Субота, 22.07.2017, 14:59
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Учитель

Імідж учителя
[ Викачати з сервера (52.0Kb) ] 06.11.2016, 22:02
Імідж як інструмент педагогічного впливу

Життя ― театр а люди в нім ― актори.
В.Шекспір

ПОНЯТІЙНИЙ ПРОСТІР ІМІДЖУ

Імідж (від англ. image ― образ, вигляд, зображення) ― певний образ особи або речі, що створюється засобами масової інформації, літератури або самою людиною.

Імідж ― образ, система зовнішніх характеристик людини, який створює або підкреслює неповторну своєрідність особи і завжди відбиває індивідуальність, будучи її зовнішньою, оберненою на інших людей, стороною.

СКЛАДОВІ ІМІДЖУ ПРОФЕСІОНАЛА

  • габітарна (від лат. габітус ― зовнішній вигляд) ― одяг, зачіска, взуття, аксесуари, макіяж, парфуми, силует;

  • кінетична ― постава, хода, жестикуляція, міміка (вираз обличчя, посмішка, напрям і тривалість погляду);

  • мовна ― культура усного і письмового мовлення, грамотність, стиль, почерк;

  • середовищна ― створене людиною місце існування (інтер’єр квартири, оформлення кабінету, порядок на робочому столі і тому подібне);

  • матеріалізована ― створені людиною продукти її праці.

Визначальними складовими іміджу професіонала також є:

  • ефективний взаємовигідний контакт з навколишнім світом;

  • висока самооцінка й упевненість в собі;

  • соціальна й особиста відповідальність («я ― причина всього позитивного та негативного в моєму житті»);

  • бажання мінятися й уміння ризикувати при здоровому почутті самозбереження.

ЧИ ПОТРІБНИЙ УЧИТЕЛЕВІ ІМІДЖ?

Звичайно, потрібний. Учителі занадто занижують значення свого іміджу: його розуміють як «маску», переконані що головне «бути, а не здаватися».

Між тим, діяльність учителя, будучи публічною, пред’являє особливі вимоги до такого професійного вміння, як самопрезентація, тобто здатність пред’явити свої певні якості тій або іншій аудиторії з певною метою.

Імідж учителя слід розглядати як інструмент педагогічного впливу на учасників навчально-виховного процесу.

Імідж учителяодин з основних засобів реалізації важливого принципу гуманістичної педагогіки ― принципу виховання собою.

Крім того, імідж учителя здійснює безпосередній вплив на його професійне й особистісне зростання.

Секрет успіху вчительського іміджу безпосередньо залежить від того, наскільки вам удасться створити образ, який відповідатиме очікуванням інших людей.

Головне правило ― власний образ учителя має бути привабливим для дітей.

ЯКИМ БАЖАЮТЬ БАЧИТИ ВЧИТЕЛЯ?

Образ ідеального сучасного педагога очима адміністрації:

  • любов до дітей, захист їхніх прав та інтересів, турбота про їхнє здоров’я, прояв поваги до кожного;

  • авторитет серед дітей та батьків;

  • сприяє розвитку особистості дитини, її активності;

  • знає психологію учня, вміє аналізувати причини неадекватної його поведінки, здатний приймати рішення, прогнозувати наслідки;

  • володіє глибокими та різносторонніми знаннями з предмету, викликає в учнів інтерес до предмета, вміє розробляти оригінальні технології навчання;

  • творчо підходить до процесу навчання та виховання, постійно вдосконалює свою діяльність, надає методичну допомогу колегам;

  • має авторські методичні розробки;

  • проявляє високу культуру поведінки, займається професійною самоосвітою та самовихованням.

Образ ідеального сучасного педагога очима учнів:

  • добрий, справедливий, не перешкодить;

  • розумний, чуйний, з почуттям гумору;

  • привабливий, розуміючий;

  • уміє добре пояснювати;

  • веселий, розсудливий;

  • цікавий, охайний;

  • любить дітей, товариський;

  • веселий, енергійний, акуратний, строгий, але добрий і хороший;

  • мудрий, доброзичливий, життєрадісний, карколомний;

  • допомагає порадою, має добре поставлену мову, добре одягнений, стежить за своїм зовнішнім виглядом;

  • стриманий, з повагою відноситься до учнів.

Образ ідеального сучасного педагога очима батьків:

Учитель має бути

  • тактовним;

  • освіченим;

  • стриманим;

  • уважним;

  • вимогливим (строгий, але справедливий);

  • здатним до компромісу;

  • компетентним.

ТЕХНОЛОГІЯ ПОБУДОВИ ІМІДЖУ ВЧИТЕЛЯ

З чого ж почати формувати свій імідж?

Візуальна привабливість ― первинна складова іміджу педагога. Весь вигляд учителя має бути досконалим, таким, що вселяє пошану, довіру, розташування до себе учнів та дорослих.

Перше враження про вчителя має велике значення як у сприйнятті педагога, так і у виникненні педагогічної дії, впливи на дітей.

Зверніть увагу! Привабливі люди:

  • часто й охоче посміхаються;

  • мають добре почуття гумору;

  • природно поводяться;

  • веселі, вміють посміятися над собою;

  • часто й охоче говорять компліменти;

  • знайомі з етикетом і дотримуються його;

  • упевнені в собі;

  • усвідомлюють свої обмежені можливості і те, що у них немає відповідей на всі питання;

  • доброзичливі, з ними легко в спілкуванні.

Як одягатися?

В одязі учителя повинен відбиватися його високий статус, оскільки між учнями й учителем повинна виникати певна дистанція.

Розумно поєднуючи вимоги моди зі своїм зовнішнім виглядом, слід дотримувати такого правила: бути одягненим занадто модно ― ознака поганого смаку, відставати ж від моди неприпустимо, тобто потрібно одягатися по моді, але так, щоб це не впадало у вічі. Справжній учитель не стане одягом підкреслювати свою привабливість, він демонструватиме на роботі свій розум, професійні навички та здібності, важливіші в усіх відношеннях, ніж зовнішність.

Що сприяє створенню професійного іміджу вчителя?

Мистецтво мови ― це її гнучкість, виразність, оригінальність. Ще древні мудреці говорили, що ораторська майстерність ― це вміння вселяти і переконувати словом.

«Невербальний» імідж, який пов’язаний з тим, наскільки вчитель має приємні манери, під якими маються на увазі жести, міміки, поза. Хороші манери допомагають швидко адаптуватись у будь-якій обстановці, встановити комунікативні зв’язки з людьми.

Внутрішній образ ― це, передусім, культура вчителя, безпосередність і свобода, чарівливість, емоційність, гра уяви, витонченість, зворотний шлях постановки та вирішення проблем, несподівані яскраві ходи в сценарії уроку, внутрішній настрій на творчість, самовладання в умовах публічності.

Учитель повинен мати почуття стилю (не обов’язково стежити за модою), з добре поставленою мовою, що тямущо пояснює, добрий і чуйний.

Головною якістю вчителя є здатність любити дітей. Адже кожна дитина — особа. Допомогти цій особі вирости, набрати силу і розкритися — ось істинне призначення вчителя. І неважливо, який наш педагогічний стаж. Головне, щоб поряд з дитиною та сім’єю була розумна, знаюча і любляча людина, професіонал — Учитель.

Пам’ятайте!

Який би імідж ви не прагнули явити світу, він має бути, передусім, віддзеркаленням вашої внутрішньої суті та міцно базуватися на ній.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Мовлення вчителя та учнів на уроці
Як успішно виступити перед аудиторією
Основи майстерності володіння увагою слухачів


Категорія: Учитель | Додав: Nicolaj
Переглядів: 132 | Завантажень: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017