Понеділок, 25.09.2017, 17:00
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 10
Гостей: 10
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Учитель

Самоаналіз уроку розвивального характеру
[ Викачати з сервера (35.0Kb) ] 07.12.2016, 20:16
Самоаналіз уроку розвивального характеру
(запитання, які вчителі іноді «забувають» собі поставити після проведеного уроку)

У системі розвивального навчання адекватною вважається ситуація, коли проектування наступного уроку починається від самого початку поточного уроку. І, безперечно, велике значення має ґрунтовний самоаналіз проведеного уроку.

Подаємо низку порад щодо рефлексії проведеного уроку в межах трьох змістових ліній.

Предметно-логічна лінія

1. Усвідомлення місця уроку. Фіксація: хто з учнів не розуміє матеріалу. Що потрібно зробити на наступному (-их) уроках для кращого орієнтування учнів у системі понять?

2. Ретроспективний аналіз доцільності добору завдань і прикладів згідно з алгоритмом рефлексії проведення уроку. Можливі корективи на подальших уроках.

3. Усвідомлення оптимальності моделювання. Фіксація: помилки в моделюванні. Перспектива: коригування дії моделювання.

4. Чи охоплено всі об’єктивно необхідні приклади для конкретизації способу? Перспектива: конкретизувати спосіб дії так, щоб його повністю могли використовувати якнайбільше учнів.

Структурно-діяльнісна лінія

Виділити успішні та невдалі місця на уроці щодо формування учнів як суб’єктів навчальної діяльності.

1. Чи було забезпечено умови для навчально-пізнавальної мотивації на всіх етапах уроку? Чи не був матеріал (хід уроку) причиною слабкої навчально-пізнавальної мотивації? Фіксація: у кого з учнів відсутня навчально-пізнавальна мотивація? Перспектива: створювати умови для розвитку навчально-пізнавальної мотивації в учнів, уникати зовнішньої мотивації.

2. Чи забезпечено було умови для розвитку цілепокладання? Чи вдавалося мені відстежувати цей процес? Фіксація: хто з учнів не може висувати адекватну мету діяльності? Хто не вміє планувати свою роботу поетапно? Перспектива: створювати умови для розвитку цілепокладання, не замикати цю роботу «на собі».

3. Чи вдалося мені створити умови для розвитку навчальних дій учнів? Чи достатній аналіз було здійснено? Чи не слід щось уточнити на наступному уроці?

4. Чи прийняли учні узагальнений спосіб дії? Чи володіють ним? Чи немає потреби пропонувати на наступному уроці (-ах) конкретизувати узагальнений спосіб дії?

5. Чи для кожного учня було забезпечено умови для розвитку дії контролю? Чи не забував я на певних етапах уроку про контроль? Якщо забув, то з якої причини? Що слід запланувати на наступний урок, щоб усі групи щодо рівнів сформованості контролю мали змогу його підвищувати?

6. Чи здійснювалося наскрізне оцінювання протягом уроку? З якої причини воно здійснювалося недостатньо? Що допоможе зацікавити учнів здійснювати оцінювання результатів власної роботи, роботи вчителя, однокласника? Як стимулювати учнів відстежувати самооцінку власного просування в оволодінні способом дії? Які завдання сприятимуть оцінюванню різних способів роботи і вибору для себе найбільш прийнятних? Як спланувати роботу на наступному уроці, щоб усі учні підвищували свій рівень оцінювання?

Організаційно-комунікативна лінія

1. Чи було урок проведено у формі навчального діалогу, чи це була маніпуляція з мого боку? Що слід урахувати на наступному уроці? Чи не слід провести певну роботу з окремими учнями в позаурочний час з метою розвитку їх як активних і ефективних учасників навчального діалогу?

2. Якщо я занадто багато функцій брав на себе, продумати, як уникнути цього на наступному уроці.

3. Чи в усіх ситуаціях неуспіху учнів причиною не було неправильне формування мною завдання (питання)? Продумувати формування всіх імовірних завдань та питань.

4. Чи успішно працювали учні в зоні актуального розвитку? Що слід урахувати на наступному уроці?

5. Чи працювали учні в зоні найближчого розвитку? Як просуваються окремі учні? Чи всі були успішними? Чим я можу пояснити неуспішність окремих учнів? Чи можна на наступному уроці виправити ситуацію? Хто потребує більшої моєї уваги, уваги з боку учасників «групи прориву»?

6. Чи так, як я проектував, розподілялася робота на уроці? Чи був цей розподіл ефективним? Що я не врахував під час проектування? Чого не зміг помітити та виправити на уроці? Як це виправити на наступному уроці?

7. Чи приймали учні форми роботи? Чи давав я їм можливість їх вибирати? Що змінити на наступному уроці?

8. Чи доречно клас був поділений на групи? Які проблеми в роботі груп я помітив? Як допомогти учням на наступному уроці більш ефективно працювати в групах?

Змістовна рефлексія забезпечує можливість отримувати матеріал для подальшого проектування уроків, спрямування навчальної діяльності учнів та своєї педагогічної діяльності на досягнення заданих результатів.


Категорія: Учитель | Додав: Nicolaj
Переглядів: 170 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017