Субота, 19.08.2017, 13:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Психологія

Психолого-педагогічна характеристика учня
[ Викачати з сервера (79.0Kb) ] 29.03.2017, 18:00
характеристика
Картка психолого-педагогічної
характеристики учня

На підставі заповненої «Картки психолого-педагогічної характеристики учня» психологу, чи класному керівникові значно простіше скласти за потребою розгорнуту психолого-педагогічну характеристику будь-якого школяра. Єдина вимога — поменше суб′єктивізму і побільше об′єктивних суджень у процесі заповнення Картки.

 

ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ДИТИНУ

1. Анкетні дані

прізвище, ім'я, по батькові __________

дата народження __________

школа, клас (спеціалізація) __________

2. Відомості про стан здоров'я:

чи часто хворіє (часто, інколи, рідко) __________

хронічні захворювання (які) __________

особливості функціонування нервової системи (підкреслити):

(швидко стомлюється; стомлюється після тривалого навантаження, невтомний; швидко переходить від радості до смутку без видимої причини; адекватна зміна настроїв; стабільний у прояві настрою; переважає збудження; збудження й гальмування врівноважені; переважає гальмування).

3. Успішність:

найвищий бал __________ з предметів: __________;

найнижчий бал __________ з предметів: __________.

4. Позашкільні заняття:

заняття суспільно корисною працею (які) __________;

заняття художньою самодіяльністю (якою) __________;

заняття в гуртках, факультативах (яких) __________;

заняття в спортивних секціях (яких) __________.

ПРОЯВ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ

СПРЯМОВАНІСТЬ ІНТЕРЕСІВ

1. Суспільні доручення (постійні, тимчасові) __________.

2. Суспільна активність (позначити):

  • бере активну участь у всіх суспільних справах, не зважаючи на власний час;

  • бере активну участь у суспільних справах, але намагається не витрачати на це свого вільного часу;

  • не проявляє активності в суспільному житті, але доручення виконує;

  • рідко бере участь у суспільних справах;

  • відмовляється брати участь у суспільних справах.

3. Працьовитість (позначити):

  • будь-яку роботу завжди виконує охоче, шукає роботу сам і намагається зробити її добре;

  • як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконати її добре;

  • рідко береться за роботу;

  • найчастіше намагається ухилитися від будь-якої роботи;

  • завжди ухиляється від виконання будь-якої -справи.

4. Відповідальність (позначити):

  • завжди добре й у призначений строк виконує будь-яку доручену йому справу;

  • у більшості випадків добре й у строк виконує доручену йому роботу;

  • часто не виконує в строк (або виконує погано) доручену йому справу;

  • дуже рідко виконує доручену йому справу;

  • ніколи не виконує до кінця доручену йому -справу.

5. Ініціативність (позначити):

  • виступає зачинателем багатьох справ, не прагнучи одержати за це ніякого визнання;

  • досить часто виступає зачинателем нових справ;

  • рідко сам починає нову справу;

  • ніколи не виступає зачинателем справ.

6. Організованість (позначити):

  • завжди правильно розподіляє свою роботу в часі й виконує її відповідно до плану;

  • у більшості випадків правильно розподіляє й у строк виконує свою роботу;

  • уміє правильно розподіляти й у строк виконувати свою роботу тільки в тому випадку, якщо після завершення кожного її етапу потрібно звітувати;

  • частіше не вміє правильно розподіляти свою роботу в часі;

  • не вміє розподіляти свою роботу в часі, витрачає час даремно.

7. Допитливість (позначити):

  • постійно активно довідується щось нове в різних галузях науки й культури;

  • у більшості випадків зацікавлений в одержанні нових знань із різних галузей науки й культури;

  • рідко прагне довідатися щось нове; як правило, цікавиться однією обмеженою галуззю знань;

  • як правило, не проявляє зацікавленості в набутті нових знань;

  • байдужий до нових знань будь-якого роду.

8. Акуратність (позначити):

  • завжди тримає свої речі в ідеальному порядку; завжди одягнений охайно, підібраний — і за партою, і біля дошки; береже громадське майно, завжди намагається привести його в порядок;

  • тримає в належному порядку власні й позичені йому речі (конспекти, книги); допомагає упорядковувати громадське майно (парти, інвентар тощо) скоріше з обов'язку;

  • не проявляє великого прагнення до підтримки порядку навколо себе; іноді приходить до школи нечепурним, неохайно вдягненим; байдужий до тих, хто псує громадське майно;

  • часто не піклується про свій зовнішній вигляд, стан своїх книжок, речей, не береже громадського майна, навіть псує його;

  • зовсім не піклується про те, щоб тримати свої речі в належному порядку, завжди неохайний, нечепурний; при нагоді не замислюючись псує громадське майно.

СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ

1. Колективізм (позначити):

  • завжди проявляє турботу щодо знайомих і незнайомих людей, намагається кожному надати допомогу й підтримку;

  • схильний піклуватися про незнайомих людей, якщо це не заважає його особистим планам і справам;

  • нерідко проявляє байдужість до чужих справ і турбот, якщо це не зачіпає його особисто;

  • як правило, байдужий до турбот інших, зі своєї ініціативи їм не допомагає;

  • уважає зайвим піклуватися про незнайомих членів суспільства.

2. Чесність, правдивість (позначити):

  • завжди правдивий щодо своїх батьків, учителів, однокласників; говорить правду й тоді, коли йому це невигідно;

  • майже завжди правдивий щодо своїх батьків, учителів, однокласників;

  • часто говорить неправду заради власної вигоди;

  • майже завжди говорить неправду;

  • схильний завжди говорити неправду.

3. Справедливість (позначити):

  • активно бореться з тим, що вважає несправедливим;

  • не завжди бореться з тим, що вважає несправедливим;

  • рідко виступає проти того, що вважає несправедливим;

  • не домагається справедливості;

  • зовсім байдужий до проявів несправедливості.

4. Безкорисливість (позначити):

  • у своїх учинках завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей, а не власної вигоди;

  • майже завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей;

  • рідко керується у своїх учинках міркуваннями користі справи, а не власної вигоди;

  • у вчинках, як правило, керується міркуваннями власної вигоди;

  • у вчинках, як правило, завжди керується міркуваннями власної вигоди.

5. Товариськість (позначити):

  • завжди охоче вступає в контакт із людьми, любить працювати й відпочивати з іншими;

  • як правило, із задоволенням спілкується з іншими людьми;

  • прагне спілкуватися з обмеженим колом людей;

  • віддає перевагу індивідуальним формам роботи й відпочинку;

  • замкнутий, нетовариський.

6. Почуття товариськості (позначити):

  • завжди допомагає товаришам у важкій роботі й у важкі хвилини життя;

  • як правило, допомагає товаришам;

  • допомагає товаришам, коли його просять;

  • дуже рідко допомагає товаришам; якщо його просять, може відмовити в допомозі;

  • ніколи не допомагає товаришам у роботі, у важкі хвилини життя.

7. Чуйність (позначити):

  • завжди співчуває іншим, товариші часто діляться з ним своїми турботами;

  • щиро співчуває іншим, якщо не занадто занурений у власні думи;

  • занурений у власні почуття настільки, що це заважає йому розділяти почуття інших людей;

  • майже не вміє співчувати іншим;

  • зовсім не вміє співчувати іншим, товариші не люблять «боргувати» перед ним.

8. Увічливість, тактовність (позначити):

  • усі його вчинки й слова свідчать про повагу до інших людей;

  • майже завжди проявляє належну повагу до інших людей;

  • часто буває нечемний і нетактовний;

  • часто буває неприпустимо різкий, грубий; нерідко затіває сварки;

  • завжди різкий, невитриманий у спілкуванні як з ровесниками, так і зі старшими; у сварці ображає інших, грубить.

СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ

1. Скромність (позначити):

  • ніколи не виставляє напоказ своїх заслуг;

  • іноді на прохання товаришів розповідає про свої справжні досягнення, достоїнства;

  • сам розповідає товаришам про всі свої справжні досягнення, достоїнства;

  • часто хвастається ще не зробленим і тим, у чому він брав дуже малу участь, до чого не причетний;

  • хвастається навіть незначними досягненнями, перебільшеними достоїнствами.

2. Упевненість у собі (позначити):

  • ніколи не радиться з іншими, не шукає допомоги навіть тоді, коли це варто було б зробити;

  • всі завдання, доручення виконує без допомоги інших; звертається по допомогу тільки у випадку нагальної необхідності;

  • часом, виконуючи важке завдання, не звертається по допомогу, хоча міг би просити допомоги, підтримки інших, навіть якщо сам може впоратися;

  • постійно, навіть у простих речах, має потребу в схваленні й допомозі інших.

3. Самокритичність (позначити):

  • завжди з увагою вислуховує справедливу критику й наполегливий у виправленні своїх недоліків;

  • у більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад;

  • часом прислухається до справедливих зауважень, намагається їх ураховувати;

  • до критичних зауважень, порад ставиться неуважно, але намагається виправляти недоліки;

  • відкидає будь-яку критику; відмовляється визнавати свої очевидні промахи, нічого не робить для їхнього виправлення.

4. Уміння розраховувати свої сили (позначити):

  • завжди тверезо оцінює свої власні сили, вибираючи завдання й справи під силу — не занадто легкі й не занадто важкі;

  • як правило, вірно зіставляє свої сили й труднощі завдання;

  • іноді бувають випадки, коли учень погано зіставляє свої сили й труднощі дорученої справи;

  • у більшості випадків не вміє порівнювати свої сили й труднощі справи;

  • майже ніколи не вміє правильно порівнювати свої сили й труднощі завдання, справи.

5. Прагнення до успіху, першості (позначити):

  • завжди й у всьому прагне бути першим (у навчанні, спорті й т. д.), наполегливо цього домагається;

  • прагне бути в числі перших у багатьох областях, але особливу увагу приділяє досягненням у якій-небудь одній області;

  • прагне в чомусь одному, що особливо цікавить, домогтися визнання, успіху;

  • дуже рідко прагне до успіху в якій-небудь діяльності, легко задовольняється положенням «середняка»;

  • ніколи не прагне в чому-небудь бути першим, одержує задоволення від самої діяльності.

6. Самоконтроль (позначити):

  • завжди ретельно зважує свої слова й учинки;

  • не завжди ретельно контролює свої слова й учинки;

  • здебільшого вчиняє нерозважно, розраховує на везіння;

  • майже завжди вчиняє нерозважно, недостатньо ретельно контролює себе;

  • постійно вчиняє нерозважно, у розрахунку «на везіння».

ВОЛЬОВІ ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ

1. Сміливість (позначити):

  • завжди сміло вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;

  • у більшості випадків вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;

  • не завжди може змусити себе вступити в боротьбу із супротивником, сильнішим від нього самого;

  • у більшості випадків відступає перед силою;

  • завжди відступає перед силою, боїться.

2. Рішучість (позначити):

  • завжди самостійно, без коливань приймає відповідальне рішення;

  • у більшості випадків без коливань приймає відповідальне рішення;

  • іноді коливається перед відповідальним рішенням;

  • рідко приймає яке-небудь відповідальне рішення;

  • не в змозі самостійно прийняти яке-небудь відповідальне рішення.

3. Наполегливість (позначити):

  • завжди домагається виконання наміченого, навіть якщо потрібні тривалі зусилля, не відступає перед труднощами;

  • як правило, прагне виконати намічене, навіть якщо при цьому стикається з труднощами; протилежні випадки рідкі;

  • доводить до кінця задумане лише в тому випадку, якщо труднощі його виконання незначні або вимагають короткочасних зусиль;

  • дуже рідко доводить до кінця задумане, навіть якщо стикається з незначними труднощами;

  • стикнувшись із труднощами, відразу ж відмовляється від спроб виконати намічене.

4. Самовладання (позначити):

  • завжди вміє придушити небажані емоційні прояви;

  • як правило, уміє впоратися зі своїми емоціями;

  • часом не вміє впоратися зі своїми емоціями;

  • часто не може придушити небажані емоції;

  • погано володіє своїми почуттями, легко впадає в стан розгубленості, пригніченості та ін.

МІСЦЕ ДИТИНИ В КОЛЕКТИВІ

1. Авторитет у класі (позначити):

  • має безумовний авторитет практично серед усіх однокласників: його поважають, зважають на його думку, довіряють відповідальні справи;

  • має авторитет серед більшості однокласників;

  • має авторитет тільки серед однокласників (якогось угруповання: тільки серед хлопчиків або серед дівчаток);

  • має авторитет в окремих учнів;

  • у класі авторитету не має.

2. Симпатії (позначити):

  • є улюбленцем класу, йому прощають окремі недоліки;

  • у класі діти ставляться до нього із симпатією;

  • користується симпатією в окремих дітей;

  • у класі його не люблять.

3. Авторитет у позашкільних об'єднаннях (позначити):

  • є визнаним авторитетом у якомусь із позашкільних об'єднань (спортивна школа, музична школа, дворова компанія й т. д.);

  • має авторитет у більшості членів якогось із позашкільних об'єднань (спортивна школа, музична школа, дворова компанія й т. д.);

  • має авторитет в окремих членів позашкільних об'єднань (у спортивній школі, дворовій компанії й т. д.);

  • є членом якогось позашкільного об'єднання, але авторитетом там не користується (спортивна школа, клуб і т. д.);

  • не є членом ніякого позашкільного об'єднання.

ОСОБЛИВОСТІ ПСИХІЧНИХ ПРОЦЕСІВ І ЕМОЦІЙ

1. Увага (позначити):

  • завжди легко й швидко зосереджує свою увагу на поясненні вчителя; ніколи не відволікається на уроці, помилок через неуважність у роботах не припускається;

  • досить уважно слухає пояснення вчителя; відволікається рідко, іноді трапляються помилки через неуважність;

  • не завжди уважно слухає пояснення вчителя; періодично відволікається, часто робить помилки через неуважність, але виправляє їх під час перевірки;

  • слухає досить уважно тільки в тому випадку, якщо йому цікаво; часто відволікається; постійно припускається помилок через неуважність, під час перевірки не завжди виправляє їх;

  • як правило, повільно та з трудом зосереджує увагу на уроці, мало що засвоює з пояснень учителя через постійні відволікання; припускається великої кількості помилок через неуважність і не помічає їх під час перевірки.

2. Пам'ять (позначити):

  • під час завчання завжди попередньо розбирається в структурі й змісті матеріалу, але матеріал, що вимагає механічного завчання, запам'ятовує легко;

  • під час завчання може запам'ятати лише те, у чому попередньо розібрався; матеріал, що вимагає механічного запам'ятовування, дається з трудом;

  • матеріал, що вимагає механічного завчання, засвоює дуже легко, досить 1-2 рази переглянути його; має звичку не розбиратися в структурі й змісті матеріалу, який заучує;

  • для запам'ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, без розбору й осмислення, робить значеннєві помилки.

3. Мислення (підкреслити):

  • швидко схоплює суть матеріалу, завжди в числі перших розв'язує задачі, часто пропонує власні оригінальні розв'язання;

  • досить швидко розуміє матеріал, швидше за багатьох інших розв'язує задачі, іноді пропонує власні оригінальні розв'язання;

  • задовільно розуміє матеріал після пояснення вчителя, розв'язує задачі в середньому темпі, звичайно власних оригінальних розв'язань не пропонує;

  • у числі останніх уловлює суть пояснень викладача, відрізняється повільним темпом обмірковування й розв'язання задач;

  • розуміє матеріал тільки після додаткових занять, украй повільно розв'язує задачі, сліпо використовуючи при цьому відомі шаблони.

4. Емоційна реактивність (позначити):

  • завжди емоційно жваво реагує на будь-які життєві явища; його можуть глибоко, до сліз схвилювати розповідь, кінофільм;

  • звичайно емоційно жваво реагує на життєві явища, але рідко що його може схвилювати глибоко;

  • рідко проявляє живу емоційну реакцію на події;

  • жива емоційна реакція практично відсутня.

5. Загальний емоційний тонус (позначити):

  • постійно жвавий, дуже активний у всіх сферах шкільного життя, в усе втручається, береться за всі справи;

  • жвавий, у міру активний у всіх сферах шкільного життя;

  • жвавий, активний тільки в деяких сферах шкільного життя;

  • у порівнянні з товаришами менш активний і жвавий;

  • практично завжди млявий, апатичний у всіх сферах шкільного життя, незважаючи на те що здоровий.

6. Емоційна врівноваженість (позначити):

  • завжди спокійний, у нього не буває сильних емоційних спалахів;

  • звичайно спокійний, емоційні спалахи дуже рідкі;

  • емоційно врівноважений;

  • підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів;

  • запальний, часті сильні емоційні спалахи з незначного приводу.

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПОДАЛЬШОЇ РОБОТИ ЗІ ШКОЛЯРЕМ

 

 

 

 

 


Категорія: Психологія | Додав: Nicolaj
Переглядів: 117 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017