Понеділок, 21.08.2017, 19:41
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Психологія

Тренінг «Профілактика суїцидальної поведінки»
[ Викачати з сервера (78.0Kb) ] 12.07.2014, 13:24

Тренінг для батьків і педагогів
«Профілактика суїцидальної поведінки учнів»

 

МЕТА:

  • вчити попереджувати випадки здійснення суїцидів учнями.

ЗАВДАННЯ:

  • ознайомити батьків з причинами, ознаками і характером суїцидальної поведінки;
  • розширити знання батьків про вікові особливості психіки учнів;
  • формувати вміння і навички ведення конструктивного діалогу з учнями;
  • активізувати педагогів, батьківську громадськість до партнерської взаємодії в родинному вихованні;
  • допомогти виробити стратегію партнерської взаємодії батьків і дітей.

УЧАСНИКИ:

  • батьки дітей підліткового і старшого шкільного віку;
  • класні керівники;
  • практичний психолог;
  • педагог-тренер.

ОБЛАДНАННЯ:

  • інформаційні матеріали;
  • маркери;
  • скотч;
  • ножиці;
  • папір форматів А1, А4.

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ТРЕНІНГУ:

Зміст діяльності Час, хв. Обладнання
Відкриття:
  • привітання учасників, презентація програми,
  • мети та завдань заняття
  • вироблення регламенту роботи тренінгу
5 Плакат формату А1
Вправи знайомства: «Естафета», «Ми з нашими дітьми найкраще робимо...» 10 Плакат формату А1
Правила роботи «Закони команди» 10 Плакат формату А4
Вправа «Родинна абетка» 10 Таблиця, сімейні альбоми з фотографіями
Вправа «Визначаємо прояви схильності до суїциду» 10 Плакат формату А1
Інформаційне повідомлення «Законодавство, що захищає права дитини» 15 Витяги із законодавства
Вправа «Зберегти дитяче життя» 10 Кращі зразки досвіду роботи
Діалог «Два погляди на один факт» 5 Інформаційні матеріали
Вправа «Умови ефективного виховання» 10 Плакат формату А4
Підсумкова вправа «Дякуємо!» 5 Плакат формату А1

ХІД ТРЕНІНГУ:

Відкриття (5 хв.)

Педагог-тренер вітає учасників, презентує програму, мету та завдання тренінгу. Він ознайомлює учасників з регламентом програми. На плакаті записує назву, мету, завдання тренінгу.

Педагог-тренер пояснює, що на тренінгу учасники розглянуть причини, ознаки і характер суїциду серед учнів; оцінять стосунки зі своєю дитиною, поміркують, що означає поважати особистість дитини, розуміти її проблеми і надавати їй допомогу.

Вправа «Естафета» (2 хв.)

Мета:

  • познайомити учасників;
  • сформувати довірливі стосунки між учасниками для конструктивної роботи;
  • визначити очікування учасників від тренінгу.

Педагог-тренер пропонує першому учаснику назвати своє ім'я та мету перебування на тренінгу. Наступний учасник тисне руку першому і називає власну мету. Педагог-тренер стежить за тим, щоб усі учасники висловлювалися лаконічно. Очікування учасників педагог-тренер записує на плакаті.

Можливі варіанти очікувань:

  • отримати нову корисну інформацію;
  • обмінятися досвідом взаємодії з дітьми;
  • перебувати в дружній атмосфері.

Вправа «Ми з нашими дітьми найкраще робимо...» (8 хв.)

Мета:

  • повідомити про спільні справи та захоплення, у яких батьки і педагоги найкраще взаємодіють з дітьми;
  • усвідомити характер стосунків батьків і педагогів із дітьми.

Педагог-тренер пропонує всім батькам та педагогам по черзі продовжити речення «Ми з нашими дітьми найкраще робимо...». На плакаті формату А1 педагог-тренер записує висловлювання батьків і педагогів.

Правила роботи «Закони команди» (10 хв.)

Мета:

  • розробити і прийняти правила для комфортної та доброзичливої атмосфери під час заняття;
  • сприяти ефективним комунікаціям учасників.

Педагог-тренер об'єднує учасників у чотири міні-групи. Кожна з цих груп напрацьовує правила роботи, за яких вони можуть ефективно взаємодіяти. Учасники презентують правила, запропоновані кожною з міні-груп, потім складають загальний перелік правил.

Правила семінару-тренінгу:

  • мати позитивний настрій;
  • бути доброзичливими;
  • говорити по черзі;
  • говорити від свого імені;
  • дотримуватися регламенту;
  • добровільно брати участь в обговореннях;
  • проявляти активність;
  • бути толерантними;
  • поважати думку кожного.

Вправа «Родинна абетка» (10 хв.)

Мета:

  • назвати і усвідомити родинні цінності.

Педагог-тренер пропонує учасникам продовжити асоціативний ряд до слова «родина», дописавши слова на кожну літеру в довільному порядку.

Літера Асоціації учасників
Р Радість,...
О Одруження,...
Д Дитина,...
І Іграшка,...
Н Нащадок,...
А Активність,...

Після завершення вправи педагог-тренер узагальнює асоціативний ряд: «Отже, для нашої групи родина — це .... Але найголовніше для кожної родини — продовження роду, наші діти».

Вправа «Визначаємо прояви схильності до суїциду» (10 хв.)

Мета:

  • вивчити рівень поінформованості учасників тренінгу про суїцид.

Педагог-тренер ставить запитання до учасників тренінгу: «Як схильність до суїциду може проявлятися в поведінці учнів?».

Відтак педагог-тренер разом з учасниками тренінгу з'ясовує:

  • особливості поведінки учнів, які свідчать про наявність у них суїцидальних думок;
  • характеристики психоемоційного стану учнів, яким притаманні думки про суїцид;
  • прояви в мовленні учнів думок про суїцид.

Педагог-тренер записує відповіді учасників на плакат. На основі цих записів учасники тренінгу складають пам'ятку для батьків і педагогів.

Інформаційне повідомлення «Законодавство, що захищає права дитини» (15 хв.)

Мета:

  • розширити поінформованість учасників тренінгу щодо законодавчого врегулювання прав дитини.

Педагог-тренер повідомляє учасникам тренінгу про основні міжнародні документи та закони України, які є нормативно-правовою базою захисту прав дитини і соціального захисту дитинства (Конвенція про права дитини від 20.11.1989, ратифікована Постановою Верховної ради УРСР від 27.02.1991 № 789-ХІІ, Закон України «Про середню загальну освіту» від 13.05.1999 № 651-ХІV, Закон України «Про охорону дитинства» від 26.04.2011 № 2402-ІІІ, Закон України «Про дитячі та молодіжні громадські організації» від 01.12.1998 № 281-ХІV тощо). Також він перелічує установи, що займаються захистом прав дітей, і повідомляє, куди педагоги та батьки можуть звернутися за необхідності.

Основні організації, які надають допомогу дітям:

  • Міністерство освіти і науки України;
  • Міністерство молоді та спорту України;
  • Міністерство охорони здоров'я України;
  • Міністерство внутрішніх справ України;
  • кримінальна міліція у справах неповнолітніх.

Вправа «Зберегти дитяче життя» (10 хв.)

Мета:

  • виробляти нові навички конструктивного діалогу з учнями;
  • навчати техніки активного слухання.

Педагог-тренер об'єднує учасників у дві групи, кожній із яких роздає аркуші формату А4, просить розробити пам'ятку «Тактика поведінки в розмові з учнем». Учасники по черзі презентують свої пам'ятки, потім складають загальний перелік положень до пам'ятки. Педагог-тренер записує їх на плакат як результат спільної роботи.

Правила активного слухання:

  • слухати уважно, звертати увагу не лише на слова, а й на невербальні прояви учня (міміка, пози, жестикуляція};
  • перевіряти, чи правильно зрозуміли слова учня, використовуючи за необхідності прийоми активного слухання;
  • не давати порад учню; не оцінювати учня.

Педагог-тренер підбиває підсумки вправи, з'ясовує, яких труднощів зазнали учасники тренінгу при її виконанні. Він визначає, чи хотіли б учасники тренінгу доповнити пам'ятки іншими положеннями, якщо так, то записує ці положення на плакаті.

Діалог «Два погляди на один факт» (5 хв.)

Мета:

  • визначити завдання для батьків та педагогів щодо організації необхідної допомоги дітям, які потерпають від жорстокого поводження з ними.

Педагог-тренер об'єднує учасників у дві групи відповідно до їхніх поглядів. Відтак ставить проблемне запитання: «Насильство над дітьми: здолаємо чи змиримось?», яке розгортається у дискусію. Під час дискусії учасники досліджують проблему з різних боків — педагогів, батьків, представників правоохоронних органів.

Педагог-тренер підбиває підсумки діалогу «Два погляди на один факт», з'ясовує проблеми, записує їх на плакаті. Учасники тренінгу занотовують перелік запитань для того, щоб передати їх до соціально-психологічної служби школи, щоб об'єднати зусилля в подоланні проблеми.

Вправа «Умови ефективного виховання» (10 хв.)

Мета:

  • сприяти усвідомленню учасниками навчально-виховного процесу умов ефективного виховання учнів.

Педагог-тренер об'єднує учасників у дві групи. Відтак пропонує продовжити речення, яке починається зі слів: «Ефективне виховання у сім'ї та школі залежить від таких умов...». Після того як лідери кожної групи озвучать свій варіант речення, педагог-тренер узагальнює інформацію.

Умови ефективного виховання:

  • мікроклімат здорових стосунків між усіма членами родини, колективу учнів і педагогів;
  • авторитет і позитивний приклад батьків і педагогів;
  • достатній рівень педагогічної культури батьків і педагогів;
  • усвідомлення учасниками виховного процесу відповідальності перед суспільством за виховання учнів.

Підсумкова вправа «Дякуємо!» (5 хв.)

Мета:

  • підбити підсумки тренінгу;
  • визначити активних учасників тренінгу;
  • подякувати учасникам за співпрацю;
  • сприяти зняттю емоційної напруги.

Педагог-тренер пропонує учасникам осмислити спільну роботу й підбиває підсумки тренінгу. Він просить прокоментувати, чи збулися очікування, визначені на початку тренінгу. Дякує всім за ефективну співпрацю, називає найактивніших учасників тренінгу. На завершення педагог-тренер пропонує учасникам висловити своє враження від заняття, підійти одне до одного і подякувати за спілкування та співпрацю.


Категорія: Психологія | Додав: Nicolaj | Теги: суїцид підлітків
Переглядів: 2325 | Завантажень: 166 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017