П`ятниця, 24.11.2017, 22:24
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Учитель

Проблеми взаємодії вчителя з батьками
[ Викачати з сервера (35.0Kb) ] 01.11.2017, 09:53
Проблеми взаємодії вчителя з батьками

Батьки нерідко за умов виникнення тих чи інших проблем з дитиною звинувачують у цьому саме школу.

 

ВПЛИВ НА СІМ’Ю НЕГАТИВНИХ СОЦІАЛЬНИХ ЧИННИКІВ

У сучасних умовах проблема підтримки сім’ї набуває специфічного характеру, що зумовлено певними чинниками. Ось далеко не повний перелік соціально-економічних умов, які впливають на розвиток сімейного мікроколективу:

  • моральне неблагополуччя в українському суспільстві;

  • зубожіння переважної частини сімей;

  • зростання безробіття;

  • психологічна криза неповнолітніх;

  • падіння виховної ролі сім’ї.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Конструктивна взаємодія вчителя з батьками
Взаємодія з батьками

Тому цілком справедливим є твердження, що сьогодні сім’я не готова взяти на себе весь тягар щодо виховання дітей.

Як засвідчує досвід, успіх взаємодії сім’ї та школи, її конструктивний характер, а отже, позитивний вплив на виховання дитини значною мірою залежить від стосунків, які складаються між учителем і батьками учня..

Школа і сім’я мають єдину «виховну територію», і байдужість або зневага хоча б однієї із сторін негативно позначаються на функціонуванні складових педагогічного трикутника «батьки — дитина — вчителі», гальмують належний розвиток та формування дитячої особистості.

ПРИЧИНИ КОНФЛІКТІВ МІЖ УЧИТЕЛЕМ І БАТЬКАМИ

Відомо, що життєдіяльність будь-якого соціуму неможлива без певних суперечностей, котрі нерідко призводять до конфліктів. Це твердження повною мірою стосується і взаємин учителів з батьками учнів.

Конфлікт, як правило, виникає з двох причин: або вчитель прагне утвердити свій професійний авторитет, або батьки намагаються захистити індивідуальність дитини. Як у першому, так і в другому випадку, конфлікти руйнують систему взаємовідносин учителя з родиною учня, негативно позначаються на взаєминах з ним самим, спричинюють виникнення ворожнечі, дистресового стану в дитини.

Дослідження засвідчують, що причиною конфлікту з боку батьків часто виступає той факт, що вони дивляться на вчителя і бачать його очима своєї дитини. Ось далеко не повний перелік зауважень, які батьки висловлюють стосовно педагога:

  • «вчитель постійно несправедливо занижує оцінки»», «не об’єктивно ставиться до дитини»;

  • «у школі дітей принижують, ображають, а вчителі не захищають»;

  • «учителі при дітях погано висловлюються про батьків і цим викликають грубість».

Певне занепокоєння викликають сім’ї з досить високим матеріальним станом, але батьки при цьому мають невисокий рівень як загальної, так і педагогічної культури. Досить часто основним мірилом вартості людини в такій сім’ї виступають саме гроші; аналогічні ціннісні орієнтири батьки прищеплюють і своїм дітям, формуючи у них зневажливе ставлення до всіх, хто перебуває нижче матеріального рівня, що визначається ними як належний.

Батьки важко йдуть на контакт з учителями, а за умов виникнення тих чи інших проблем з дитиною звинувачують у цьому саме школу. Такі діти постійно конфліктують як з однокласниками, так і з учителями, не мають друзів або знаходять їх у вуличних компаніях. Нерідко вихід при цьому вбачається батьками у зміні навчального закладу, що призводить до постійного переходу дитини з однієї школи до іншої, але у переважній більшості випадків не приносить очікуваних наслідків.

Що стосується вчителів, то серед основних причин конфліктів з батьками вони називають такі, як:

  • «надто висока думка про свою дитину»;

  • «батьки ні в що глибоко не вникають, поверхово ставляться до вимог і рекомендацій школи»;

  • «батьки зовсім не контролюють дитину, не приділяють їй уваги, а претензії за недоліки у вихованні пред’являють школі».

Причиною виникнення конфлікту може бути і відмінність у ставленні до дитини як особистості: у батьків переважають батьківські або материнські почуття, вчитель же сприймає (або краще сказати, має сприймати!) всіх учнів однаково, виявляти до всіх однакову турботу, поціновувати їхню особистість.

Затяжний характер конфліктних взаємин нерідко призводить до того, що дорослі, віддаючи всю увагу пошукам засобів для «ведення війни» з учителем, гублять її з поля зору, не помічаючи, що в процесі «конфліктної суперечки» у дитини виробляється неприязнь до школи, до навчання, до вчителів, а іноді всі ці почуття «перекидаються» і на самих батьків.

Ще одним недоліком, що досить поширений у контактах між школою і сім’єю, є те, що у предметі спілкування вчителя з батьками домінують питання навчання дітей, а не їхнє духовне, психологічне змужніння, формування необхідних особистісних якостей.

Не можна обійти увагою таке питання, як ставлення самих учителів до таких контактів, що має значний вплив на їх ефективність і дієвість. Розуміння і сприйняття батьків учителями у переважній більшості випадків має рефлексивно-оціночний характер, визначається узагальненими уявленнями, що склалися в педагога не стільки від спілкування з дорослими членами сімей, скільки на основі його ставлення до дитини. Тому спрямованість учителя на батьків часто позначається суб’єктивізмом: він діє, керуючись не фактами педагогічної реальності, а своїми відчуттями, здогадками, почуттями, асоціаціями, симпатіями та антипатіями.

Не останню роль відіграє і така хибна думка багатьох учителів, як те, що гарне навчання дитини, задовільний (не кажучи вже про високий) матеріальний стан сім’ї самі собою свідчать про достатню вихованість учня. А це формує і відповідне ставлення як до дитини, так і до її батьків; нерідко залишає прихованим від зовнішнього погляду наявні у неї негативні особистісні якості.


Категорія: Учитель | Додав: Nicolaj
Переглядів: 20 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017