Четвер, 21.09.2017, 01:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Сценарії

Фольклорний ансамбль
[ Викачати з сервера (56.0Kb) ] 12.09.2017, 12:15
 
ФОЛЬКЛОРНИЙ АНСАМБЛЬ
(орієнтовна програма та план занять)

Пояснювальна записка

Народна пісня — це величезна скарбниця українського народу. З найпершими ніжними словами материнської пісні дитина входить у широкий світ. З колискових, забавлянок, усмішок починається формування дитячого світогляду, емоційного складу, естетичного смаку. Серед різновидів фольклору великий вплив на розвиток дитини і на збагачення її уяви мають ігри та календарно-побутові й дитячі пісні.

Пісні та ігри для дитини — це частина спілкування, у якому все є живим і наповненим різноманітними образами.

Дуже цікавим матеріалом для школярів є календарні пісні зі стародавніми традиціями. Із пісень цього циклу можна дізнатися про історію життя нашого народу.

Дитяче свято може бути обрядовим, наприклад'. «Новорічні побажання», «Різдвяні свята», «Зустріч весни», свято Івана Купала тощо.

Показовим є те, що такі зразки пісенної творчості й ігри не залишаються скопійованими й незамінними, а творчо переробляються, адаптуються до світогляду й уявлень дітей. Інколи трапляються твори, з погляду дорослої людини, беззмістовні й сумбурні, а діти сприймають їх зовсім по-іншому, бо їхню уяву приваблює зміна образів та настроїв.

Визначальною рисою дитячих пісень та ігор є пізнавальний характер.

Орієнтовний тематичний план занять

Назва теми Кількість годин
разом теорія практика
1 Вступне заняття 5 2 3
2 Елементи вокального співу 36 8 28
3 Розспівка та її види 30 8 22
4 Розучування пісенного матеріалу 164 32 132
5 З історії традиційного виконання 28 13 15
6 Спів під супровід та імпровізація 36 4 32
7 Сценічна етика та виконавська майстерність 29 8 21
8 Підготовка та участь у концертних виступах 19 5 14
9 Підсумкове заняття 4 1 3
Всього 351 81 270

Програма

1. Вступне заняття

  • Прослуховування та відбір дітей.

  • Історія вивчення фольклору.

  • Обговорення завдань на період літніх канікул. Інструктаж з техніки безпеки та правила поведінки.

  • Підбір матеріалу. Традиційне виконання пісень культурної спадщини.

2. Елементи вокального співу

  • Постановка голосу.

  • Робота над ритмом

  • Робота над дикцією.

  • Робота над діалектом.

  • Робота над диханням; види дихання: грудне, ключичне, черевне.

  • Правильне звукоутворення. Робота над злиттям голосів, ланцюгове дихання.

3. Розспівка та її види

  • Розігріття голосовою апарату, розспіви приголосних звуків.

  • Виконання скоромовок для розвитку артикуляційного апарату.

  • Розспіви на одному зву ці (така вправа дає можливість вирівняти інтонацію, створити стрій і унісонне звучання). Розспіви на глісандо.

4. Розучування та запис пісні

  • Ознайомлення та запис пісні. Розучування мелодії, робота над текстом. Вивчення діалекту села, де записана пісня. Досконале вивчення тексту.

  • Робота над злиттям голосів, єдина манера звукоутворення. Відпрацювання техніки співу в русі.

  • Обробка фольклорних матеріалів.

  • Дикція в традиційному виконанні. Робота над силою звуку.

  • Робота над правильним звукоутворенням, високою позицією та заокругленням звуку, що є характерним для поліської манери виконання, спів малими формами, дуети, тріо, квартети.

5. З історії традиційного виконання

  • Вивчення культурної спадщини та фольклору нашого народу. Календарно-обрядові пісні та звичаї.

  • Зимовий цикл: свято Андрія, новорічні свята, вивчення колядок та щедрівок.

  • Участь у різдвяних виступах в установах, на майданчиках та в закладах міста.

  • Вивчення весняно-літнього циклу, розучування веснянок: закликання весни, ігрові та хороводні веснянки, жартівливі веснянки.

  • Основні звичаї та традиції купальських, петрівських пісень.

6. Спів під супровід та імпровізація

  • Спів під акомпанемент баяна.

  • Танці та ігри під акомпанемент.

  • Проведення вокальної, інструментальної, танцювальної імпровізації у формі ігор, мімічних сцен. Імпровізація на теми загальновідомих пісень, складених самими дітьми.

  • Принципи створення імпровізації.

7. Сценічна етика та виконавська майстерність

Виховання в учнів терпіння, вимогливості до себе, художнього смаку. Вивчення сценічного етикету.

8. Підготовка та участь у концертах

Робота над виконавською майстерністю. Репетиції на сцені.

9. Підсумкове заняття

Аналіз попередньої роботи. Висновки та пропозиції.


Категорія: Сценарії | Додав: Nicolaj
Переглядів: 27 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017