П`ятниця, 23.06.2017, 19:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 0
Користувачів: 1
Nicolaj

Каталог файлів

Головна » Файли » Психологія

Тренінг «Розбуди в собі лідера!»
[ Викачати з сервера (64.0Kb) ] 27.10.2015, 17:10
 

Тренінг
«РОЗБУДИ В СОБІ ЛІДЕРА!»

Автор: Олена ПОПИК

Цілі:

навчання навичкам соціальної активності; формування навичок роботи керівника; розвиток ініціативності, цілеспрямованості, відповідальності за себе та оточуючих; формування навичок комунікативної взаємодії у соціумі.

Обладнання:

магнітна дошка, магніти, маркери, шпильки, сердечка, папір, «гора лідерства», аркуші з переліком якостей лідера, стікери у вигляді зірки, стікери у вигляді насінини, аркуші формату А3, хустинки, завдання на картках, аркуші з переліком речей, аркуші паперу чорного кольору.

І. ВСТУП

1. Знайомство.

Завдання. Кожний учасник пише на сердечку своє ім’я, так, як би він хотів, щоб до нього зверталися, і те, що йому подобається робити більш за все. Наприклад: «Я — Олена, найбільше у світі люблю подорожувати...»

2. Правила роботи

Тренер оголошує правила роботи учасників:

  • Бути активним.
  • Бути позитивним.
  • Цінувати час (регламент).
  • Бути толерантним.
  • Уміти чути і слухати.
  • Правило піднятої руки.

3. Вправа «Гора лідерства».

Учасникам роздають стікери у вигляді зірки.

Тренер. Давайте з’ясуємо, що кожний з нас очікує від цього тренінга, чого прагне навчитися.

Кожний учасник на своєму стікері пише, чого він очікує від тренінга, й прикріплює його біля «підніжжя» «гори лідерства».

4. Вправа «Броунівський рух».

Тренер. Уявіть, що ви — атоми, які хаотично пересуваються. Як тільки я подам знак, ви швидко об’єднуєтеся в групи у тій кількості, яку кількість атомів я вкажу. Наприклад, я скажу: «Молекула складається з 3 атомів», — і ви утворюєте групи по троє.

(У результаті виконання вправи утворюються команди, які братимуть участь під час виконання групових завдань. Склад груп може бути сталим, а може весь час змінюватися. У такому разі лідерські якості може виявити більша кількість учасників тренінгу.)

ІІ. ОСНОВНА ПРАКТИЧНА ЧАСТИНИ

1. Мозковий штурм «Портрет лідера».

На аркуші малюється силует людини.

Тренер. Лідер у перекладі з англійської мови означає вести за собою, очолювати. Він вказує дорогу вперед, веде за собою команду. Він — втілена демонстрація внутрішньої сили своєї команди, сили своєї ідеї. Щоб досягти мети, потрібне вміння лідера створити команду і захопити її ідеєю.

Як ви думаєте, які якості характеру повинен мати лідер? Запропонуйте продовження речення: «Лідер — це...». Запишіть його на стікері.

Учасники прикріплюють свої стікери з написами до малюнка.

2. Вправа «Піраміда рис характеру лідера» (5 хвилин).

Учасникам пропонують утворити команди, кожна з яких одержує перелік рис характеру, що притаманні лідеру:

  • Толерантність
  • Креативність
  • Емоційна врівноваженість
  • Ініціативність
  • Розум
  • Оптимізм
  • Відповідальність
  • Наполегливість
  • Впевненість у собі
  • Комунікабельність
  • Ентузіазм

Завдання. Побудувати піраміду кращих рис характеру лідера за ранжиром: угорі розташувати найголовніші риси, нижче — менш важливі. Спікеру команди захистити свою піраміду. До переліку можна додати інші риси характеру.

3. Вправа «Сліпа геометрія»

Учасники стають у коло, зав’язують очі хустинками й беруться за руки.

Тренер. Зараз ваше завдання — тримаючись за руки із закритими очима, стати у квадрат (трикутник, круг, овал).

Потім проводиться обговорення: що допомагало впоратися із завданням, що заважало.

4. Інформаційне повідомлення «Основні закони лідера» (7 хвилин).

Тренер розповідає про основні закони лідера.

Закон 1. Будь прикладом у всьому!

Яке яблуко ви виберете в магазині — гарне чи побите? Люди завжди шукають краще.

Тому перш за все, лідер має бути позитивним. А для цього посміхайтеся! Ефективний лідер повинен вміти радіти життю і сміятися, щоб позбутися накопиченого негативу і напруження. Допомагати людям радіти життю — один із дорогоцінних дарів.

Пам’ятайте: щоб насупитися, проявити негативну емоцію, необхідно задіяти 72 м’язи, щоб посміхнутися — 14. Крім того, сміх позитивно впливає на всі органи людини, тонізує їх, розслаблює м’язи, тобто позитивно впливає на розумове і фізичне здоров’я, тому коли людина нервує, їй необхідно розсміятися.

Зверніть увагу на свій зовнішній вигляд. Він має бути вашою перевагою, а не перешкодою і джерелом неприємностей. Приведіть себе до ладу.

Бути успішним означає бути дисциплінованим. Щоб перемогти у змаганнях, спортсмен повинен бути дисциплінованим. Це необхідно і капітану, і піаністу, і студенту. Це обов’язкова вимога до людини, що має намір реалізувати свої цілі та мрії. У житті і в роботі без дисципліни неможливо досягти значних успіхів, результатів.

Лідер завжди повинен виконувати свої обіцянки. Інакше не буде ніякої довіри з боку оточуючих.

Проявляй дружелюбність, твердість, справедливість.

Ефективний лідер здатний вселяти віру в себе через увагу, повагу і справедливе ставлення до оточуючих. Звідси встановлюється зв’язок із командою.

Закон 2. Поважай думку кожного члена команди!

Поняття лідерства тримається на трьох китах: ЛІДЕР — КОМАНДА — СПРАВА.

Лідер перемагає, лише спираючись на допомогу команди. Для ефективної діяльності команди необхідні зусилля кожного її члена, так само, як у казці «Ріпка»: без маленької, слабенької, непомітної мишки не було б досягнуто бажаного результату.

Коли Бог створив людину, він сказав: «Не добре бути людині самій», і тим самим заклав у нас потребу в особистих стосунках, дружбі. Адже розділена радість подвоюється, а поділене горе зменшується вдвічі.

Успіх команди лідер сприймає як норму, запевняючи кожного: «Ти здатен на більше».

Навчіться приймати інших такими, якими вони є насправді, з усіма їхніми вадами.

Головний принцип лідера: перед ним усі рівні.

Закон 3. Приймай відповідальні рішення!

Лідер — людина дії. Щоб стати таким, потрібно опанувати мистецтво прийняття рішень. Ваша зрілість як лідера зростає разом із умінням приймати відповідальні рішення.

Справжні лідери мають мужність діяти в ситуації, коли інші вагаються.

Необхідно, наскільки це можливо, залучати до прийняття рішень свою команду. Запитуйте ідеї, пропозиції, зауваження, перш ніж прийняти важливе рішення. Це сприяє відданості загальним інтересам.

Якщо ви хочете, щоб за вами йшли інші, розвивайте в собі якості рішучого лідера.

Закон 4. Самовдосконалюйся!

Справжній успіх приходить тільки завдяки наполегливій праці. Успіх лідера в тому, що у нього є мрії й праця, праця і ще раз праця. Полюбіть працювати!

Не менш важливою рисою лідера є самовдосконалення! Досконалість — це прагнення бути кращим у всіх своїх починаннях. Вона не приходить сама собою. Наші цілі визначають наше майбутнє. І хоча нам не завжди вдається їх досягти, саме вони допомагають нам розвиватися й вдосконалюватися. Якщо нам не вдається щось зробити, ми шукаємо інші шляхи досягнення мети. Великі лідери не зупиняються на досягнутому. Вони постійно прагнуть до більшого.

Лідер розвиває в собі якості керівника.

Ефективні лідери визнають той факт, що розвиток здібностей до керівництва триває все життя. Головне, що відрізняє успішних лідерів, — це здатність створювати і розвивати свої вміння. Справжні лідери безперервно навчаються.

ЗАВДАННЯ НА КАРТКАХ

Картка 1. Закон «Будь прикладом у всьому!»

Май мудрість, мужність, рішучість, ентузіазм і скромність. Ваш зовнішній вигляд повинен бути вашою сильною стороною. Будь дисциплінованим! Тримай своє слово!

Стався до інших так само, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе. Будь оптимістом!

 

Картка 2. Закон «Поважай думку кожного члена команди!»

Піклуйся про команду.

Заохочуй членів команди за найменші досягнення. Приймай інших такими, якими вони є.

 

Картка 3. Закон «Приймай відповідальні рішення!»

Лідер — людина дії. Вчися відповідати за прийняті рішення. Залучай до прийняття рішень свою команду. Будь рішучим!

 

Картка 4. Закон «Самовдосконалюйся!»

Полюби працювати! Навчайся

Самовдосконалюйся

 

1. Гра «Повітряна куля»

Мета: Розвиток уміння прийняття колективних рішень.

Учасники створюють команди. Їм роздають аркуші з переліком речей.

Перелік речей:

  • Золото, коштовності — 100 гр
  • Казанки, миски, кухлі, ложки — 1 кг
  • Ракетниця із сигнальними ракетами — 5 кг
  • Корисні книги про все — 12 кг
  • Консерви — 10 кг
  • Сокири, ножі, лопати — 15 кг
  • Питна вода — 10 л
  • Аптечка — 3 кг
  • Гвинтівка із запасом патронів — 10 кг
  • Шоколад —7 кг
  • Дуже велика собака — 50 кг
  • Рибальські снасті — 0,5 кг
  • Мило, шампунь, дзеркало — 2кг
  • Теплий одяг і спальники — 50 кг
  • Сіль, цукор, вітаміни — 4 кг
  • Канати, мотузка — 10 кг

Завдання. Уявіть, що ви летите повітряною кулею, яка несподівано починає падати. Для порятунку необхідно поступово викидати речі, щоб долетіти до острова.

Важлива умова: вибір за черговістю викидання речей здійснюється спільно, за згодою всіх членів команди. Час на порятунок — 5 хвилин.

2. Вправа «Самооцінка лідерських якостей»

Завдання. Учасникам пропонується подумати і написати на стікерах, вирізаних у вигляді насіння, ті лідерські риси, які у них є. Стікери закріплюються на підносі — уявному полі.

Тренер. Сьогодні ми сіємо це насіння — ваші лідерські якості — на уявному полі. Але ми розуміємо: щоб із насінини виросли гарні квіти, необхідно самовдосконалюватися, розвивати в собі ці якості, навчатися.

Завдання. Учасникам пропонують написати на аркуші чорного кольору ті якості, які заважають їм бути справжніми лідерами.

Після цього кожен учасник повинен порвати свій аркуш, тим самим починаючи боротьбу з цими вадами. Усі клаптики збираються у символічний сміттєвий пакет.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. ЧИ ВИПРАВДАЛИСЯ ОЧІКУВАННЯ УЧАСНИКІВ?

Запитання. Чи реалізувалися ваші очікування? Чи дізналися ви щось нове на нашому занятті? Чи навчилися чогось? Покажіть це на нашій символічній «горі лідерства».

Учасники змінюють положення своїх зірочок на «горі лідерства».

На закінчення можна прочитати вірш лідера для лідерів: (Аркуш, на якому записано вірш, можна скласти гармошкою, щоб кожний новий рядок був на наступному боці; читати можна по черзі.)

Якщо ви можете тримати голову високо, коли всі навколо втрачають голови...

Якщо ви вмієте блискавично діяти, і вмієте чекати і не втомлюватися від очікування ...

Якщо ви можете поставити на карту всі свої перемоги, і програти, і почати все спочатку...

Якщо ви можете заповнити одну швидкоплинну хвилину шістдесятьма секундами сенсу...

Тоді земля і все на ній — ваше!

 

Категорія: Психологія | Додав: Nicolaj | Теги: тренінг
Переглядів: 418 | Завантажень: 25 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017