Субота, 25.11.2017, 03:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Учитель

Як навчати обдарованих учнів?
[ Викачати з сервера (49.0Kb) ] 05.07.2017, 17:57
Як навчати обдарованих?
(рекомендації психолога вчителеві для
роботи з обдарованими, здібними учнями)

Завдяки особливостям поведінки, умінню абстрагувати, ставити цікаві запитання, робити висновки обдаровані учні привертають до себе увагу науковців, учителів, психологів, батьків, друзів.

 

Характерні особливості обдарованих дітей:

  • мають добру пам'ять, добре розвинуге абстрактне мислення;

  • як правило, дуже активні й завжди чимось зайняті;

  • ставлять високі вимоги до себе, боляче сприймають несправедливість, у них гостро розвинуте почуття справедливості;

  • наполегливі в досягненні результату в галузі, яка їх цікавить; для них характерний творчий пошук;

  • хочуть навчатись і досягають у навчанні успіхів, що дає їм задоволення;

  • завдяки численним умінням (класифікувати, характеризувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, планувати і прогнозувати, робити висновки) здатні краще за інших займатися самостійною діяльністю, особливо в галузі літератури, математики, проведенні дослідів, фенологічних спостережень;

  • уміють фантазувати, критично оцінювати навколишню дійсність і прагнуть зрозуміти суть речей і явищ;

  • ставлять багато запитань і зацікавлені в позитивних відповідях на них;

  • урок для них дуже цікавий тоді, коли використовується дослідницький метод;

  • виявляють інтерес до читання, мають великий словниковий запас;

  • із задоволенням виконують складні й довготривалі завдання;

  • завдяки частому звертанню до засобів масової інформації уміють швидко виділяти найбільш значущі відомості, самостійно знаходити важливі джерела інформації;

  • порівняно з ровесниками краще вміють здійснювати логічні операції;

  • їм притаманне почуття гумору, вони життєрадісні;

  • у них перебільшене почуття страху, емоційна залежність, емоційна незбалансованість порівняно з однолітками.

М. Лейтес виділяє три категорії обдарованих дітей:

  1. Учні з ранньою розумовою реалізацією.

  2. Учні з прискореним розумовим розвитком.

  3. Учні з окремими ознаками нестандартних здібностей.

Учні з ранньою розумовою реалізацією — це учні, у яких за звичайного рівня інтелекту спостерігається особливе «тяжіння», інтерес до якогось окремого навчального предмета (до якоїсь галузі науки чи техніки). Такий учень (часто, починаючи із середніх класів) захоплюється математикою, фізикою, біологією чи мовою, літературою, історією, значно випереджаючи ровесників легкістю засвоєння матеріалу. Уроки з інших предметів можуть його обтяжувати.

Учні з прискореним розумовим розвитком — це учні, які за однакових умов різко виділяються високим рівнем інтелекту, особливо вони бувають помітні в молодших класах. За даними психологів, прискорений розвиток інтелекту завжди пов'язаний з великою розумовою активністю та пізнавальною потребою.

Учні з окремими ознаками нестандартних здібностей не виділяються розумовими особливостями, не випереджають ровесників у загальному розвитку інтелекту та не виявляють яскравих успіхів з того чи того навчального предмета, але вирізняються особливими якостями окремих психологічних процесів (надзвичайна пам'ять на які-небудь об'єкти, багатство уяви або здатність до спостереження).

Серед таких школярів зустрічаються учні з нелегким характером: незалежні, уперті, недостатньо контактні.

Навчання обдарованих

Методи навчання обдарованих дітей мають відповідати:

  • своїм основним завданням — наданню допомоги обдарованим учням в отриманні знань;

  • рівню інтелектуального та соціального розвитку дитини, розвитку здібностей дитини;

  • переходу від перцептивного рівня пізнання до вищих понятійних рівнів.

Творчі методи під час викладання спрямовані на:

  • визнання раніше не визнаних або не використаних можливостей;

  • повагу до бажання дітей самостійно працювати;

  • уміння стримуватися від втручання в процес творчої діяльності;

  • надання дитині свободи вибору;

  • індивідуалізацію навчальної програми залежно від особливостей учня;

  • створення умов для конкретного втілення творчої ідеї;

  • заохочення роботи над проектами, пропозиціями самих учнів;

  • уникання будь-якого тиску на дітей;

  • підкреслення позитивного значення індивідуальних відмінностей;

  • схвалення результатів діяльності дітей;

  • надання можливості внеску в роботу групи;

  • повагу до потенційних можливостей учнів, які мають низький рівень навчальних досягнень;

  • демонстрацію ентузіазму;

  • надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють іншу думку;

  • організацію безпосереднього спілкування звичайних дітей з обдарованими;

  • отримання максимальної користі від захоплення дітей;

  • терпимість (хоча й тимчасову) до безладдя;

  • уміння переконувати та пропагувати;

  • здатність до самоаналізу.

Учитель повинен:

  1. Бути доброзичливим і чуйним.

  2. Знати психологічні особливості обдарованих дітей, розуміти їхні потреби та інтереси.

  3. Мати досвід роботи в закладах для дітей молодшого та дошкільного віку (зокрема, і з власними дітьми).

  4. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.

  5. Мати широке коло інтересів і вмінь.

  6. Бути готовим до виконання найрізноманітніших обов'язків, пов'язаних із навчанням обдарованих дітей.

  7. Мати почуття гумору (але без нахилу до висміювання).

  8. Бути самокритичним, готовим до перегляду своїх поглядів і постійного самовдосконалення.

  9. Мати творчий особистий світогляд.

  10. Мати добре здоров'я і високу життєздатність.

  11. Мати спеціальну та післявишівську підготовку до роботи з обдарованими дітьми й бути готовим до подальшого оволодіння спеціальними знаннями.


Категорія: Учитель | Додав: Nicolaj
Переглядів: 124 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017