному закладі служби охорони праці, безпеки життєдіяльності, які безпосередньо підпорядковуються йому; призначає відповідальних за організацію роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності та визначає їх функціональні обов'язки, забезпечує функціонування системи управління охороною праці в навчальному закладі;

4.1.3 призначає наказом осіб, відповідальних за стан охорони праці в структурних підрозділах, навчальних кабінетах, лабораторіях, майстернях, спортзалах, тирах (стрільбищах) тощо;

4.1.4 затверджує посадові інструкції керівників структурних підрозділів, працівників з обов'язковим блоком питань охорони праці, безпеки життєдіяльності;

4.1.5 створює і визначає порядок роботи постійно діючої технічної комісії з уведення в експлуатацію нових, реконструйованих навчальних приміщень і обладнання, затверджує акти приймання;

4.1.6 уживає заходів щодо приведення інженерно-технічних комунікацій, устаткування, обладнання у відповідність до чинних стандартів, правил, норм з охорони праці;

4.1.7 щорічно укладає колективний договір (угоду), що містить розділ охорони праці, безпеки життєдіяльності та забезпечує його виконання;

4.1.8 організовує роботу комісії з перевірки готовності навчального закладу до нового навчального року та до роботи в осінньо-зимовий період;

4.1.9 забезпечує виконання законодавчих, нормативних актів, наказів, рішень, розпоряджень, інструктивних матеріалів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності Міністерства освіти і науки України, місцевих органів управління освітою, виконання заходів з охорони праці колективного договору (угоди), приписів органів державного нагляду за охороною праці, пропозицій профспілкового комітету;

4.1.10 на засіданнях ради навчального закладу, нарадах керівників структурних підрозділів, інших осіб, відповідальних за стан охорони праці, безпеку життєдіяльності організовує звітування з питань профілактики травматизму, виконання заходів розділу з охорони праці колективного договору (угоди), видає накази, розпорядження з цих питань;

4.1.11 організовує профілактичну роботу щодо попередження травматизму і зниження захворюваності серед учасників навчально-виховного процесу;

4.1.12 організовує роботу з розробки програми вступного інструктажу та забезпечує проведення всіх видів інструктажів:

  • з охорони праці — відповідно до Типового положення,

  • з безпеки життєдіяльності — відповідно до цього Положення;

4.1.13 організовує роботу щодо розроблення та періодичного перегляду:

  • інструкцій з охорони праці для працівників відповідно до ДНАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці»,

  • інструкцій з безпеки для вихованців, учнів, студентів, курсантів, слухачів, аспірантів відповідно до цього Положення; перегляд цих інструкцій здійснюється один раз на 5 років;

4.1.14 сприяє проведенню та бере участь у проведенні адміністративно-громадського контролю з питань охорони праці;

4.1.15 контролює забезпечення учасників навчально-виховного процесу спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту згідно з ДНАОП 0.00-4.26-96 «Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту»;

4.1.16 здійснює контроль за підготовкою трудових студентських загонів, учнівських об'єднань щодо створення здорових і безпечних умов праці та відпочинку на місцях їх дислокації;

4.1.17 забезпечує проведення дозиметричного контролю відповідно до чинних нормативних актів з обов'язковою реєстрацією в спеціальному журналі;

4.1.18 забезпечує навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу відповідно до чинного законодавства і цього Положення;

4.1.19 забезпечує виконання організаційно-технічних заходів упровадження державної системи стандартів безпеки праці, проведення атестації робочих місць за умовами праці;

4.1.20 організовує проведення обов'язкових попередніх та періодичних медичних оглядів учасників навчально-виховного процесу навчального закладу відповідно до Положення про медичний огляд працівників певних категорій;

4.1.21 організовує з відповідними органами державного нагляду за охороною праці обстеження робочих місць перед виробничою практикою; забезпечує контроль за виконанням робіт, які негативно впливають на учасників навчально-виховного процесу та стан довкілля;

4.1.22 здійснює постійний зв'язок з державними органами та громадськими організаціями щодо запобігання травматизму серед учасників навчально-виховного процесу;

4.1.23 повідомляє за підлеглістю та Міністерству освіти і науки України протягом доби про кожний груповий нещасний випадок або випадок із смертельним наслідком, що трапився з вихованцем, учнем, студентом, курсантом, слухачем, аспірантом під час навчально-виховного процесу, на виробництві та у побуті;

4.1.24 організовує розслідування нещасних випадків з учасниками навчально-виховного процесу, затверджує акт про нещасний випадок під час навчально-виховного процесу відповідно до чинних документів, проводить аналіз причин та розробляє заходи щодо попередження травматизму.

«Примірне положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю», затверджене наказом МОН від 23.03.2005 № 178

Пункт 6. Структура щорічного звіту (керівника навчального закладу):

«6.5. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я учнів та педагогічних працівників:

  • забезпечення організації харчування та медичного обслуговування учнів і педагогічних працівників;

  • дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм;

  • організація їх відпочинку та оздоровлення;

  • стан дитячого травматизму».

«Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України», затверджене наказом МОН від 18.04.2006 № 304 (із змінами)

Пункт 1.6

«Відповідальність за забезпечення навчання з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу з наступною перевіркою знань несуть керівники установ та закладів освіти».

«Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів», затверджене наказом МОНмолодьспорту України від 14.12.2012 № 1423

Пункт 7.3

«До обов'язків завідувача кабінету з ПМП належать:

  • контроль за дотриманням у кабінеті правил безпеки та гігієни навчання;»

«Правила безпеки під час проведення навчання з біології в загальноосвітніх навчальних закладах», затверджені наказом МОН від 15.11.2010 № 1085

Пункт 1.2

«Навчання з біології в навчальних закладах проводиться під керівництвом учителів біології (природознавства), керівників гуртків природничого спрямування (далі — учитель біології), які відповідають за безпеку проведення навчання з біології у межах покладених на них функціональних обов’язків)».

Пункт 1.5

«Під час проведення навчання з біології учні повинні дотримуватися правил безпеки та особистої гігієни, тримати в чистоті робоче місце в кабінеті (лабораторії) біології (далі — кабінет біології)».

Пункт 1.9

«Кабінет біології забезпечується аптечкою (навчально-дослідна ділянка, теплиця (оранжерея) — переносною аптечкою) з набором медикаментів, перев’язувальних засобів і приладь відповідно до додатка та інформацією про місцезнаходження і номер телефону найближчого лікувально-профілактичного закладу, де можуть отримати кваліфіковану медичну допомогу».

«Примірне положення про навчальний кабінет з основ здоров’я загальноосвітніх навчальних закладів», затверджене наказом МОН від 09.12.2009 № 1114

Пункт 2.1

«Основна мета створення навчального кабінету основ здоров’я (далі — кабінет ОЗ) полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу на уроках основ здоров’я за технологією освіти на основі розвитку життєвих навичок та практичної реалізації завдань здоров’язбережувальної освіти, відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти».

Пункт 2.2

«Кабінет ОЗ створюється для:

  • проведення уроків основ здоров’я;

  • навчання учнів, батьків, педпрацівників з питань формування здорового і безпечного способу життя на засадах розвитку життєвих навичок;

  • забезпечення потреб щодо впровадження програм превентивної освіти;

  • забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого навчання з використанням тренінгових технологій;

  • організації роботи гуртків, факультативів інших навчально-виховних заходів за тренінговою технологією».

«Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів», затверджене наказом МОН від 20.05.2004 № 407

Пункт 4.1

«Обладнання навчальних кабінетів сукупністю матеріальних об’єктів, які створюють навчальне середовище і використовуються для проведення навчально-виховного процесу, передбачає дотримання санітарно-гігієнічних правил та норм, психолого-педагогічних, ергономічних, естетичних вимог і вимог безпеки життєдіяльності».

Пункт 5.1

«У кабінеті, додатково до матеріальних об’єктів забезпечення навчально-виховного процесу зберігаються і використовуються:

  • інструкції з безпеки життєдіяльності і журнали ввідного та періодичного інструктажу з безпеки життєдіяльності».

Пункт 5.5

Постійно в кабінеті демонструються:

  • стенд з правилами поведінки учнів у кабінеті, розкладом роботи кабінету, правилами безпеки життєдіяльності, правилами протипожежної безпеки, правилами безпеки життєдіяльності учнів як учасників дорожнього руху (правилами поведінки учнів на вулиці).

«Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії загальноосвітніх навчальних закладів», затверджені наказом МНС України від 16.07.2012 № 992

Розділ, І пп. 1.1

«Ці Правила встановлюють вимоги безпеки під час проведення занять у кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форм власності (далі - навчальні заклади).

Правила є обов’язковими для навчальних закладів і працівників навчальних закладів у межах покладених на них функціональних обов’язків…».

Розділ ІV, пп. 1.1

«Учителі фізики та хімії, лаборанти готують і проводять демонстраційні досліди, лабораторні та практичні роботи тощо (далі експерименти), обов'язково дотримуючись цих Правил…».

«Правила безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затверджені наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 16.03.2004 № 81 (із змінами)

Пункт 1.12

«Систематичний контроль за дотриманням вимог цих Правил покладається на керівників навчальних закладів, органів управління освітою».

«Правила безпеки під час занять у навчальних і навчально-виробничих майстернях навчальних закладів системи загальної середньої освіти», затверджені наказом МОН від 13.08.2007 № 730

Пункт 1.2

«… уведення в експлуатацію майстерень навчального закладу під час його приймання до нового навчального року проводить комісія, створена за наказом відповідного органу управління освітою, до якої входять представники обласного, районного (міського) відділу освіти (залежно від підпорядкування), відповідної профспілкової організації галузі, керівник навчального закладу, а під час уведення в дію новоутворених або переобладнаних майстерень — також і представники відповідних органів державного нагляду (охорони праці, пожежної безпеки, санітарно-епідеміологічного нагляду тощо)».

«Правила безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах», затверджені наказом МОН від 01.06.2010 № 521

Пункт 1.10

«На кожному уроці з фізичної культури учні ознайомлюються з правилами поведінки в спортивному залі і на майданчику, розробленими відповідно до цих Правил учителем фізичної культури або фахівцем з фізичної культури і спорту».

Інструктивно-методичні матеріали «Підготовка загальноосвітнього навчального закладу до нового навчального року з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності» (лист МОН «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності у навчально-виховному процесі» від 26.04.2013 № 1/9-305)

Розділ І. Загальні питання

«З метою організованого початку нового навчального року керівник навчального закладу в травні видає наказ «Про підготовку до початку навчального року», у якому зазначається порядок утворення, склад робочої комісії та затверджується план заходів щодо підготовки навчального закладу до нового навчального року з виконанням конкретних заходів, терміном виконання і відповідальних за їх виконання (орієнтовний план заходів у додатку 1)».

«Після закінчення всіх підготовчих заходів керівник навчального закладу видає наказ про початок навчального року та призначає відповідальних осіб за охорону праці, безпеку життєдіяльності в навчальному закладі і в окремих структурних підрозділах, а також за безпеку будівель та споруд, електробезпеку, пожежну безпеку, газове господарство (якщо воно є в наявності), тепломережу та інші питання діяльності навчального закладу».

Інструктивно-методичні матеріали «Основні вимоги до побудови та змісту інструкцій з безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладів» (додаток до листа МОН від 17.07.2013 № 1/9-498)

Абзац 2.

«З метою формування умінь застосовувати знання у практичному житті під час проведення навчально-виховного процесу проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності з учасниками навчально-виховного процесу. Програми їх проведення містять питання особистої безпеки та безпеки оточуючих відповідно до напряму проведення заходів. Такі інструктажі проводяться у вигляді інформацій про небезпеки, лекцій, бесід з наступною перевіркою знань та навичок, ігрових тренінгів тощо. У кожному конкретному випадку вчитель або особа, яка проводить інструктаж з безпеки життєдіяльності, обирає свій шлях і засоби проведення таких інструктажів».

Орієнтовна програма здійснення внутрішнього контролю в загальноосвітньому навчальному закладі (додаток 3 до листа «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішнього контролю навчальних закладів» від 07.08.2013 № 1/9-533)

Абзац 6.

«Під час проведення внутрішнього контролю у ЗНЗ особливу увагу звертають на:

  • дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки».

Методичні матеріали «Організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах» (додаток до листа МОН від 16.06.2014 № 1/9-319)

Пункт 1.3

«У навчальних закладах галузі освіти і науки поряд з навчанням з охорони праці (ОП) проводиться навчання і перевірка знань з питань безпеки життєдіяльності (БЖД) — комплексної системи знань про захищеність життя і діяльності особистості, суспільства та життєвого середовища від небезпечних факторів природного і штучного характеру».

Пункт 1.5

«Керівники навчальних закладів, їх заступники, відповідальні за охорону праці та безпеку життєдіяльності, а також працівники, які проводять інструктажі з учнями з ОП (майстри, інструктори трудового навчання, учителі трудового навчання) та БЖД (учителі фізики, хімії, біології, інформатики, фізичного виховання, керівники гуртків тощо), проходять навчання і перевірку знань з ОП та БЖД на базі методичних підрозділів органів управління освітою, яким підпорядкований навчальний заклад. За наявності фінансування навчальний заклад може організовувати навчання зазначених вище категорій працівників у регіональних навчальних закладах післядипломної педагогічної освіти. Програма навчання з ОП та БЖД затверджується наказами керівників відповідних установ.

Усі інші працівники проходять навчання з ОП та БЖД в навчальних закладах за місцем роботи за програмами, що затверджені керівниками навчальних закладів».

Пункт 1.7

«У навчальних закладах, що надають загальну середню освіту, навчання учнів з питань охорони життя, здоров’я, пожежної, радіаційної безпеки, попередження побутового травматизму тощо здійснюється під час вивчення предмета «Основи здоров’я». Обсяги, зміст навчання та форми перевірки знань учнів визначаються відповідними навчальними планами і програмами».

Пункт 1.8

«Навчання учнів вимогам безпеки та правил поведінки під час навчально-виховного процесу та у повсякденному житті проводиться також у вигляді інструктажів з ОП та БЖД».

Інструктивно-методичні матеріали «Вимоги безпеки під час навчання з плавання в басейнах загальноосвітніх навчальних закладів» (додаток до листа МОН від 26.06.2013 № 1/9-457)

Розділ 4, абз. 3

«Адміністрація навчального закладу спільно з його медичним працівником повинні щорічно проводити прийом заліків з правил безпеки проведення занять, рятування та надання невідкладної домедичної допомоги потопаючим з працівниками, які мають проводити заняття (учителі, інструктори з плавання). Результати перевірки знань фіксуються в спеціальному журналі. Особи, які не здали залік з цих правил безпеки, до роботи не допускаються».

Розділ 4, абз. 5

«Працівники, які проводять навчання з плавання повинні:

  • довести на першому занятті до відома учнів, які навчаються плаванню, правила безпеки проведення занять і здійснювати постійний контроль за їх виконанням;

  • не допускати до занять учнів, які не пройшли медогляд;

  • перед початком кожного заняття проводити огляд спортивного обладнання та інвентарю, при виявленні несправності повідомити заступника керівника, який відповідає за охорону праці, безпеку життєдіяльності навчального закладу, до усунення несправності заняття не проводити;

  • у разі аварії чи наявності умов, що заважають проведенню занять або погрожують життю та здоров'ю учнів, припинити проведення заняття та проконтролювати вихід усіх учнів з ванни басейну;

  • повідомити адміністрацію навчального закладу про всі нещасні випадки та випадки травмування, інші надзвичайні події під час проведення занять».

Розділ 4, абз. 7

«Учитель фізичної культури (інструктор з плавання) несе відповідальність за збереження життя і здоров'я учнів під час уроку з плавання. Перед початком уроку, а також перед виконанням окремих вправ він проводить з учнями інструктаж з безпеки життєдіяльності, який реєструється в класному журналі на сторінці про зміст (тему) уроку. Учитель (інструктор з плавання) контролює виконання учнями правил безпеки проведення занять (примірні правила наведені у додатку) і здійснює профілактичну роботу з учнями щодо запобігання нещасних випадків».

«Створення безпечних умов організації навчально-виховного процесу в групі продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу» (додаток до листа МОН від 18.07.2013 № 1/9-503)

Пункт 3.1

«Відповідальність за життя і здоров’я учнів під час проведення занять у групі продовженого дня покладається на вихователя, який проводить їх

Під час проведення занять у групі продовженого дня учням дозволяється перебувати в класних кімнатах, кабінетах, спортзалі, шкільних майстернях лише під наглядом вихователя, користуватися спортінвентарем, займатися на спортивних майданчиках з тренажерним спортивним обладнанням після проведення вихователем інструктажу з безпеки проведення таких занять».

Пункт 3.2

«Під час проведення занять у групі продовженого дня учні беруть участь у різних видах трудової діяльності навчального закладу; при цьому вони повинні дотримуватися правил безпеки».

Пункт 3.5

«…до посадової інструкції вихователя мають вноситися конкретні обов’язки та відповідальність з безпеки життєдіяльності

До плану роботи вихователь включає пункти щодо:

  • проведення днів, тижнів, місячників, заходів з актуальних питань безпеки життя і здоров’я учнів;

  • перегляду фільмів про шкідливість тютюнопаління, наркоманії, токсикоманії, алкоголізму, ігроманії з урахуванням вікових особливостей дітей;

  • проведення бесід, творчих конкурсів, читання науково-популярної літератури з різних аспектів здорового способу життя і профілактики захворювань, інших питань безпеки життєдіяльності;

  • організації, підготовки та оформлення матеріалів виставок, стендів з питань безпеки життєдіяльності тощо».

Пункт 3.6

«… перед початком навчального року на першому занятті в групі продовженого дня та перед виконанням кожного завдання, пов’язаного з використанням різних матеріалів, інструментів, приладів тощо, а також перед початком канікул вихователь проводить з учнями первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності, який реєструється в журналі групи продовженого дня відповідно у графах »Короткий запис виховних заходів» або »Час проведення та зміст спортивної години, прогулянок».

«Реєстрація позапланового та цільового інструктажів здійснюється у журналі реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності, що знаходиться в класній кімнаті (кабінеті)».

«Інструктаж з безпеки життєдіяльності перед проведенням спортивних ігор, прибиранням території навчального закладу, інших робіт у групі продовженого дня не реєструється у вищезазначеному журналі, запис про проведення такого інструктажу вихователь робить у журналі групи продовженого дня».

Методичні матеріали «Вимоги безпеки учнів під час канікул» (додаток до листа МОН від 26.05.2014 № 1/9-266)

Розділ 1

«… перед початком канікул у навчальних закладах проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності з учнями. Ці інструктажі містять правила поведінки учнів під час канікул».

«Інструктаж з безпеки життєдіяльності (первинний), який знайомить учнів з правилами поведінки під час канікул, проводить класний керівник перед початком канікул на виховній годині з реєстрацією у журналі реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності».

«Питання безпеки, які мають висвітлити педагогічні працівники під час проведення інструктажу перед початком канікул, можна розділити на такі теми:

  • вимоги безпеки дорожнього руху, правила поведінки на автодорогах, залізниці, у транспортних засобах;

  • правила пожежної безпеки під час канікул;

  • правила поведінки в громадських місцях;

  • вимоги безпеки у побуті;

  • правила поведінки під час екскурсій до лісу;

  • правила поведінки на водних об’єктах;

  • вимоги безпеки у разі виникнення екстремальних ситуацій, стихійних лих тощо;

  • профілактика шкідливих звичок (тютюнопаління, алкоголізм, наркоманія, токсикоманія, ігроманія);

  • правила надання першої допомоги у разі настання нещасного випадку.

Ці вимоги безпеки не передбачають усіх можливих небезпечних ситуацій, що призводять до нещасних випадків з учнями під час канікул. У кожному конкретному випадку учням необхідно враховувати небезпеку і діяти з метою збереження особистого життя і здоров’я».

«Інструкція щодо організації та проведення екскурсій і подорожей з учнівською та студентською молоддю», затверджена наказом МОН від 02.10.2014 № 1124

Розділ 2

«2. У разі прийняття рішення про організацію та проведення екскурсії, подорожі керівник навчального закладу, органу управління освітою зобов’язаний:

3) провести інструктаж з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності під час екскурсії, подорожі з керівником групи, що проводить екскурсію, подорож, його заступником (заступниками);

Розділ 4

«2. Керівник групи, його заступник (заступники), що проводять екскурсію, подорож, зобов’язані:

1) при організації підготовки екскурсії, подорожі:

  • провести цільовий інструктаж з учасниками з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності під час екскурсії, подорожі;

  • забезпечити під час екскурсії, подорожі додержання учасниками належного громадського порядку, виконання правил дорожнього руху, правил пожежної безпеки, безпеки життєдіяльності;»

«2) під час проведення екскурсії, подорожі:

  • забезпечити дотримання правил пожежної безпеки, безпеки життєдіяльності, охорони природи, пам’яток історії і культури тощо;

  • вживати заходів, спрямованих на забезпечення безпеки учасників екскурсії, подорожі, зокрема щодо зміни маршруту, припинення екскурсії, подорожі у зв’язку з виникненням небезпечних природних явищ та з інших обставин, що становлять загрозу безпеці учасників;»


Категорія: Метод. посібники | Додав: Nicolaj
Переглядів: 41 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2018