Понеділок, 20.11.2017, 02:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Сценарії

Духовий гурток
[ Викачати з сервера (72.0Kb) ] 14.09.2017, 13:55
 
Духовий гурток
(орієнтовна програма та план занять)

Пояснювальна записка

Формування духовного світу людини засобами музики — одне з важливих завдань сьогодення. Активна музична діяльність розвиває здібності дитини, виховує її художній смак, патріотизм.

Музичне виховання не ставить своїм завданням підготувати музикантів. Воно має пробудити в людині творчу особистість, створити стимул для творчого сприйняття життя.

Серед самодіяльних музичних колективів широку популярність мають духові оркестри, проте літератури, методичних розробок та посібників, які б узагальнювали досвід роботи з духовими оркестрами, надто мало.

Організація гуртка і початкове навчання

Розділ І. Початкові відомості з теорії музики

Попередні зауваження

У процесі навчання гри на духових інструментах керівник мусить поступово, у міру практичної потреби, прищеплювати дітям знання з музичної грамоти.

Звук.

Джерелом музичних звуків в духових інструментах є губи музиканта. Отже, щоб виникло відчуття звука, потрібні:

  • пружний вібратор;

  • сила, яка б порушила форми вібратора;

  • пружне середовище — повітря, яке коливається під впливом вібратора;

  • орган слуху, який сприймає коливання і передає їх у мозок, де й виникає відчуття звуку.

Ноти.

Нота — це знак для письмового позначення музичного звуку. Умовне місце ноти на нотному стані позначають ключем. Досить знати два ключі: скрипковий (соль) і басовий (фа).

Інтервали.

Величина інтервалу вимірюються кількістю тонів і півтонів.

Ритм.

Під музичним ритмом розуміють поділ часу, протягом якого звучить музика, на розмірні — рівні від різки.

Метр — це сукупність засобів, якими відображається музичний ритм у нотному записі.

Гами. Найголовніші — мажорна і мінорна.

Лад. Схема звуковисотних співвідношень.

Тональність. Змінний рівень висоти ладу називається тональністю.

Розділ II. Обов’язки керівника

За короткий термін укомплектувати гурток і визначити, на якому інструменті має грати кожен учасник гуртка. За певний період керівник повинен навчити гуртківців грати, читати ноти, викласти їм основні відомості з теорії музики; протягом усього існування гуртка виховувати й удосконалювати кожного члена як оркестранта, тобто навчити його не тільки правильно виконувати свою оркестрову партію, а й добре розуміти і виконувати вимоги диригента; виховувати почуття ансамблю; прищеплювати їм смак до високоякісної народної та класичної музики і любов до музичного мистецтва і нарешті, виховувати сумлінне ставлення до роботи, свідому дисципліну та ін.

Форми роботи. Навчальна, виховна і суто музикальна робота пов’язана з організаційною: створити умови для нормальної роботи (приміщення, справні інструменти, меблі, стільці, пюпітри, шафа, нотні матеріали), дбати про своєчасну заміну тих гуртківців, які мають вийти зі складу. Три форми роботи: індивідуальна, групова, колективна.

Розділ III. Деякі питання методики початкового навчання гри в оркестрі

Ефективність занять залежить від правильно визначеної, обґрунтованої системи навчання гри на інструментах. Принципи систематичності й послідовності в навчанні, кожне наступне завдання є безпосереднім продовженням попереднього. Свідоме ставлення до процесу навчання. Поступове підвищення труднощів. Уся робота гуртка має бути чітка й продумана, заздалегідь спланована. Важливим стимулом у навчанні є виступи-звіти гуртківців перед своїми ровесниками, вихователями, батьками (практичні звіти про виконану роботу).

Розділ IV. Розміщення оркестру

Планування роботи духового гуртка

II
II
I
 
М.б
Тар
В.б
Баси
 
Ударні
I
I
II
II
 
II
II
I
I
Корнети
 
Труби
Тром-
бон
I
I
 
 
Ба-ри-тон
Те-нор
Саксо-фони
     Диригент

Програма

Музична грамота Кількість годин
Теорія Практика Разом
1 Підбір учнів у духовий оркестр. Ознайомлення з духовими інструментами. Довгі ноти, вправи, гами 40 60 100
2 Звук, назва звуків, основні засоби виразності. Ступені, нотний стан. Октави від ля малої до соль2. Скрипковий та басовий ключі. Довгі ноти, етюди, вправи 40 80 120
3 Ноти, довжина нот, паузи, додаткові знаки до неї (крапка, ліга, фермата). Довгі ноти, етюди, вправи, пісні та гами 30 40 70
4 Такт, тактова риска, розмір 2/4, 3/4, 4/4, затакт, сильні і слабкі долі. Відносно сильні долі. «Гімн України» (муз. Вербицького). Довгі ноти, етюди, вправи, пісні, гами 20 40 60
5 Тон, півтон, знаки, алітерації, знаки скорочення нотного письма.

В. Івасюк «Червона рута». Довгі ноти, етюди, вправи, пісні, гами

20 40 60
6 Робота над звуком, штрихи, стакато, легато, нонлегато, нонстакато, деташе. Українська народна пісня «Музична картинка на Карпатах». Довгі ноти, етюди, вправи, пісні, гами 20 40 60
7 Мелізми, форшлаги, інтервали, акорди. Довгі ноти, етюди, вправи, пісні. Український народний танець «Гуцулка». Гама на дві октави 25 45 70
8 Народні пісні ( ... ). Довгі ноти, етюди, вправи, пісні і гами 30 30 60
Усього 570 год

Категорія: Сценарії | Додав: Nicolaj
Переглядів: 29 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017